Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon söker fodervärd till sin oinridna häst, med kravet att den rids in. Fodervärden ska stå för alla kostnader (utom försäkring). Wow vilken deal. Kanske kan göra så med min unghäst när han ska ridas in så slipper jag betala en vettig utbildare 🙄
Jag hade faktiskt en kompis som lånade ut sin unghäst på det viset. Och allt förlöpte väl, fodervärden red in kraken och visade på 3-årstest. Tror inridaren ville ha något på sitt CV, om att man visat fram unghäst samt ridit in. Men ändå, en sån chansning för den som äger hästen.
 
Hittade en annons idag som hade två bilder, men.... bilderna är exakt likadana. Har annonsören klickat fel när den skulle ladda upp den andra bilden och fått med första bilden igen?

Såg även en annan annons som fick mig att blir ett frågetecken:

"Sista chansen till en läromästare
Innan han ställs av till hösten och slumpas bort som endast sällskaps häst då han kommer att vara ur kondition "

" inte helt i kondis men försöker göra allt du ber han om rids i dagens läge på långa tyglar i alla gångarter "

Förutom att det inte var några punkter i texten så får jag inte riktigt ihop att inte vara i kondition skulle vara lika med att bara va sällskapshäst för en 18 år gammal häst. Kondition går ju att bygga upp eller döljer det sig mer bakom mån tro? 🤔
Såg den också och tänkte lika som dig!
 
En annons som fick mig att fundera var för en islandshäst till salu. Det stod bland annat "du måste vara stark fysiskt och visa var skåpet ska stå". Tror hästen var 137 i mankhöjd eller nåt sånt. Att man kan behöva ett starkt och konsekvent ledarskap för en tuffare häst är jag med på men att hästen skulle behöva någon som är fysiskt stark för att sätta den på plats det är inte den typen av hästhållning jag tror på.
 
En annons som fick mig att fundera var för en islandshäst till salu. Det stod bland annat "du måste vara stark fysiskt och visa var skåpet ska stå". Tror hästen var 137 i mankhöjd eller nåt sånt. Att man kan behöva ett starkt och konsekvent ledarskap för en tuffare häst är jag med på men att hästen skulle behöva någon som är fysiskt stark för att sätta den på plats det är inte den typen av hästhållning jag tror på.
Du kan ju typ aldrig vinna över en häst i styrka om det inte rör sig om typ en minishettis och du själv är väldigt stark så undrar vad personen menar egentligen. Att ponnyn är ouppfostrad? 🙄
 
En annons som fick mig att fundera var för en islandshäst till salu. Det stod bland annat "du måste vara stark fysiskt och visa var skåpet ska stå". Tror hästen var 137 i mankhöjd eller nåt sånt. Att man kan behöva ett starkt och konsekvent ledarskap för en tuffare häst är jag med på men att hästen skulle behöva någon som är fysiskt stark för att sätta den på plats det är inte den typen av hästhållning jag tror på.
Jag tycker mig känna igen det där och tror jag har sett den annonsen, vet jag scrollade vidare då jag tyckte det lät konstigt.
 
Screenshot_20200805_174639_com.facebook.katana.png

Bett säljes! Storlek syns på bilden!.. Om du kan räkna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp