Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
:laugh:

Skärmavbild 2019-02-11 kl. 18.26.09.png
 
Såg en 4 åring som varit på pay and jump som 3 åring..

Såg även en häst om jag förstod texten (norska eller danska) såldes som projekthäst med kissing spines och förändringar på halskotpelaren (?)Där ägaren skriver den inte kan utreda mer blabla och vill ha ca 30k.
 
Jag är med i en köp- och säljgrupp i området där jag bor. De senaste veckorna har en kvinna lagt ut säkert 50 annonser med vulgära prydnadssaker och annat skräp. Typ en tom vinflaska som klätts med bast så att den ser ut som en kanon, massproducerade porslinsfigurer av änglar och virkade glasunderlägg.
Jag är helt fascinerad av prylarna och undrar ifall de är hennes egna prydnadssaker som hon försöker sälja för att dryga ut pensionen eller om de är från en äldre släktings dödsbo. Prylarna är sånt som jag såg hos äldre människor när jag var barn på 70-talet, men tillhör tyvärr inte sånt som kan bli kult om det är tillräckligt gammalt utan det är bara vulgogräsligt.
 
Person 1 söker shettis. Hingst eller valack.
Person 2 erbjuder en welsh
Person 3 erbjuder ett sto

:meh:

Just det är jättevanligt!
Jag har en kompis som förmedlar hästar till USA, det är väldigt stor skillnad på reglerna att ta över en hingst/sto jämfört med en valack så hon söker alltid valacker. Folk med ston svarar och blir supersura när hon direkt avfärdar dom.
 
Just det är jättevanligt!
Jag har en kompis som förmedlar hästar till USA, det är väldigt stor skillnad på reglerna att ta över en hingst/sto jämfört med en valack så hon söker alltid valacker. Folk med ston svarar och blir supersura när hon direkt avfärdar dom.

Ja, det där är hopplöst, säljer en dressyrsadel och gjorde misstaget att nämna att jag säljer den för att den inte passar. Har fått diverse pm om byten till hoppsadlar och annat i helt annan storlek och bomvidd...hade jag velat byta hade jag troligtvis nämnt det i annonsen, har redan köpt en ny dressyrsadel och vill liksom bara bli av med denna.
 
Ja, det där är hopplöst, säljer en dressyrsadel och gjorde misstaget att nämna att jag säljer den för att den inte passar. Har fått diverse pm om byten till hoppsadlar och annat i helt annan storlek och bomvidd...hade jag velat byta hade jag troligtvis nämnt det i annonsen, har redan köpt en ny dressyrsadel och vill liksom bara bli av med denna.
Jag har fått erbjudande om att byta till en likadan sadel men smalare bomvid. Jag säljer min pga hästen inte är kvar.
 
Just det är jättevanligt!
Jag har en kompis som förmedlar hästar till USA, det är väldigt stor skillnad på reglerna att ta över en hingst/sto jämfört med en valack så hon söker alltid valacker. Folk med ston svarar och blir supersura när hon direkt avfärdar dom.
Det är ett så himla knepigt beteende.
 
Såg en 4 åring som varit på pay and jump som 3 åring..

Såg även en häst om jag förstod texten (norska eller danska) såldes som projekthäst med kissing spines och förändringar på halskotpelaren (?)Där ägaren skriver den inte kan utreda mer blabla och vill ha ca 30k.
Fast varför är det så dåligt att vara på P&J med en treåring? De kan ju lika gärna ha travat runt en 30 cm bana? Kan ju lika gärna vara på hemmaklubben där den rids (och även om det inte skulle vara det). Det är ju knappast mer krävande än 3 års testet?
 
Fast varför är det så dåligt att vara på P&J med en treåring? De kan ju lika gärna ha travat runt en 30 cm bana? Kan ju lika gärna vara på hemmaklubben där den rids (och även om det inte skulle vara det). Det är ju knappast mer krävande än 3 års testet?

Har inte skrivit att det är dåligt. Var fick du det ifrån? 🙄
Det jag reagerade på är att på de pay and jumps här nere står det alltid att hästar under 4 år får ej starta pga de följer TR. Kanske inte är likadant runt om landet.(?)
 
Sålde ett klädesplagg förra veckan.
Nu har köparen hämtat ut paketet och gnäller på att färgen inte är som hon trodde utan det är två olika färger på detaljerna. Vilket syns på bilden i annonsen... O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 525
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 932
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
1 720
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp