Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste en om "sergiös medryttare" som sökte en "sergiös medryttarhäst".
Finns det oseriösa hästar? :confused:

Samt en "potentiel (potentiell) 4 åring" som skulle säljas. Fattar att hästar kan ha potential...

Sen kan jag inte förstå alla medryttarannonser där de bara skriver att man ska pm'a för mer info... Hur svårt ska det vara att skriva ihop ett par rader och beskriva vad man har för erfarenheter och vad man är ute efter, eller ens nämna var man finns?
 
Senast ändrad:
Läste en om "sergiös medryttare" som sökte en "sergiös medryttarhäst".
Finns det oseriösa hästar? :confused:

Samt en "potentiel (potentiell) 4 åring" som skulle säljas. Fattar att hästar kan ha potential...

Sen kan jag inte förstå alla medryttarannonser där de bara skriver att man ska pm'a för mer info... Hur svårt ska det vara att skriva ihop ett par rader och beskriva vad man har för erfarenheter och vad man är ute efter, eller ens nämna var man finns?

Elaka jag tolkar "pm för mer info" som att man inte vill skriva saker öppet med risk för att andra kommer kommentera med något som motsäger påståendet.

Typ var en katastrof på förra stället man var medryttare och den hästägaren skulle kunna komma och kommentera i tråden
 
Såg en annons för ett tag sedan på en riktig drömhäst på ett försäljningsstall, kommer inte ihåg priset, men tänkte att den hästen hade jag åkt och tittat på om jag letade häst (har ett tag kvar tills det blir aktuellt) trots att priset låg en bit över vad jag kan tänka mig. Sedan försvann den. Men för ett litet tag sedan dök den upp igen, nu för 150000 (jag är nästan säker på att det var 125000 från början). Samma text, samma bilder, samma video. Och nu har priset sänkts till 85000 helt plötsligt, så jag kunde ju inte låta bli att öppna annonsen och se varför. Och nu står det att priset är sänkt pga vävning. Så, hade jag varit spekulant för några dagar sedan hade jag fått betala 150000 kr och inte fått veta något om vävningen då??
 
Såg en annons för ett tag sedan på en riktig drömhäst på ett försäljningsstall, kommer inte ihåg priset, men tänkte att den hästen hade jag åkt och tittat på om jag letade häst (har ett tag kvar tills det blir aktuellt) trots att priset låg en bit över vad jag kan tänka mig. Sedan försvann den. Men för ett litet tag sedan dök den upp igen, nu för 150000 (jag är nästan säker på att det var 125000 från början). Samma text, samma bilder, samma video. Och nu har priset sänkts till 85000 helt plötsligt, så jag kunde ju inte låta bli att öppna annonsen och se varför. Och nu står det att priset är sänkt pga vävning. Så, hade jag varit spekulant för några dagar sedan hade jag fått betala 150000 kr och inte fått veta något om vävningen då??

I de tidigare annonserna har det stått något i stil med att den behöver lite särskilda anpassningar kring uppstallningen och därför säljs till reducerat pris så det har hintats om att det är "nåt" (och exakt vad har man väl fått fråga om vid kontakt) men nu är ju priset sänkt avsevärt och problemet utskrivet. Behöver väl få sålt den.
 
Såg en annons för ett tag sedan på en riktig drömhäst på ett försäljningsstall, kommer inte ihåg priset, men tänkte att den hästen hade jag åkt och tittat på om jag letade häst (har ett tag kvar tills det blir aktuellt) trots att priset låg en bit över vad jag kan tänka mig. Sedan försvann den. Men för ett litet tag sedan dök den upp igen, nu för 150000 (jag är nästan säker på att det var 125000 från början). Samma text, samma bilder, samma video. Och nu har priset sänkts till 85000 helt plötsligt, så jag kunde ju inte låta bli att öppna annonsen och se varför. Och nu står det att priset är sänkt pga vävning. Så, hade jag varit spekulant för några dagar sedan hade jag fått betala 150000 kr och inte fått veta något om vävningen då??
Du hade säkert fått reda på vävningen det är väl därför de sänkt priset för när de berättat om vävningen har folk dragit öronen åt sig. Det tror jag.,,
 
Tyckte denna var lite lustig, i en foderhäst/fodervärdsgrupp på fb:

”Vill ha en skimmel på ca 170 mkh. Gärna skadad. Har god erfarenhet av gaffelbands och sen skador. Även de med artros och muskelskador. Har egen hästgård stall med 8 boxar + ett med 2 boxar. Egen belyst ridbana och travbana. Bor i xxx. Referenser finns.”
Haha varför vill man ha en skadad? Och ridbana o travbana känns överflödiga för en skadad häst. 😇
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 083
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp