Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med annonser där man tydligt märker att man kommer att få den förra ägaren flåsandes i nacken, för att hen egentligen inte vill sälja men kanske måste.

Denna hittade jag på Hästnet, och här ska man kaaanske få köpa hästen, om man bor i samma stad som hen och allt klaffar efter att man ridit den ett tag. Men hen ska ändå stå kvar som ägare? Men det står ändå med ett pris i annonsen? Blir inte klok. Medryttare kanske vore bättre?

Jag vill finna någon som vill ta hand om det käraste jag har. I närheten av *mellanstor stad*. Inriktning frihetsdressyr, akademisk ridkonst, positiv förstärkning. Vill du nå en häst på ett djupare plan, utvecklas och träna tillsammans med *hästens namn* för mig (*personens instagramkonto?*) och att jag kan komma o träffa min pojke när som. Vi hjälps åt tillsammans så finns mer tid. Matchar ni blir han din men jag kommer stå på pappret. Kanske släpper jag honom helt men inte som hjärtat säger nu.
 
Det här med annonser där man tydligt märker att man kommer att få den förra ägaren flåsandes i nacken, för att hen egentligen inte vill sälja men kanske måste.

Denna hittade jag på Hästnet, och här ska man kaaanske få köpa hästen, om man bor i samma stad som hen och allt klaffar efter att man ridit den ett tag. Men hen ska ändå stå kvar som ägare? Men det står ändå med ett pris i annonsen? Blir inte klok. Medryttare kanske vore bättre?

Jag vill finna någon som vill ta hand om det käraste jag har. I närheten av *mellanstor stad*. Inriktning frihetsdressyr, akademisk ridkonst, positiv förstärkning. Vill du nå en häst på ett djupare plan, utvecklas och träna tillsammans med *hästens namn* för mig (*personens instagramkonto?*) och att jag kan komma o träffa min pojke när som. Vi hjälps åt tillsammans så finns mer tid. Matchar ni blir han din men jag kommer stå på pappret. Kanske släpper jag honom helt men inte som hjärtat säger nu.
Herregud jag känner att jag fick ett plåster på mig bara genom att läsa annonsen :crazy:
 
Det här med annonser där man tydligt märker att man kommer att få den förra ägaren flåsandes i nacken, för att hen egentligen inte vill sälja men kanske måste.

Denna hittade jag på Hästnet, och här ska man kaaanske få köpa hästen, om man bor i samma stad som hen och allt klaffar efter att man ridit den ett tag. Men hen ska ändå stå kvar som ägare? Men det står ändå med ett pris i annonsen? Blir inte klok. Medryttare kanske vore bättre?

Jag vill finna någon som vill ta hand om det käraste jag har. I närheten av *mellanstor stad*. Inriktning frihetsdressyr, akademisk ridkonst, positiv förstärkning. Vill du nå en häst på ett djupare plan, utvecklas och träna tillsammans med *hästens namn* för mig (*personens instagramkonto?*) och att jag kan komma o träffa min pojke när som. Vi hjälps åt tillsammans så finns mer tid. Matchar ni blir han din men jag kommer stå på pappret. Kanske släpper jag honom helt men inte som hjärtat säger nu.
Filmerna är också lite annorlunda för att vara försäljningsfilmer
 
Det här med annonser där man tydligt märker att man kommer att få den förra ägaren flåsandes i nacken, för att hen egentligen inte vill sälja men kanske måste.

Denna hittade jag på Hästnet, och här ska man kaaanske få köpa hästen, om man bor i samma stad som hen och allt klaffar efter att man ridit den ett tag. Men hen ska ändå stå kvar som ägare? Men det står ändå med ett pris i annonsen? Blir inte klok. Medryttare kanske vore bättre?

Jag vill finna någon som vill ta hand om det käraste jag har. I närheten av *mellanstor stad*. Inriktning frihetsdressyr, akademisk ridkonst, positiv förstärkning. Vill du nå en häst på ett djupare plan, utvecklas och träna tillsammans med *hästens namn* för mig (*personens instagramkonto?*) och att jag kan komma o träffa min pojke när som. Vi hjälps åt tillsammans så finns mer tid. Matchar ni blir han din men jag kommer stå på pappret. Kanske släpper jag honom helt men inte som hjärtat säger nu.
Såg annonsen, kändes lite märkligt att jag var på det hållet idag.
Låter helt klart som någon som inte vill sälja.
Jag skulle själv aldrig vilja köpa en häst om inte jag får stå som ägare. Låter hel skumt. 🤔
 
Det undrade jag också när jag efter mycket letande hittade annonsen.
Sen undrar jag över vad hon håller på med med högerarmen på filmen :confused:
Hon har ett spö i handen bakåt och en halsring + tygel i handen fram verkar det som om man läser texten till. Hon brukar annars ha två spön står det (hur hon rider då vet jag inte)
 
Hon har ett spö i handen bakåt och en halsring + tygel i handen fram verkar det som om man läser texten till. Hon brukar annars ha två spön står det (hur hon rider då vet jag inte)
Jag tyckte det såg ut så men blev osäker på syftet med att hela tiden sitta så snett på hästen
 
Ingen annons men en fråga i ett forum

En person har ett 'färgat sto' (Dvs sto med annorlunda färg)

'Funderar på att ta föl på mitt sto men vilken färg ska man ha på hingsten?'


Så en bild på stoet och detta var den ENDA texten.


Några undrade om det verkligen var det viktigaste.
(Det var det ju såklart inte... )
men då kanske man ska formulera sej annorlunda tänker jag :angel:
faktum var ju att det var den enda frågan som ställdes. Ingen stam ingen ras ingenting. Inte ens föräldrars färg, som kanske kan vara av vikt vid färgavel eventuellt?
 
30 år och säljes... Då blir iaf jag lite ledsen i hjärtat.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191115-092227_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20191115-092227_Samsung Internet.jpg
    125,1 KB · Visningar: 404
”X är en väldigt stark häst och kan bli väldigt arg på saker och han har även vart med om Transport olycka innan och behandlas och vi har inte råd mer mer vård till honom och om han inte blir köpt inom 3 dygn så måste han avlivas😭 så Sammy vill gärna ha en roligt hem med några vänner och bra vård. (Svans infektioner vid röven)”

😳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 087
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp