Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Retar ihjäl mig på ridvideos från en viss hästhandlare. Hästarna är jättefina på bilder men videorna --> Alla hästar rids bakom hand och ser inte alls bekväma ut. Även om jag vore intresserad innan så tappar jag intresset direkt när jag ser sådant. Undrar ens hur de lyckas med att få alla hästarna att gå så?

Fick nu svar på varför hästarna går som de gör (av en som köpt häst där) - hästarna gramanrids typ hela tiden och antagligen så gör man det också ett tag innan man sen filmar också, under samma pass menar jag. :(
 
Varför ha ett samlingspris om det inte är billigare? Varför ha styckpris om man inte bara får köpa ett?
3BBD1367-7700-4FC6-8CF8-E9658A5E5B1D.jpeg
 
Läste en annons om en häst som såldes till avel pga skada. Samma säljare annonserade oxå om att hen skulle åka till Europa och köpa häst. Hen skrev att det fanns plats för två hästar på vägen ner och en på vägen upp, eftersom säljaren bodde längre upp i Sverige kunde det oxå vara aktuellt med att ta upp hästar som endast hade behov av att resa inom Sverige.

Jag förstår att detta är ett område där jag är total novis men är det brukligt att man blandar hästar så. Även fast hästarna är vaccinerade så finns det ju så många andra infektioner som riskeras att spridas.
 
Läste en annons om en häst som såldes till avel pga skada. Samma säljare annonserade oxå om att hen skulle åka till Europa och köpa häst. Hen skrev att det fanns plats för två hästar på vägen ner och en på vägen upp, eftersom säljaren bodde längre upp i Sverige kunde det oxå vara aktuellt med att ta upp hästar som endast hade behov av att resa inom Sverige.

Jag förstår att detta är ett område där jag är total novis men är det brukligt att man blandar hästar så. Även fast hästarna är vaccinerade så finns det ju så många andra infektioner som riskeras att spridas.

Ja. Tänk på alla hästtransportörer.
 
En person som hyr ut sin sadel, bra märke på sadel osv. Står inget om kostnader/upplägg.

Jag har aldrig sett någon som hyr ut sin sadel, låter vanskligtO_o

Jag vet åtminstone ett par (seriösa) företag som hyr ut sadlar, med lite olika upplägg. För kunden lär det ju vara ett bra upplägg, åtminstone för en del.
Privat vete sjutton om jag skulle vilja göra det, dock, med tanke på risken för skador osv. Men det är ju en annan femma.

Edit: oh, sen på bollen.. :p
 
Läser annons på en islandshäst.
EN bild på en hästrumpa, .....en hästrumpa?
Inte ens huvudet sticker upp liksom. Man ser två ben, bakdelen och en svans.
VARFÖR ens bemöda sej med att ladda upp en sån bild?

'Nya bilder finns vid intresse'
Tack men jag har redan tappat intresset? 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 082
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp