Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att jag och den här annonsören har lite olika tankar om vad dom är att definiera som nyskick. 🤔
70576B70-8C51-41CF-869B-D25E6FAD63C1.jpeg
 
”Runt 165 isch - +
4-20 år
Valack tidigt kastrerad eller sto
Röntgen fynd, m.m ok om du har plåtar å jornal.
Max 15 k
Ingen galen osäker häst....”

Får människan många svar tror ni? Annat än möjligtvis travhästar och div konvalescenter?
 
Någon som söker en person som är över 18, har bil, till att pyssla och gå promenader med deras hästar och "typ NH träna dem" då hästarna tydligen lätt glömmer att man är där. Hästarna beskrivs som inte stygga men man behöver vara erfaren. Bilden visar en stegrande fölunge och en unge som drar i snöret.:meh:
Dom vill alltså ha ngn som tränar deras hästar (rättar till ägarnas fel) men vill inte betala för det. Suck....
 
Någon som söker en person som är över 18, har bil, till att pyssla och gå promenader med deras hästar och "typ NH träna dem" då hästarna tydligen lätt glömmer att man är där. Hästarna beskrivs som inte stygga men man behöver vara erfaren. Bilden visar en stegrande fölunge och en unge som drar i snöret.:meh:
Dom vill alltså ha ngn som tränar deras hästar (rättar till ägarnas fel) men vill inte betala för det. Suck....

Den personen har lagt ut annonser i över ett år nu, med varierande beskrivning. Medryttare/skötare bör t ex bara komma på mornarna, inte rida när andra rider i ridhuset och man fick rida ut om man "fixar att gå med hästen på en ny väg utan att bli nedsprungen" (ordagrant). O_o
 
Den personen har lagt ut annonser i över ett år nu, med varierande beskrivning. Medryttare/skötare bör t ex bara komma på mornarna, inte rida när andra rider i ridhuset och man fick rida ut om man "fixar att gå med hästen på en ny väg utan att bli nedsprungen" (ordagrant). O_o
Räcker det ens med ett år? Jag läser alltid hennes annonser och undrar vem som nappar (uppenbarligen ingen)...
 
Räcker det ens med ett år? Jag läser alltid hennes annonser och undrar vem som nappar (uppenbarligen ingen)...
Du har nog rätt att det är längre, men jag har mest sett annonserna under tiden jag själv letade medryttare så ville inte chansa. :D Tror en del nappar men sen slutar då jag uppfattat på det jag hört att man i princip inte får göra speciellt mycket med hästen/arna. Min häst står i något sånär samma område såhar haft medryttaraspiranter som varit hos denna personen.
 
Du har nog rätt att det är längre, men jag har mest sett annonserna under tiden jag själv letade medryttare så ville inte chansa. :D Tror en del nappar men sen slutar då jag uppfattat på det jag hört att man i princip inte får göra speciellt mycket med hästen/arna. Min häst står i något sånär samma område såhar haft medryttaraspiranter som varit hos denna personen.
Ibland har jag funderat på att svara på annonsen bara för att se vad det är för hästar/stall/ägare :D
 
Den personen har lagt ut annonser i över ett år nu, med varierande beskrivning. Medryttare/skötare bör t ex bara komma på mornarna, inte rida när andra rider i ridhuset och man fick rida ut om man "fixar att gå med hästen på en ny väg utan att bli nedsprungen" (ordagrant). O_o
Herregud...Vad gör dom med sina hästar egentligen..?🤔
 
Kontakt med utställningsintresserade rasfanatiker undanbedes! Lilla Mira är en Toy Pudel aprikos på 5 mån. Hon väger 1,3 kg och är 19 cm i mankhöjd. Båda hennes föräldrar är Pudel Toy. Mamma 25 cm och 2,8 kg och pappa 28 cm och 3,2 kg.
 
Den personen har lagt ut annonser i över ett år nu, med varierande beskrivning. Medryttare/skötare bör t ex bara komma på mornarna, inte rida när andra rider i ridhuset och man fick rida ut om man "fixar att gå med hästen på en ny väg utan att bli nedsprungen" (ordagrant). O_o
:cautious: Finns annonsen kvar? Låter onekligen som en jag har varit hos. PM? :angel: (lyckades inte googla)
 
En person försökte sälja dahliaknölar som hon påstod var härdiga till zon 4-5.

Det var ju total bullshit så jag förklarade att växter som måste vinterförvaras frostfritt inte är härdiga och att påstå något sådant är lögn.
 
Kontakt med utställningsintresserade rasfanatiker undanbedes! Lilla Mira är en Toy Pudel aprikos på 5 mån. Hon väger 1,3 kg och är 19 cm i mankhöjd. Båda hennes föräldrar är Pudel Toy. Mamma 25 cm och 2,8 kg och pappa 28 cm och 3,2 kg.
Oj, jag fattar inte 🙈 Någon som har lust att förklara?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 085
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp