Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste just en annons på en häst som hade fått sadeltvång så den reds inte och kunde inte provridas. Men den hade ridits på Irland och det fanns filmer. Då undrar jag i mitt stilla sinne, varför kunde de inte rida den barbacka och erbjuda provridning barbacka? Så att man i allafall fick känna på den.
 
Läste just en annons på en häst som hade fått sadeltvång så den reds inte och kunde inte provridas. Men den hade ridits på Irland och det fanns filmer. Då undrar jag i mitt stilla sinne, varför kunde de inte rida den barbacka och erbjuda provridning barbacka? Så att man i allafall fick känna på den.

Alla hästar med "sadeltvång" har inte problem med just sadeln egentligen. De kan reagera lika mycket på när man rider barbacka.
 
Läste just en annons på en häst som hade fått sadeltvång så den reds inte och kunde inte provridas. Men den hade ridits på Irland och det fanns filmer. Då undrar jag i mitt stilla sinne, varför kunde de inte rida den barbacka och erbjuda provridning barbacka? Så att man i allafall fick känna på den.

Min som hade sadeltvång reagerade oftast mera barbacka så har inte så mycket med sadeln att göra
 
Då måste det väl snarare vara ryggont än vanligt sadeltvång. Ingen av de jag träffat med sadeltvång har varit besvärande barbacka.

Nejdå det kan vara "bara" sadeltvång.
Jag red min tvånghäst barbacka en gång. För att ha gjort det typ. Det var ingen angenäm upplevelse för någon av oss.

Sadeltvång är en otroligt vid benämning och innefattar allt från att fara i taket när gjorden dras, till när de ska röra sig med sadel till första stegen med ryttare på.

Min rehabiliterandes till att vara cool med allt utom första fem stegen med ryttare. Där var och förblev han spänd även om han slutade fara i luften.
 
Förlåt OT igen men kan inte låta bli 😇
😬😯😂

9293080B-D618-46F4-AB04-78E31231980B.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp