Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Vi fortsätter väl här?

En annons på Hästnet nu,
En bild på en beteshage, fast det är en begagnad hästtransport "med skavanker" som säljes. Och man måste maila för att få telefonnumret till säljaren för det är inte hen som lagt in annonsen... Men orka... Känner jag då...l
 
Häst söker medryttare. Bara jag som får lite konstiga vibbar av bilden?
C9C13361-4D81-4AD5-9CF9-03AD01594F09.jpeg
 
En annons på en unghäst: ”Kan testa sin ryttare vid uteritt med att stegra och bli stallmodig därför krävs det en bestämd ryttare med unghästvana som har god balans och är envis men hon gör absolut inget dumt!”

Är det bara jag som tycker att stegra och ”testa” sin ryttare är lite dumt...? 🙄
 
En kallblodstravare en tjej vill bli av med efter den fick fång :(
Det började redan i somras precis efter den fick anfallet och därefter "släppts ut på magert bete" Då undrade många om hon verkligen skulle gå på bete alls, så försvann annonsen. Den uppdateras hela tiden och snart skänks nog hästen bort.
Jag var tvungen att höra av mig då det är en fin häst men hon är inte försäkrad eller vaccinerad OCH är spruträdd så då blev det lite för mycket negativt för min smak.
Väldigt fin häst dock... bara 12år
 
En annons på en unghäst: ”Kan testa sin ryttare vid uteritt med att stegra och bli stallmodig därför krävs det en bestämd ryttare med unghästvana som har god balans och är envis men hon gör absolut inget dumt!”

Är det bara jag som tycker att stegra och ”testa” sin ryttare är lite dumt...? 🙄
Tänkte snarare att bra att de är ärliga med hur hästen är :idea:
 
Tänkte snarare att bra att de är ärliga med hur hästen är :idea:
Absolut jättebra!
Men för mig blir det lite motsägelsefullt när man först skrivet att den stegrar och testar sin ryttare och sedan skriver att den inte gör något dumt 😉
Såklart beror det ju på ryttarens aspekter av vad ”dumt” är. Jag vill inte ha en häst som jag vet stegrar vid uteritter, medan någon annan kanske inte tycker att det är någon bigg deal och har kunskap och erfarenhet av att lösa sådana beteenden 😊
 
Absolut jättebra!
Men för mig blir det lite motsägelsefullt när man först skrivet att den stegrar och testar sin ryttare och sedan skriver att den inte gör något dumt 😉
Såklart beror det ju på ryttarens aspekter av vad ”dumt” är. Jag vill inte ha en häst som jag vet stegrar vid uteritter, medan någon annan kanske inte tycker att det är någon bigg deal och har kunskap och erfarenhet av att lösa sådana beteenden 😊
Ah, då är jag med! hah, ja stegra ses nog som dumt av majoriteten :D
 
Vi fortsätter väl här?

En annons på Hästnet nu,
En bild på en beteshage, fast det är en begagnad hästtransport "med skavanker" som säljes. Och man måste maila för att få telefonnumret till säljaren för det är inte hen som lagt in annonsen... Men orka... Känner jag då...l

Jag förstår att man inte vill lägga in telefonnr i annonsen dock. Det kan rendera i flertalet konstiga/äckliga samtal från män som ringer runt. Samt att jag varit med om att folk ringer på jättedumma tider, som 23 på kvällen.
 
Letar sadelgjord och ramlade då över denna annons med denna bild. Rubriken lyder ”Hoppgjord, nyskick” och vidare i annonsen står det hoppgjord 55 cm
2E191825-1913-47C0-8B98-946147E3D85F.jpeg
.
I mina ögon ser det ut som en klassisk dressyrgjord och jag undrar hur man fått fast denna på en hoppsadel...? Kan ju iofs varit till en fälttävlanssadel med långa stroppar. Eller en shettis...🙄
 
Dom som har en hel massa auktioner och inte är hästkunniga 😇

Lädergrimma för köpnupriset 250kr.
Ok pris för en lädergrimma, men

På bilden en tydlig lapp där ägaren troligen haft den på loppis eller så. För 30kr



TA. Bort. Lappen.
 
Dom som har en hel massa auktioner och inte är hästkunniga 😇

Lädergrimma för köpnupriset 250kr.
Ok pris för en lädergrimma, men

På bilden en tydlig lapp där ägaren troligen haft den på loppis eller så. För 30kr



TA. Bort. Lappen.
Jag var nära på att göra en sån tabbe härom veckan. Sålde ett ländtäcke till en tjej via FB. Sålde det för 75 kr, och upptäckte i sista sekund lappen från senaste loppisen där det stod "50 kr". Hann rycka bort den precis innan överlämningen. Slutet gott :laugh:
 
Eller kanske mer sannolikt, köpt på loppis för att göra sig en ”hacka” ;)
Det är sellpy, de säljer väl åt privatpersoner. Tror inte de köpt själva för att sälja vidare ☺️De gör lite blunders från och till. Vanliga billiga ryktborstar för flera hundra och lite sådär🙊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 080
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp