Annonsera mera VI

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
SnÀlla sÀg att det fanns en bild i annonsen :D
Japp, men jag Ă€r ledsen att behöva göra dig besviken. Det verkar tyvĂ€rr bara vara en helt vanlig pullarnosgrimma 😉
 

Bifogade filer

  • 34B6E171-84FB-49F2-B855-FB5D0E866E55.jpeg
    34B6E171-84FB-49F2-B855-FB5D0E866E55.jpeg
    44,2 KB · Visningar: 280
SĂ„g just denna!
Är en överdel till en hĂ€stfinka som man spĂ€nner fast pĂ„ en slĂ€pvagn och lastar hĂ€sten i...đŸ˜±
Är det ens lagligt?! Och vem betalar 6000 spĂ€nn för den? 😳

Kan dock tÀnka mig att den funkar till mindre djur sÄ som fÄr, grisar, renar, kalvar mm.
 

Bifogade filer

  • B88B144D-3275-4BB6-873F-4DFE5FF3D354.jpeg
    B88B144D-3275-4BB6-873F-4DFE5FF3D354.jpeg
    52,1 KB · Visningar: 265
Jag klarar inte av ordet "finka" i slÀpsammanhang :cool:
HÄller med. Jag hade svÄrt för det i början av min hÀstkarriÀr men hÀr omkring sÀger i stort sett alla finka sÄ dÀrför blir det naturligt att sÀga det. Det hör liksom till dialekten hÀr uppe.
Men tĂ€nker man pĂ„ finka som ett slang för fĂ€ngelse sĂ„ lĂ„ter det sĂ„ klart inte trevligt. Finka Ă€r Ă€ven ett gammalt ord för tĂ€kt godsvagn (vilket Ă€r det som avses i den dialekt som rĂ„der hĂ€r) och dĂ„ blir det ju genast mer neutralt att anvĂ€nda tycker jag 😊
 
Jag vet inte om jag vill ha eller inte ha en pullarmannosgrimma...:D Jag fÄr inte bara bilder utan det blir sÄ mÄnga frÄgor inom mig
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund Jag har sĂ€lj annons ute pĂ„ min hund sedan den 17 januari. Jag har fĂ„tt tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
HÀstmÀnniskan Har inte skrivit hÀr inne pÄ hÀstforum pÄ nÄgra Är sedan jag sÄlde min hÀst men nu mÄste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 083
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svÄr situation. Undrar ifall det Àr nÄn hÀr som varit med om nÄt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
HÀsthantering För cirka 5 mÄnader sen köpte vi dotterns första ponny, "vÀrldens tryggaste och snÀllaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • UppdateringstrĂ„d
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp