Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske någon som inte hängt med i utvecklingen?

För några år sedan hävdade en användare här att seriösa hästsäljare annonserade i Ridsport. Personen hade missat att Ridsport knappt hade några annonser nu för tiden.
Men .. i sig själv ser man andra... tidningen ridsport har börjat med hästannonser igen i pappersformatet. 😙😛🤪😗😝
 
Det känns så bra med välplanerad och noga övervägd avel... :grin: :rofl:
Fast det kan vara noga övervägt även i akuta situationer. Har sett flera seminstationer som meddelar att de har doser över till hingsten xx, (vars hållbarhet är endast några dagar) och stoägarna fightas i trådarna om doserna :D
 
Fast det kan vara noga övervägt även i akuta situationer. Har sett flera seminstationer som meddelar att de har doser över till hingsten xx, (vars hållbarhet är endast några dagar) och stoägarna fightas i trådarna om doserna :D

Då lär man ha spanat in hingsten tidigare... och har man inte gjort det utan är intresserad bara för att det finns semin (utan att bry sig i stam, kompletterar hingsten stoet exteriört osv) är det inte seriös avel i mina ögon.
 
Då lär man ha spanat in hingsten tidigare... och har man inte gjort det utan är intresserad bara för att det finns semin (utan att bry sig i stam, kompletterar hingsten stoet exteriört osv) är det inte seriös avel i mina ögon.
Jo, men vi har ju ingen aning om stoägaren i detta fall skulle godta vilken hingst som helst, det är bara spekulationer..
 
Annonserar man akut efter en hingst utan att specifiera några krav (och att det fanns sådana har inte kommit fram här) så är det inte seriöst.
det jag uppfattade av annonsen var det viktigaste att hingsten var välprövad och med bra spermier så stoet kunde ta sig. Men man vet aldrig bakgrunden till det från en annons, men det lät roligt :D
 
Annonserar man akut efter en hingst utan att specifiera några krav (och att det fanns sådana har inte kommit fram här) så är det inte seriöst.
Du är väldigt snabb att döma, trots otroligt lite bakgrund...
Du har väl ingen aning om hur stoägaren väljer sen om hen får några svar, eller känner du den som har satt ut annonsen??
Så typisk Buke, skapa sig en egen föreställning och blint tro att den är sann... :banghead:
Du KAN ha helt rätt, men det finns faktiskt en uppsjö av alternativ...
 
Du är väldigt snabb att döma, trots otroligt lite bakgrund...
Du har väl ingen aning om hur stoägaren väljer sen om hen får några svar, eller känner du den som har satt ut annonsen??
Så typisk Buke, skapa sig en egen föreställning och blint tro att den är sann... :banghead:
Du KAN ha helt rätt, men det finns faktiskt en uppsjö av alternativ...

Men snälla... det här är en gnägg-tråd. Whatever, jag håller inte med dig. Att inte komma med fler krav än att hingsten är välprövad och har bra simmare är oseriöst i mina ögon. Avel är så mycket mer än så.
 
Du är väldigt snabb att döma, trots otroligt lite bakgrund...
Du har väl ingen aning om hur stoägaren väljer sen om hen får några svar, eller känner du den som har satt ut annonsen??
Så typisk Buke, skapa sig en egen föreställning och blint tro att den är sann... :banghead:
Du KAN ha helt rätt, men det finns faktiskt en uppsjö av alternativ...
Ärligt talat det finns inget typiskt buke, är så trött på att höra det där så fort någon får lite mothugg i ett inlägg.
 
Men snälla... det här är en gnägg-tråd. Whatever, jag håller inte med dig. Att inte komma med fler krav än att hingsten är välprövad och har bra simmare är oseriöst i mina ögon. Avel är så mycket mer än så.
Men jösses! Du läser ju verkligen som du vill!! Att ha det som enda krav ja, då är det oseriöst. Men du har väl ingen aning om vad stoägaren har för krav??? Eller känner du stoägaren??
Hur man utformar en annons säger väldigt lite... Även om formuleringen här var tokig, har vi ingen aning om tankarna. Är det så svårt för dig att tänka utanför din värld?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp