Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en söktes annons där ngn sökte pannband i ”conace ferg”. 😂 Någon som vill gissa vad det var personen sökte? Det fanns bild. 😁
 
Inte märklig annons, men svar på en. Hästen är en femårig ponny.
En som hör av sig frågar först "hur nycket inriden är hon?". Ja, jag har ju skrivit en annons, en idé kan ju vara att läsa den. Jag svarar att hon reds in när hon var tre och beskriver utbildningsnivån.
"Jag är som sagt tveksam till att hon är såpass grön". Jaha, men varför skriva på en ungponny då? Svarar och frågar om hen är intresserad, har inte fått svar 😅
 
Inte märklig annons, men svar på en. Hästen är en femårig ponny.
En som hör av sig frågar först "hur nycket inriden är hon?". Ja, jag har ju skrivit en annons, en idé kan ju vara att läsa den. Jag svarar att hon reds in när hon var tre och beskriver utbildningsnivån.
"Jag är som sagt tveksam till att hon är såpass grön". Jaha, men varför skriva på en ungponny då? Svarar och frågar om hen är intresserad, har inte fått svar 😅
Personen uttryckte sig kanske lite oklart, men det är väl inte fel att fråga om utbilsningsståndpunkten är i fas med åldern? Så skulle man kunna tolka frågan. Och svaret skulle kunna tolkas som att personen hade förväntat sig att den skulle ha kommit längre för sin ålder (rätt eller fel).
Om det är den annons som jag tror så tror jag att du skulle vinna på att i bilder och film visa det som står i texten att hästen kan. Då har du större chans att rätt köpare hör av sig.
 
Personen uttryckte sig kanske lite oklart, men det är väl inte fel att fråga om utbilsningsståndpunkten är i fas med åldern? Så skulle man kunna tolka frågan. Och svaret skulle kunna tolkas som att personen hade förväntat sig att den skulle ha kommit längre för sin ålder (rätt eller fel).
Om det är den annons som jag tror så tror jag att du skulle vinna på att i bilder och film visa det som står i texten att hästen kan. Då har du större chans att rätt köpare hör av sig.
Jag tycker väl mer att det var lite märkligt. Vill man inte ha en unghäst förstår jag inte varför man hör av sig. Speciellt grön skulle jag inte säga att hon är, men outbildad. Att fråga om hon skulle fungera som första unghäst eller om hon fungerar utan unghästvana hade jag inte sett som konstigt.
 
Jag tycker väl mer att det var lite märkligt. Vill man inte ha en unghäst förstår jag inte varför man hör av sig. Speciellt grön skulle jag inte säga att hon är, men outbildad. Att fråga om hon skulle fungera som första unghäst eller om hon fungerar utan unghästvana hade jag inte sett som konstigt.
Det är din tolkning, man kan göra fler tolkningar. T ex att personen är intresserad av en häst i den åldern, men vill att den ska nått en viss nivå i utbildningen och av ditt svar tolkar det som att hästen inte är där.
 
Jag tycker väl mer att det var lite märkligt. Vill man inte ha en unghäst förstår jag inte varför man hör av sig. Speciellt grön skulle jag inte säga att hon är, men outbildad. Att fråga om hon skulle fungera som första unghäst eller om hon fungerar utan unghästvana hade jag inte sett som konstigt.

Alltså utan att veta hur du beskrev utbildningsnivån är det omöjligt för oss att veta om svaret var konstigt.

För mig betyder grön och outbildad ungefär samma sak. Är dock ingen expert på unghästlingo men är det verkligen så omöjligt att köparen faktiskt söker en häst i den åldern som kommit längre i utbildningen än vad din har gjort?

Kommunikation med främlingar på internet är alltid lite svårt.. i all välmening..
 
Jag tycker väl mer att det var lite märkligt. Vill man inte ha en unghäst förstår jag inte varför man hör av sig. Speciellt grön skulle jag inte säga att hon är, men outbildad. Att fråga om hon skulle fungera som första unghäst eller om hon fungerar utan unghästvana hade jag inte sett som konstigt.

Jag har sett annonsen och jag kan förstå frågan. Bilderna och filmsnutten visar inte det annonstexten beskriver. Så jag skulle också frågat mer där, för att få veta vilket som "inte stämde" - texten eller bilder/film. Tror också du skulle vinna på att lägga ut bild och film som visar det som beskrivs i texten :)

Det kan ju vara så att spekulanten absolut kan tänka sig en unghäst med utbildningsnivån som beskrivs i text, men inte en häst som är mer grön än så. Och därför undrar just för det finns en diskrepans I annonsen.

Söt ponny som verkar väldigt rar oavsett!
 
Okej, första gången jag sett någon "maskera" rasen på en häst 😂 tagit från en annons på fb i en fider/medryttarhästgrupp.

Foder:
Har en jätte snäll Sh****s Valack född 2008 som söker någon familj som vill börja träna honom igen och hålla igång honom.
 
Om du vill ha en egen bagare...
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200603-071328_Facebook.jpg
    Screenshot_20200603-071328_Facebook.jpg
    47,2 KB · Visningar: 232
Någon kollar intresse för sin icke godkända hingst på 13 år som inte gjort något, inte visats, de prestationer som hittas på mödernet är mediokra, inga ridbilder eller filmer, och vill ha lika mycket betalt som för en godkänd hingst.

Hästens pappa var visserligen väldigt bra på sin tid, men han har inte gett så mycket som man trott mycket vare sig som morfar eller farfar.

Anmälningsavgift är 500kr och den dras av från språngavgiften.
Språngavgift 3500kr.
Uppstallning sto 100kr/dygn.
Uppstallning sto med föl 120kr/dygn.
45-dygnsavgift 3000kr alternativt levande fölavgift 5000kr.
 
Någon kollar intresse för sin icke godkända hingst på 13 år som inte gjort något, inte visats, de prestationer som hittas på mödernet är mediokra, inga bilder eller filmer, och vill ha lika mycket betalt som för en godkänd hingst.

Hästens pappa var visserligen väldigt bra på sin tid, men han har inte gett så mycket som man trott mycket vare sig som morfar eller farfar.

Anmälningsavgift är 500kr och den dras av från språngavgiften.
Språngavgift 3500kr.
Uppstallning sto 100kr/dygn.
Uppstallning sto med föl 120kr/dygn.
45-dygnsavgift 3000kr alternativt levande fölavgift 5000kr.
Det var inte lite saftigt, spec inte om man jämför priser på tex Magic Park som nog är ”billigast” i år men ändå har presterat.
Är det plus moms på priserna också ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 205
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 020
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp