Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som är sugen på en snart 8-årig travhäst som bara får tävla i 2 år till, med ointressant stam, som behövde kvala 7 ggr innan den blev godkänd, och i de få starterna galopperat och/eller gått sämre tider än de gör i kvalen? Går snett i vagn men ingen hittar några fel, så man måste vara beredd att lägga tid och pengar på att undersöka och behandla.

14 000, ANNARS GÅR HÄSTEN TILL SLAKT PÅ MÅNDAG, SÅ NÅGON MÅSTE VÄL VILJA HA EN HÄST SOM ÄR VÄRD VARTENDA ÖRE? (Ja, allt skrivs med caps.)

:meh:

"Hon är värd mer än hon är utannonserad för". Alltså..... Nej.
Förstår att man inte vill skänka bort. Men om man tror en sådan häst är värd 14', när man kan få friska, oprövade 3-åringar för mindre pengar och kan hitta nästan gratis snälla amatörhästar som redan betalar sin egen havre, så är man väldigt galet ute.
Har lika svårt att tro att någon vill lägga 14 på en oklart skadad travare som ridhäst?

Och så de upprepade slakthoten, såklart, så man kan spela lite på människors samveten.

Suck.
 
”Är denna verkligen inte värd ens 500kr?
Varför vill ingen betala för en nästan ny X?
Vad kostar dom inte nya i butik?
Ge ett bud då istället?”


trevlig annons...O_o
Läste den nyss. Har exakt en sån padd liggandes. Några år äldre men jag gav inte mer än 400 på Ullared för den. Alltså människan fattar inte att det inte är en märkespadd. Bara för att det står ett märke så är det ju inte att det är en "märkespadd". Det är skillnad ett känt dyrt kvalitetsmärke och nån billig random märke. Med tanke på hur trevlig annonsen är så lär hon få skänka bort den och helst betala frakten åxå om nån ens ska ta den frivilligt.
 
Alltså den här rubriken fick mig att skratta:

"Häst i naturlig storlek 250x190cm"

Tänkte först va sjutton är det där för något då annonsen låg under hästar till salu. När jag klickade in visade det sig att det rörde sig om en plasthäst - jaha då förklarade det saken även om annonsen låg lite fel. 😅
 
Bortskänkes 30årigt sto till ett sista hem pga tidsbrist.

😭
Vet inte om en ska bli arg eller gråta..

Nästan alla kommentarer handlar dock om att ta sitt ansvar för en så gammal häst 🙏
Fast nu kommer massa mothugg om att ponnysar faktiskt kan bli uppemot 40 år, att åldern bara är en siffra och ägaren borde känna sin häst bäst och att självklart avlivar man inte friska djur.
Jag blir bara så MATT 😫
 
Fast nu kommer massa mothugg om att ponnysar faktiskt kan bli uppemot 40 år, att åldern bara är en siffra och ägaren borde känna sin häst bäst och att självklart avlivar man inte friska djur.
Jag blir bara så MATT 😫
Ja, även om de KAN bli uppemot 40 så betyder det inte att de mår bäst av det, ibland kanske det till och med är snällare mot hästen att ta bort tidigare. Speciellt en såpass gammal häst, behöva byta miljö och den stressen det medför osv. :(
 
Bortskänkes 30årigt sto till ett sista hem pga tidsbrist.

😭
Vet inte om en ska bli arg eller gråta..

Nästan alla kommentarer handlar dock om att ta sitt ansvar för en så gammal häst 🙏
Fruktansvärt illa!!! Och vaddå "tidsbrist"? En häst som har kämpat på i alla år och blivit så gammal är värd alla uppoffringar i världen, kan man tycka. Och om man av någon anledning förvägrar den det, så är det bättre att ta bort den än att flytta den. En så gammal häst ska inte utsättas för några omställningar.
 
Jag har I och för sig inget problem med att en så gammal byter miljö. Men då ska det vara av en annan anledning än att man vill sälja. Avliva den hellre då.

Men jag fick t ex hem brorsans 30 plus shettis. Den hade akut förlorat sin kompis och mådde inte bra själv. Bror sökte sällskap men utan snabbt resultat. Ponnyn började utforska sin hembyggd. Så då fick den komma till mig (jag hade två hästar och eget stall och tom box). Sen fick den stanna hos mig just för att inte behöva flytta mer och få nya vänner. Men den tog flytten jättebra, verkade helt obekymrad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 616
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 163
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 548
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 406
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp