Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det behövs inte om man ska promenera med hästen till eller från hagen! :up:

Tänkte också på det. Det krävs för att ev ta en liten promenad. Men inte sköta hela stallet och ruljansen när de är och tävlar.

Visst kanske in och ut är bara öppna till en korridor. Men skulle någon ansvara för mina hästar i min frånvaro så är liksom ett baskrav att jag anser de kompetenta nog att leda hästen på en promenad. Det blir så sjukt besvärligt om hästen skulle rymma och hjälpen bara "men jag kan bara mocka, inte leda"
 
Oh.. Jag tolkade det som att de inte söker medryttare, med undantag för om en är en vuxen dressyrryttare på högre nivå (och med goda referenser) - då kan det möjligen tänkas. För "nån liten promenad" är det ju väldigt överkurs (no shit...) :cautious: ..

Exakt så tolkade jag med. Och det är så det står. Ska du mot all förmodan få rida ska du vara vuxen dressyrryttare på hög nivå och med goda referenser

De är säkert supersugna på att rida ponnyer..
 
Jag har själv lagt ut en annons där jag söker en häst för lättare ridning, huvudsakligen i skritt i skogen.
Blev erbjuden en utvecklingsbar, välstammad häst i sin bästa ålder, för närmare 100.000 kr...
Känns inte riktigt som en perfect match...
 
Jag har själv lagt ut en annons där jag söker en häst för lättare ridning, huvudsakligen i skritt i skogen.
Blev erbjuden en utvecklingsbar, välstammad häst i sin bästa ålder, för närmare 100.000 kr...
Känns inte riktigt som en perfect match...

Försöka duger ju, nån kanske vill skritta runt med stil. Ifall nån ser en ute, liksom. :idea:


Skämt åsido, känns lite som de som erbjuder ett föl eller en åring när nån söker en "stabil, välriden 10åring".
 
Försöka duger ju, nån kanske vill skritta runt med stil. Ifall nån ser en ute, liksom. :idea:


Skämt åsido, känns lite som de som erbjuder ett föl eller en åring när nån söker en "stabil, välriden 10åring".
Alltså min nuvarande häst (som ska vandra över regnbågsbron i höst) hade kunnat varit en lyx-promenadhäst om inte om hade varit (hon har allt för att kunna vara en GP-dressyrhäst, utom den lilla detaljen som kallas samarbetsvilja... 🤪)
Och ja, du har helt rätt i den liknelsen. Det fattar väl vem som helst att ett föl har alla möjligheter att bli en stabil, välriden 10-åring, om man bara har tid att vänta ut den. Och självklart skulle jag kunna skritta ut även på en 100.000-kronorshäst. Fast jag kan nog göra roligare saker för merparten av de pengarna och ändå hitta en häst som passar mig.
 
Oh.. Jag tolkade det som att de inte söker medryttare, med undantag för om en är en vuxen dressyrryttare på högre nivå (och med goda referenser) - då kan det möjligen tänkas. För "nån liten promenad" är det ju väldigt överkurs (no shit...) :cautious: ..

Ja, så kan det såklart vara.
Jag läste nog lite snabbt. Men det kan ju också vara så att de kallar gratisarbetet för medryttare :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 641
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 174
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 506
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp