Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen annons men jag fick nyss ett samtal från en viss person, som närmat mig med ytterst konstiga förfrågningar tidigare 🙈 (se här: https://www.bukefalos.se/threads/vi...dningen-ni-varit-med-om.1123413/post-19179740)

Historien nedkortat: Personen har väldigt gärna velat att jag ska bli medryttare på hens nerviga travare. Jag skulle motionsköra samt rida in sagda travare. Jag har kört häst ungefär 10 gånger i hela mitt liv, på kul, och kan verkligen inget om körning. Kan noll om att rida in hästar (jag har "halv-ridit in" en häst en gång, men thats it.) och definitivt noll om att rida in travare.

Denne person ringde mig nyss och försökte pracka på mig den här travaren 🙄 Bedyrade att jag skulle passa så bra med hästen och att jag kommer att älska den. Försökte vara trevlig och förklarade igen att nej, är inte intresserad av travare och har noll möjlighet i livet för att ha häst, kan dessutom för lite för att ha häst.
"Men du får en shettis med så du vet att han har sällskap!" utbrister hen då. Som om det gör saken bättre :confused:
Säger igen att nej tack, och du kan inte fortsätta ringa mig om den här travaren - jag är inte intresserad.
Då börjar hen igen med sitt "åh du och travaren skulle passa så bra för ni är som gjorda för varandra" Förstår inte hur hen kan veta det då vi aldrig ens träffats.
Fick bli otrevlig till slut och la sen på. Funderar på att blocka, den här människan är ju helt rubbad.

Inte lika illa men hade min unghäst på lösdrift förut med ston och föl. Då kom det en man med en travare och hennes föl. Han började fråga ut mig om min häst och att jag borde skaffa en till. Först berättade han att stoet var för galen/farlig så hon tävlas inte och därför beslutade han för att ta föl på henne. Sen fråga han om jag inte ville rida henne och då undra jag om hon va inriden? "nej men det är bara hoppa upp o rida!" sa han. Sen såg jag honom sitta i bilen och vänta på att jag skulle ut i hagen vissa dagar, han sprang seriöst efter mig i hagen (fullt med lera) i vita sneakers för att prata och säga att jag kan få det här stoet :D
 
Inte lika illa men hade min unghäst på lösdrift förut med ston och föl. Då kom det en man med en travare och hennes föl. Han började fråga ut mig om min häst och att jag borde skaffa en till. Först berättade han att stoet var för galen/farlig så hon tävlas inte och därför beslutade han för att ta föl på henne. Sen fråga han om jag inte ville rida henne och då undra jag om hon va inriden? "nej men det är bara hoppa upp o rida!" sa han. Sen såg jag honom sitta i bilen och vänta på att jag skulle ut i hagen vissa dagar, han sprang seriöst efter mig i hagen (fullt med lera) i vita sneakers för att prata och säga att jag kan få det här stoet :D
Låter likt en gubbe jag träffade på som ville att jag skulle köra hans travare, han stannade bilen varje gång han såg mig och tjatade samt ringde dagligen en period .
Jag ville absolut inte köra en travare har bara kört lugna ponnys.
 
Inte lika illa men hade min unghäst på lösdrift förut med ston och föl. Då kom det en man med en travare och hennes föl. Han började fråga ut mig om min häst och att jag borde skaffa en till. Först berättade han att stoet var för galen/farlig så hon tävlas inte och därför beslutade han för att ta föl på henne. Sen fråga han om jag inte ville rida henne och då undra jag om hon va inriden? "nej men det är bara hoppa upp o rida!" sa han. Sen såg jag honom sitta i bilen och vänta på att jag skulle ut i hagen vissa dagar, han sprang seriöst efter mig i hagen (fullt med lera) i vita sneakers för att prata och säga att jag kan få det här stoet :D
Alltså whut :rofl: Hade det inte varit en man hade jag trott att det var samma person! 🙈 De kanske är släkt? Eller gifta? :D
 
När man krånglar till det mer än nödvändigt för sig:
Screenshot_20200220-190952~2.png

Funderar på om jag ska tipsa om att jag vet någon (vem som helst borde fungera...) som i sin tur kanske vet någon.
Har i och för sig en bekant som hyr ut sin lastbil, men jag antar att det blir för få steg bort för annonsören :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 205
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 022
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp