Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Person söker medryttare till sin B-ponny. Maxvikt 25 kg. Är det inte bara jag som tycker att det känns väldigt lite..? Har jobbat med ponnyridning för kommunen i många år och på dom ponnysarna (russ) hade vi maxvikt 40 kg. Och dom var inte i någon superform om vi säger så.

Edit: min egen son väger runt 20 kg och jag på dryga 60 pannor kan galoppera med honom på ryggen :p
 
Person söker medryttare till sin B-ponny. Maxvikt 25 kg. Är det inte bara jag som tycker att det känns väldigt lite..? Har jobbat med ponnyridning för kommunen i många år och på dom ponnysarna (russ) hade vi maxvikt 40 kg. Och dom var inte i någon superform om vi säger så.

Edit: min egen son väger runt 20 kg och jag på dryga 60 pannor kan galoppera med honom på ryggen :p
B-ponnyn som vi lånar är 125 i mkh och bär utan några som helst problem min dotter som väger ca 35 kg. Ponnyn är inte direkt vältränad men orkar utan problem både bocka och springa fort när hon känner för det 😉
Jag skulle nog säga att hon kan bära en ryttare på upp emot 60 kg förutsatt att ryttaren har god balans och kan rida hyfsat bra.
 
"På grund av påvisad ömhet i frambenen säljs han som gårdshäst, sällskapshäst och barnhäst för mys, pyssel, barnridning, handikappridning och/eller körning (ej tävling eller hoppning)"

:(
Och på ena annonsbilden har han en sadel liggandes bak på rumpan :angel:


Vadå handikappridning, det är i många fall mycket mer krävande för hästen än att bära en standard-människa. Usch vad ledsen jag blir.
 
Retar ihjäl mig på ridvideos från en viss hästhandlare. Hästarna är jättefina på bilder men videorna --> Alla hästar rids bakom hand och ser inte alls bekväma ut. Även om jag vore intresserad innan så tappar jag intresset direkt när jag ser sådant. Undrar ens hur de lyckas med att få alla hästarna att gå så?
 
Retar ihjäl mig på ridvideos från en viss hästhandlare. Hästarna är jättefina på bilder men videorna --> Alla hästar rids bakom hand och ser inte alls bekväma ut. Även om jag vore intresserad innan så tappar jag intresset direkt när jag ser sådant. Undrar ens hur de lyckas med att få alla hästarna att gå så?
Stör mig också jättemycket på sånt, när hästen verkligen ser ut att vantrivas.. :( En väninna som ett slag arbetade som hästskötare på ett större säljstall i mellansverige har sagt att där brukade de rida hästarna en bra stund med inspänningstyglar innan det kom ngn intressant för att provrida. Sedan tog de av inspänningen/hjälptygeln innan de dök upp och visade sedan upp dem rejält uppstissad och "med power" som säljaren kallade det. Lite deppigt tycker jag.
 
Har sett flertalet annonser på sistone där någon säljer ett träns el grimma. Annonserar då med bild på sin egen häst i tränset, eller bild fr Hööks el likn. Och anonymiserar hästen med att rita över ögon, öron, nos och hals på bilden på hästen!
Kan förstå att man kan vilja låta barn som rider vara anonyma i annons, men varför har så många hästar känslig identitet nu?
Näthat? O_o
 
Har sett flertalet annonser på sistone där någon säljer ett träns el grimma. Annonserar då med bild på sin egen häst i tränset, eller bild fr Hööks el likn. Och anonymiserar hästen med att rita över ögon, öron, nos och hals på bilden på hästen!
Kan förstå att man kan vilja låta barn som rider vara anonyma i annons, men varför har så många hästar känslig identitet nu?
Näthat? O_o
Facebook kan ta bort annonser med bilder på djur pga förbjudet att sälja djur enligt fb regler.
 
Untitled.png
 
Såg just en ny.

Tips från coachen.
Om du saltar nypriset OCH använder butikens bild för att sälja din vara begagnat, välj då otransparant markering för att sudda ut nypriset ur bilden. Eller kanske beskär bilden istället... 😅

Ska man vara snäll så kanske bilden är ur ett annars sammanhang, eller en skärmdump från black Friday, vad vet jag. Men det rimmar illa i annonsen.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20191212-190944.jpg
    Screenshot_20191212-190944.jpg
    141,1 KB · Visningar: 514
Såg just en ny.

Tips från coachen.
Om du saltar nypriset OCH använder butikens bild för att sälja din vara begagnat, välj då otransparant markering för att sudda ut nypriset ur bilden. Eller kanske beskär bilden istället... 😅

Ska man vara snäll så kanske bilden är ur ett annars sammanhang, eller en skärmdump från black Friday, vad vet jag. Men det rimmar illa i annonsen.
Det står ju nypris 1800 och säljes för 1000, jag ser inget konstigt :confused:

Aha, nu såg jag igenom det svarta. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 083
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp