Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons om en som sökte medryttare häromveckan; om man lyckades gå med hästen på en ny väg utan att bli översprungen så fick man rida ut! :up:
Hon har dessutom annonserat i över ett år nu, jag är så nyfiken på vad det är som gör att hon har så oerhört svårt att få medryttare! Men jag tycker att det kryper fram mer och mer info för varje annons, tex det med översprungen, och att man inte får använda ridhuset på kvällen... Det sållar ju bort rätt många tänker jag.
 
Är det bara jag eller är det väldigt många 'häst/ponny-auktioner' för tillfället? Går man in och tittar närmare så är texten på dem nästan identiska (fast kopplad till olika FB konton).

Är det bara jag som blir lite misstänksam?
 
Saxat ur annons på nätet:
:confused:
********************************
Valp säljes 50% ras av nåt slag, 25 % ras av annat slag

Leveransklar den x/x

********************************
Är den leverensklar först den x/x för att de sista procenten ska växa till sig? Jag skulle i alla fall inte vilja köpa en valp som bara är 75%...
Eller är den trebent, enögd, med endast ett öra, kuperad svans och utan blindtarm?
:(
 
Saxat ur annons på nätet:
:confused:
********************************
Valp säljes 50% ras av nåt slag, 25 % ras av annat slag

Leveransklar den x/x

********************************
Är den leverensklar först den x/x för att de sista procenten ska växa till sig? Jag skulle i alla fall inte vilja köpa en valp som bara är 75%...
Eller är den trebent, enögd, med endast ett öra, kuperad svans och utan blindtarm?
:(
25% katt. Det är därför dom sist 25 inte nämns
 
"Säljes ej till någon som ska hyra in honom någonstans, eller ha medryttare på honom, eller där hästkompisarna byts ut. Han kommer att få välja sin nya ägare."

Vet inte om jag överreagerar, men... Kan tycka att det ligger på gränsen till ohälsosamt kontrollbehov om man börjar ställa krav på vem som får rida hästen och på hur de andra hästarna på samma ställe ska ägas och hållas.

Givetvis får man ha preferenser på köpare och har rätt att välja hem fritt. Men med de kraven går man nog miste om en del bra människor.
Jag förstår mig aldrig på de annonserna, varför inte skriva vad man söker? Måste vara betydligt lättare att hitta om man skriver "söker dig som har hästarna hemma utan inackorderingar. då pålle blir lätt stressad".
Ibland känns det som en halv meter lång lista på saker de inte söker, så man tänker den där kommer omöjligt bli såld/ utlånad.
 
Hon har dessutom annonserat i över ett år nu, jag är så nyfiken på vad det är som gör att hon har så oerhört svårt att få medryttare! Men jag tycker att det kryper fram mer och mer info för varje annons, tex det med översprungen, och att man inte får använda ridhuset på kvällen... Det sållar ju bort rätt många tänker jag.
Och att man i princip bara får skritta..... Märkligt att hennes medryttare verkar avverkas i rasande takt :confused::p
 
Läste en annons.Fullblod skadefri men reservation bak pga veka kotor.Kan man få reservation för det?Har de fina dressyr hästarna de också?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 586
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 722
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp