Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att problemet är att det är svårt att på en gång i veckan få barnen vidare från styra/bestämma gångartstadiet till mer inverkansridning. Det är helt enkelt svårt att få till en känsla med så få sadeltimmar och då känns det som om man står still. Det är i alla fall något jag minns från min egen ridskoletid

Det behöver man inte vara 10-13 för att känna. 🙈 Jag red på ridskola från 12-13 till 45 och min ridning är helt förändrad efter att jag skaffade häst för 2 år sen och istället började rida för tränare 1-2 gånger i månaden. Om man inte har lätt för sig är det verkligen otroligt svårt att hitta känslan på en vanlig ridskola.
 
Ser en del annonser från unga ryttare mellan ca 10-13 år som skriver att de inte kan lära sig något mer på ridskola efter 2-4 år kan vara mer också och nu söker en medryttarhäst istället som de helst vill hoppa med. Det behöver absolut inte vara något fel på unga medryttare jag hade själv medryttarhästar i den åldern. Men däremot känns det inte som att det ger ett så seriöst intryck att sluta på ridskola efter relativt kort tid. Lite synd att de inte tagit hjälp av någon vuxen att formulera annonsen bättre. Undrar om de får några svar.

Funderar också på om pandemin spelar in att en del föräldrar kanske har förlorat jobb och inte har råd att låta de fortsätta med ridning.
Så unga som tio år har jag inte sett men däremot tonåringar och det beror väldigt ofta på att tonåringar växer så snabbt att de har noll koll på sin kropp och har de då en bra ridlärare drar hen ner lite på ambitionerna för att eleverna ska slippa ständiga misslyckande och då tycker endel att de står still. Oftast de som började växa tidigt eller de som inte har dragit iväg än. Det är svårt i den åldern att göra alla till lags för då börjar det spreta mycket i grupperna och det kräver enormt mycket av instruktören. Oavsett tycker jag att när man kommer framåt märke 3 behöver man rida oftare än en gång i veckan för att få till en bra känsla och därmed komma till ridning. Jag tycker inte alls att det är konstigt att de unga då tycker att det står still när de bara rider en gång i veckan.
 
Rubrik; Vackert svart sto. Vill du ta föl?

Vi har ett jättefint halvblodsto som ska gå till avel. Har själva ingen möjlighet att betäcka nästa år så kan tänka oss att låna ut magen. Avkomma kan ses. Helst ska hon stå kvar hos oss. Intresserad? Hör av er.


Det var hela annonsen. Inget som stam, meriter eller annat som ät mer intressant än stoets färg.
 
Rubrik; Vackert svart sto. Vill du ta föl?

Vi har ett jättefint halvblodsto som ska gå till avel. Har själva ingen möjlighet att betäcka nästa år så kan tänka oss att låna ut magen. Avkomma kan ses. Helst ska hon stå kvar hos oss. Intresserad? Hör av er.


Det var hela annonsen. Inget som stam, meriter eller annat som ät mer intressant än stoets färg.
Och halvblod faktiskt! :angel:
 
Rubrik; Vackert svart sto. Vill du ta föl?

Vi har ett jättefint halvblodsto som ska gå till avel. Har själva ingen möjlighet att betäcka nästa år så kan tänka oss att låna ut magen. Avkomma kan ses. Helst ska hon stå kvar hos oss. Intresserad? Hör av er.


Det var hela annonsen. Inget som stam, meriter eller annat som ät mer intressant än stoets färg.
Stoet är säkert mörkbrun också och inte svart
 
Jag är så fascinerad av alla dessa fejkannonser….. Ofta bilder från tyska annonssajter ihopklippta med text som man kopierat rakt av från svenska annonser. Nu senast en häst född 2017 som i texten var redo för 140 😂

Men vad är syftet??
Jag skrev meddelande till en ”säljare” för att se vad som hände men inget svar 🤷🏻‍♀️
 
Jag blev kontaktad för att bli medryttare på en 7-årig häst, som köpts för ett år sen med en vad det lät som ganska allvarlig frakturskada så den hade fått stå, men "är helt inriden och absolut helt frisk nu och kan arbetas så mycket det finns vilja för", dock fanns ingen ridbana och hästen kan inte ridas ut själv. Jag kollade upp ägarens avslutade annonser och fann då följande som handlade om samma häst: först hade hon försökt betäcka hästen men det hade inte hänt, sedan hade hon försökt sälja hästen för avel/sällskapshäst men det hade inte lyckats, sen var det annons för att hitta en medryttare för att utbilda unghäst, och nu hade hon alltså också kontaktat mig. Mankhöjden hade justerats med några cm hit och dit i varje annons men efter all info jag fick när vi pratade var det lätt för mig att se att det handlade om en och samma häst. Kändes knepigt. Jag vet inte riktigt hur det står till med hästen men jag tackade nej.
 
Fin hästlastbil till salu, lastvikt 490 kilo...

När man inte ens kan kasta en normalstor häst i den. Man har inte utrymme att ha med sej någon utrustning, packning eller kunna använda den till meeting med allt vad det innebär..

Man blir snart inte förvånad längre 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp