Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg också annonsen, väldigt fin häst av det lilla man ser :love: Men konstig annons, undrar hur länge den har varit i Sverige? Varför röntgades den inte vid köp? Om man verkligen vill ha en framtida tävlingshäst så borde man väl röntga innan.

Det känns inte som en hästägare man vill köpa häst av, om man säger så. Annonsen är väldigt märklig och ger iaf mig en dålig magkänsla.
 
Jag har också sett annonsen, min tanke är att säljaren själv köpt hästen billigt, antagligen medveten om benbitarna, sedan har hästen blivit halt när de tränat på, och istället för att operera och ge hästen en chans så säljer hen vidare.
 
Jag har också sett annonsen, min tanke är att säljaren själv köpt hästen billigt, antagligen medveten om benbitarna, sedan har hästen blivit halt när de tränat på, och istället för att operera och ge hästen en chans så säljer hen vidare.
Det har du kanske rätt i, inte ens tänkt i den banan.
Synd att en häst ska få vandra runt pga snåla ägare.
 
”Om varan finns långt bort vore det bra om den kan skickas”

Om den inte kan skickas? Hämtar hon den då? 😅
Nej då får säljaren köra hem den till köparen (ja jag har hört lite för mycket historier från vänner som säljer mycket på nätet värst var den som ville pruta på en fd travare som låg ute för typ 5000 till 2000 där de även ville ha den hemkörd till Blekinge, den stod i Värmland)
 
Nej då får säljaren köra hem den till köparen (ja jag har hört lite för mycket historier från vänner som säljer mycket på nätet värst var den som ville pruta på en fd travare som låg ute för typ 5000 till 2000 där de även ville ha den hemkörd till Blekinge, den stod i Värmland)

Folk är otroliga 😆
 
Har sett några olika annonser där det står att en fri betäckning med en viss hingst. Det har inte stått på ston som säljs som avel. Jag blev själv lite triggad av det, tänk om jag köpte en av dom hästarna men inte ville betäcka alternativt inte med just sen specifika hingsten.
Det står inte så mycket om hingsten mer än vilka föräldrar.

Det skumma var att jag såg den här texten poppa upp i en annan annons, som legat ute länge i olika omgångar och då inget om någon hingst.
Är det något försäljningsknep/reklam för den hingsten eller va handlar det om tro? 🤔
 
Roar mig med att läsa medryttarannonser. En söker enbart medryttare som är 35+ (varför? :confused:) och man får också mocka åt ägarens andra häst de dagar man har medryttarhästen. En annan ska ha 500 kr/månad för att medryttaren får delta i konvalescensen från marken av dennes varmblodstravare, pengarna kommer att gå till klinikbesök. :up:
 
En häst som måste opereras för att kunna ridas är nog inte lättsåld. Hur många köper en häst som de vet att de kommer behöva bekosta operation på, lägga tiden för konvalescens och sedan hoppas på att det blir bra? Då ska det vara en jäkligt bra häst till ett extremt fördelaktigt pris.
Jag har gjort det.. Kostade mig 20 000:- för en häst med toppstam men lite skrammel här och där🙈 Min veterinär svor lite men han gillar att operera. Hästen var konvalescens 3 månader och sattes sedan igång utan problem. Tävlades upp till msv hoppning och såldes väldigt mkt dyrare. Hade lätt gjort samma sak igen pga väldigt värt det men det ska ju vara en häst med potential då. 😁
 
Jag har gjort det.. Kostade mig 20 000:- för en häst med toppstam men lite skrammel här och där🙈 Min veterinär svor lite men han gillar att operera. Hästen var konvalescens 3 månader och sattes sedan igång utan problem. Tävlades upp till msv hoppning och såldes väldigt mkt dyrare. Hade lätt gjort samma sak igen pga väldigt värt det men det ska ju vara en häst med potential då. 😁
Ja jag gissar att den här annonserade hästen inte räknas in där 😉
 
Jag har gjort det.. Kostade mig 20 000:- för en häst med toppstam men lite skrammel här och där🙈 Min veterinär svor lite men han gillar att operera. Hästen var konvalescens 3 månader och sattes sedan igång utan problem. Tävlades upp till msv hoppning och såldes väldigt mkt dyrare. Hade lätt gjort samma sak igen pga väldigt värt det men det ska ju vara en häst med potential då. 😁
Förutom hästens potential så behöver köparen vara beredd att förlora en rejäl slant och dessutom ha kunskaper nog att värdera skadan, samt möjligheter att rida till önskad klass.

Tre månaders rehabilitering kostar ju omkostnader och försörjning av hästen.

Sedan tog det väl lika många månader att sätta igång hästen?

Så inköpspris och sex månader (?)rehabilitering är ju i sammanhanget vad hästen kostat.

Jag tror du både hade lite tur och en hel del skicklighet. Du tog risken som säljaren inte vågade ta.
 
Förutom hästens potential så behöver köparen vara beredd att förlora en rejäl slant och dessutom ha kunskaper nog att värdera skadan, samt möjligheter att rida till önskad klass.

Tre månaders rehabilitering kostar ju omkostnader och försörjning av hästen.

Sedan tog det väl lika många månader att sätta igång hästen?

Så inköpspris och sex månader (?)rehabilitering är ju i sammanhanget vad hästen kostat.

Jag tror du både hade lite tur och en hel del skicklighet. Du tog risken som säljaren inte vågade ta.
Jag har vänner som har gjort liknande affärer. De har hittat lösa benbitar på besiktningen, prutat och tagit kostnad för operation + rehab. De har i slutändan haft en fin tävlingshäst till ett bra pris.
 
Hästen köptes från ungern och tyvärr blev jag lurad på mycket pengar.
Fick inte den riktige häst hem.
Hästen jag fick hem var 10 cm mindre än lovat, och är absolut inte utbildad upp till det som lovat.
Jag har sett mig sur på allt, så nu väljer jag istället att sälja honom till en som vill ge honom chancen.
Har fått rekommenderat att få han undersökt av en kiropraktor, då han går underligt på sina bakben.
Har förlorat så mycket pengar på denna häst.

Han är en snäll häst, trevlig att sitta på. Har endast provat att skritta på honom pga bakbenen.”

Stackars 😢
 
Hästen köptes från ungern och tyvärr blev jag lurad på mycket pengar.
Fick inte den riktige häst hem.
Hästen jag fick hem var 10 cm mindre än lovat, och är absolut inte utbildad upp till det som lovat.
Jag har sett mig sur på allt, så nu väljer jag istället att sälja honom till en som vill ge honom chancen.
Har fått rekommenderat att få han undersökt av en kiropraktor, då han går underligt på sina bakben.
Har förlorat så mycket pengar på denna häst.

Han är en snäll häst, trevlig att sitta på. Har endast provat att skritta på honom pga bakbenen.”

Stackars 😢

Wtf?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 177
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 529
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp