Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror väl på om hon lider av ringkotan och hur den har uppkommit. Om ringkotan beror på trauma nedärvs den inte
Ringkota blir aldrig bättre och hittills har jag inte träffat på en häst som inte har men av sin ringkota. Dessutom vet man inte om hästen får mer ont när den är dräktig och tyngre. Man behöver inte avla på ett sto för den råkar ha en livmoder...
 
Ringkota blir aldrig bättre och hittills har jag inte träffat på en häst som inte har men av sin ringkota. Dessutom vet man inte om hästen får mer ont när den är dräktig och tyngre. Man behöver inte avla på ett sto för den råkar ha en livmoder...
Skrev inte att den blir bättre men beror den på yttre trauma och inte blivit sämre över tid borde det inte vara nån fara. Beror det på nån sorts felbelastning ska det inte avlas på.
Håller med att det finns många bättre orsaker att avla på sitt sto än att hon har just en livmoder tex gott temperament, bra tävlingsresultat , mm
 
Skrev inte att den blir bättre men beror den på yttre trauma och inte blivit sämre över tid borde det inte vara nån fara. Beror det på nån sorts felbelastning ska det inte avlas på.
Håller med att det finns många bättre orsaker att avla på sitt sto än att hon har just en livmoder tex gott temperament, bra tävlingsresultat , mm
Det jag menade med att det inte blir bättre var att det är inte schysst mot hästen att betäcka om det skulle förvärras under dräktigheten. Man vet inte när det blir sämre. Det kan vara en ganska stor påfrestning för stoet att vara dräktig och utsätta stoet för det finns inte i min värld när den har ringkota.
 
Det jag menade med att det inte blir bättre var att det är inte schysst mot hästen att betäcka om det skulle förvärras under dräktigheten. Man vet inte när det blir sämre. Det kan vara en ganska stor påfrestning för stoet att vara dräktig och utsätta stoet för det finns inte i min värld när den har ringkota.

Instämmer helt, jag har haft en häst med ringkota och usch... Som du säger är det ju inte bara arvbarheten som är intressant utan även att hon ska klara vikten av en dräktighet.
 
Instämmer helt, jag har haft en häst med ringkota och usch... Som du säger är det ju inte bara arvbarheten som är intressant utan även att hon ska klara vikten av en dräktighet.
Ja precis. Vet bland annat ett sto som betäcktes med ringkota och när hon var i 9:e månaden blev hon drastiskt sämre och fick gå på metacam dagligen sista tiden. Inte ok 😢
 
Konstigt vet då kan rek betäckning om det beror på trauma.Läst det i artikel. Hade varit intressant och läsa hela annonsen
 
Som sagt inte läst annonsen och förstår att i flesta fall kan man inte betäcka men hittade denna 😊
 

Bifogade filer

  • 7223A6B1-51F7-4C82-AB02-447CC98CBC2D.jpeg
    7223A6B1-51F7-4C82-AB02-447CC98CBC2D.jpeg
    172,8 KB · Visningar: 235
Konstigt vet då kan rek betäckning om det beror på trauma.Läst det i artikel. Hade varit intressant och läsa hela annonsen


Det står inte mer I den. Står annonsen att den är efter [svensk halvblodshingst] till avel eller promenadridning. Har ej haft föl tidigare. Ringkota höger fram.

Och så ras, född, färg och mankhöjd. Samt bilder och film.
 
Det står inte mer I den. Står annonsen att den är efter [svensk halvblodshingst] till avel eller promenadridning. Har ej haft föl tidigare. Ringkota höger fram.

Och så ras, född, färg och mankhöjd. Samt bilder och film.
Ok , de kanske fått rådet av vet eller tom stelopererat den. Svårt o dra slutsatser i en sån annons...
 
Generellt när jag läser annonser blir jag irriterad över hur dåliga säljare är på att stava märkesnamn. Vill man bli av med sina saker så är ju ett tips att de går att hitta via sökfunktion, oavsett om det är google, hästnets eller facebookgruppernas. Och är det då felstavat så hittar man dem inte!
Jag vet inte hur många olika stavningar jag sett på t.ex Schockemöhle eller Morris & Nolan, för att inte tala om (Santa) Cruz... Jag menar, leta reda på en återförsäljare kopiera/klistra in märkesnamnet om du är osäker... 🙄 :angel:
 
Generellt när jag läser annonser blir jag irriterad över hur dåliga säljare är på att stava märkesnamn. Vill man bli av med sina saker så är ju ett tips att de går att hitta via sökfunktion, oavsett om det är google, hästnets eller facebookgruppernas. Och är det då felstavat så hittar man dem inte!
Jag vet inte hur många olika stavningar jag sett på t.ex Schockemöhle eller Morris & Nolan, för att inte tala om (Santa) Cruz... Jag menar, leta reda på en återförsäljare kopiera/klistra in märkesnamnet om du är osäker... 🙄 :angel:
Eller Horseware som folk gärna skriver Horsewear 😁
 
Jag förstår att all inte kan tvätta täcken, men kanske kan man spola av det med vattenslang eller så..

Bild på ett täcke som ligger på ett betonggolv. Täcket är betongfärgat.
Men tittar man noga ser man att täcket (nog) kan vara blått, egentligen 😎
 
Dök upp en annons på instagram. Första tanken var att det kostar 250kr för att få komma in och tvätta händerna, tills jag förstod att det handlade om biltvätt 😂
Hjärntvättad av Corona....🙈
 

Bifogade filer

  • C8733277-AECC-4DC5-AACF-7D82DD0B266F.jpeg
    C8733277-AECC-4DC5-AACF-7D82DD0B266F.jpeg
    162,4 KB · Visningar: 119
Ickehäst men

'Grenar och kvistar bortskänkes, bara att komma och hämta'

Och annonsen var seriös. Någon hade klippt ner nån sorts buske i sin trädgård och nu fick man hämta grenarna och kvistarna alldeles gratis:grin:

Alltså, folk?!
Jag har för mig jag läste det någonstans i Skåne till ett älgsafari som kom och hämtade grenar/kvistar, kanske har den personen sett det och därför de la ut det på det sättet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 091
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 968
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp