Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstigt att den skulle ha fin stam men vara utan papper. Inte betalt hingsthållaren kanske?
Min häst saknade papper men hade bra stam. Jag fick aldrig med passet när jag köpte och det var lite besvärligt att ordna ett nytt orginal från Belgien så jag struntade i det. Men jag visste ju precis vilken stam hon hade. :)
 
Min häst saknade papper men hade bra stam. Jag fick aldrig med passet när jag köpte och det var lite besvärligt att ordna ett nytt orginal från Belgien så jag struntade i det. Men jag visste ju precis vilken stam hon hade. :)

Dna testade du din häst då? Det är ju enda sättet att veta om stammen verkligen stämmer.
Har också köpt en häst utan pass som sades ha en viss stam och för att få ut rätt pass så testades hästen mot hingsten och stoet som sades vara föräldrarna. Annars vet man ju inte och en häst utan papper är mindre värd pengamässigt.
 
Dna testade du din häst då? Det är ju enda sättet att veta om stammen verkligen stämmer.
Har också köpt en häst utan pass som sades ha en viss stam och för att få ut rätt pass så testades hästen mot hingsten och stoet som sades vara föräldrarna. Annars vet man ju inte och en häst utan papper är mindre värd pengamässigt.
Nej, det var det som blev besvärligt, tyckte jag då. Dock har jag sett bilder på hingsten och det var ingen tvekan om släktskapet. Dessutom var den inte "toppstammad", så det fanns ingen anledning att ljuga om den. Och jag kollade på den från flera olika källor, så jag är relativt säker. Dock är det bara en hobbyhäst som aldrig är planerad avlas på, så det kändes inte så viktigt.
 
Jag har en häst med helt okänd härstamning, det är en helt fantastisk häst. Men jag är osäker om jag någonsin kommer köpa häst med okänd härstamning, då det har visat sig att åldern är fel med över 5 år, enligt två vetrinärer som är oberoende av varandra.
 
Sadel säljes "en riktig kvalitets sadel!! Alltid väl smord. " 4500kr

Den kanske var värd 4500 en gång i tiden men tycker inte det ser så ut idag

91433057_3200174333339514_7335644678022234112_n.jpg
 
"
Hej! Nu är det såhär att jag väljer att sälja min fina skatt. Jag red in honom sommaren 2019 och har haft en otroligt bra tid med honom. Han har lite svårt för galoppen fof! Efter sin vintervila har han blivit så mycket piggare. Han kan bocka till lite och spraka lite när man rider honom. Inget fel på honom utan han behöver ridas nästan varje dag! Kommer sakna min fina pojke otroligt mycket😢 Men då en medryttare till våran häst klämde honom i boxdörren flera gånger när han inte gjorde som hon sa. Så behöver han ett nytt hem då han ej trivs här!😞 (pga det alltså) Jag har letat ihjäl mig men det finns inga bättre stall och älskar detta stallet så sjukt mycket! Så tycker det är dags för honom att få en ny ryttare på ryggen. Han är miljö tränad och ganska grön i ridningen! Om du är intresserad hör av dej direkt då jag vill få bort honom så fort som möjligt. Då detta dels känns tungt men oxå för att han ska få må bra.
Hemmet är viktigare än priset!!
Provridning behövs ej och han lånas ej ut på foder!
Du får med:
1 hoppsadel
1 dressyrsadel
2 träns
7 täcken (1 av varje sort)
2 schabrak
1 huva
2 grimmor
1 grimskaft
Kom privat om ni är intresserade! Svarar fort 🥰 (om det inte är sent på natten eller när jag jobbar)
Kram🤗
(Bild kommer om man är sjukt intresserad, har ej film sorry)"

Jag har inte ens ord för hur konstigt detta är? 😅
 
"
Hej! Nu är det såhär att jag väljer att sälja min fina skatt. Jag red in honom sommaren 2019 och har haft en otroligt bra tid med honom. Han har lite svårt för galoppen fof! Efter sin vintervila har han blivit så mycket piggare. Han kan bocka till lite och spraka lite när man rider honom. Inget fel på honom utan han behöver ridas nästan varje dag! Kommer sakna min fina pojke otroligt mycket😢 Men då en medryttare till våran häst klämde honom i boxdörren flera gånger när han inte gjorde som hon sa. Så behöver han ett nytt hem då han ej trivs här!😞 (pga det alltså) Jag har letat ihjäl mig men det finns inga bättre stall och älskar detta stallet så sjukt mycket! Så tycker det är dags för honom att få en ny ryttare på ryggen. Han är miljö tränad och ganska grön i ridningen! Om du är intresserad hör av dej direkt då jag vill få bort honom så fort som möjligt. Då detta dels känns tungt men oxå för att han ska få må bra.
Hemmet är viktigare än priset!!
Provridning behövs ej och han lånas ej ut på foder!
Du får med:
1 hoppsadel
1 dressyrsadel
2 träns
7 täcken (1 av varje sort)
2 schabrak
1 huva
2 grimmor
1 grimskaft
Kom privat om ni är intresserade! Svarar fort 🥰 (om det inte är sent på natten eller när jag jobbar)
Kram🤗
(Bild kommer om man är sjukt intresserad, har ej film sorry)"

Jag har inte ens ord för hur konstigt detta är? 😅
Näe för provrida är onödigt och orka lägga tid på den stackars hästen så den blir trygg igen:crazy:
 
"
Hej! Nu är det såhär att jag väljer att sälja min fina skatt. Jag red in honom sommaren 2019 och har haft en otroligt bra tid med honom. Han har lite svårt för galoppen fof! Efter sin vintervila har han blivit så mycket piggare. Han kan bocka till lite och spraka lite när man rider honom. Inget fel på honom utan han behöver ridas nästan varje dag! Kommer sakna min fina pojke otroligt mycket😢 Men då en medryttare till våran häst klämde honom i boxdörren flera gånger när han inte gjorde som hon sa. Så behöver han ett nytt hem då han ej trivs här!😞 (pga det alltså) Jag har letat ihjäl mig men det finns inga bättre stall och älskar detta stallet så sjukt mycket! Så tycker det är dags för honom att få en ny ryttare på ryggen. Han är miljö tränad och ganska grön i ridningen! Om du är intresserad hör av dej direkt då jag vill få bort honom så fort som möjligt. Då detta dels känns tungt men oxå för att han ska få må bra.
Hemmet är viktigare än priset!!
Provridning behövs ej och han lånas ej ut på foder!
Du får med:
1 hoppsadel
1 dressyrsadel
2 träns
7 täcken (1 av varje sort)
2 schabrak
1 huva
2 grimmor
1 grimskaft
Kom privat om ni är intresserade! Svarar fort 🥰 (om det inte är sent på natten eller när jag jobbar)
Kram🤗
(Bild kommer om man är sjukt intresserad, har ej film sorry)"

Jag har inte ens ord för hur konstigt detta är? 😅

Hoppas annonsen är ett dåligt skämt! 😳 Oavsett är den borta nu. Var den på riktigt hoppas jag att hästen är såld och hamnat hos någon vettigare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 177
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 529
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp