Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna annonsbilden tyckte jag var väldigt lustig men kanske inte så säljande kanske.
väl insutten och hårig iaf!
861451EB-B919-4A34-BC61-A230A5E67468.png
 
"Skickar inga filmer och massa bilder, utan är man seriöst intresserad så kommer man och provrider."

Och jag känner väl att om man är seriös som säljare så skickar man bilder och filmer.
Om inte annat för att kanske rensa bort en massa onödigt provridande.
 
Slakttransporter?
I det här fallet så är det ett försäljningsstall. De finns inte så långt ifrån mig och av deras Facebook-sida att döma så är intresset för deras hästar stort, de brukar säljas fort och priserna är ofta låga. För mig är det lite av en gåta varför man vill sälja sin häst på det viset dock, men så vill jag också i möjligaste mån försäkra mig om att hästen hamnar hos en vettig person.
 
I det här fallet så är det ett försäljningsstall. De finns inte så långt ifrån mig och av deras Facebook-sida att döma så är intresset för deras hästar stort, de brukar säljas fort och priserna är ofta låga. För mig är det lite av en gåta varför man vill sälja sin häst på det viset dock, men så vill jag också i möjligaste mån försäkra mig om att hästen hamnar hos en vettig person.
Kanske desperation, folk som försökt sälja sin häst själv men inte lyckats och är i behov av pengar.
 
"Skickar inga filmer och massa bilder, utan är man seriöst intresserad så kommer man och provrider."

Och jag känner väl att om man är seriös som säljare så skickar man bilder och filmer.
Om inte annat för att kanske rensa bort en massa onödigt provridande.

Kanske någon som inte hängt med i utvecklingen?

För några år sedan hävdade en användare här att seriösa hästsäljare annonserade i Ridsport. Personen hade missat att Ridsport knappt hade några annonser nu för tiden.
 
I det här fallet så är det ett försäljningsstall. De finns inte så långt ifrån mig och av deras Facebook-sida att döma så är intresset för deras hästar stort, de brukar säljas fort och priserna är ofta låga. För mig är det lite av en gåta varför man vill sälja sin häst på det viset dock, men så vill jag också i möjligaste mån försäkra mig om att hästen hamnar hos en vettig person.

Lite utveckling. Jag kan se en rad anledningar folk säljer till försäljningsstall som sagt.

Samtidigt skulle jag heller inte vilja sälja min häst så. Utan till ett bra, vettigt hem. Såklart. Men hur avgör men det? Hur kan jag avgöra om personen som verkar jättebra är det eller bara bra på att prata?

Jag har stått i större inackorderingsstall I perioder här och var i landet. Och sett en hel del. Och många av dessa ägare hade jag helst inte velat min häst hamnade hos. Samtidigt så det hade inte märkts om de varit spekulanter. Det har absolut inte handlat om vanvård eller något utan bara om helt olika syn på utfodring, när man ringer veterinär, träning mm.

Så. Om man inte ska sälja till bekantskapskretsen så är det nog inte sämre sälja till ett försäljningsstall än till Anna Andersson som kommer som spekulant.

Sen kan det bästa hemmet i världen drabbas av olika saker som gör att de måste sälja. Så jag har "löst problemet" genom att inte sälja häst - enda sättet vara säker på hur hästen har det och hos vem ;)
 
I det här fallet så är det ett försäljningsstall. De finns inte så långt ifrån mig och av deras Facebook-sida att döma så är intresset för deras hästar stort, de brukar säljas fort och priserna är ofta låga. För mig är det lite av en gåta varför man vill sälja sin häst på det viset dock, men så vill jag också i möjligaste mån försäkra mig om att hästen hamnar hos en vettig person.
Det är väldigt händigt för ridskolor, slippa provridningar och allt extrajobb som kommer med hästförsäljning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 599
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 152
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 401
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 059
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp