Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Hon blev innan sommaren halt en dag när hon kom in från hagen. Detta har fortfarande inte släppt och vi har inte tid att utreda henne nu då ridskolan är i full gång igen."

Seriös ridskola som låter en häst stå halt flera månader utan att utreda något...
Hoppas någon anmäler en så oseriös ridskola. De har ju förbrukat sin rätt att ta hand om djur. Inte tid, nä, körigt blir det och ibland får man ringa in extra personal när utredningar på klinik drar iväg men hästarna är ju grunden och kan man inte ta hand om dem så ska man heller inga ha. Inte svårare än så. De signaler de sänder till sina elever är ju helt vidriga.
 
Hur kan de inte ha haft tid att utreda hältan under sommaren? Det brukar ju inte vara några lektioner igång då, möjligen på sin höjd något läger eller kurs i början eller slutet av perioden. Åker de aldrig till klinik med sina hästar?
Eller hur, full förståelse om de haft veterinär ute först som gett en möjlig diagnos och att pga ingen förbättring trots behandling säljer de billigt till någon som vill efterforska mer och rehaba etc. Men de verkar ju inte haft ute veterinär alls enligt hur de skriver och det är där skon klämmer.
 
Screenshot_20210823-210459__01.jpg


Annons på fb. Fanns ingen övrig information angående vad hen sökte.
 
”Komplett 4-åring säljes”.
Skönt att den är komplett, är så svårt att få tag på delar till fyraåringar tycker jag. De kan ju ofta vara i en växtfas och det är då svårt att bedöma vilken längd på ben eller svans som blir lämplig. Min första fyraåring jag köpte hade så väldigt långa öron till sina 162 i mkh. Gissar att föregående ägare trodde att hon skulle bli större än vad hon blev och missbedömde vilken storlek på öron hen skulle beställa 😉
 
”Komplett 4-åring säljes”.
Skönt att den är komplett, är så svårt att få tag på delar till fyraåringar tycker jag. De kan ju ofta vara i en växtfas och det är då svårt att bedöma vilken längd på ben eller svans som blir lämplig. Min första fyraåring jag köpte hade så väldigt långa öron till sina 162 i mkh. Gissar att föregående ägare trodde att hon skulle bli större än vad hon blev och missbedömde vilken storlek på öron hen skulle beställa 😉

Tack för dagens skratt 😂 Det rann kaffe ur min näsa när jag läste ditt inlägg.
 
Idag har jag hittat en fantastisk annons på en häst för 120’ kr. Hästen verkar väldigt trevlig och beskrivs som välriden. Enda problemet jag har är att filmen som är med i annonsen är från 2016 O_o vad är tanken att en sån film ska tillföra? Det säger ingenting om hur hästen är idag.

Sen har jag även hittat en häst som lastar och tränar sig själv. Mycket praktiskt när man inte har tid eller ork att åka till träningen med hästen :D
 
Idag har jag hittat en fantastisk annons på en häst för 120’ kr. Hästen verkar väldigt trevlig och beskrivs som välriden. Enda problemet jag har är att filmen som är med i annonsen är från 2016 O_o vad är tanken att en sån film ska tillföra? Det säger ingenting om hur hästen är idag.

Sen har jag även hittat en häst som lastar och tränar sig själv. Mycket praktiskt när man inte har tid eller ork att åka till träningen med hästen :D
Undrar om hästen har en egen chaufför också eller om den till med kör själv? :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 637
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 172
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 454
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp