Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade idag på fb. Annonsen om att bete söks, inlagd för 16 timmar sedan
skräp.jpg

Varför inte bara ta bort den?
 
Så har jag gjort med ett sto jag sålt att om hon ska säljas har jag haft en önskan om att köparen hör av sig. Detta sto hade jag nämligen tyckt passa i avel och visst i vintras hörde köparen av sig och undrade om jag ville köpa tillbaka henne. Tyvärr hade jag precis innan jul köpt ett annat sto och ville inte köpa fler just nu pga bla Coronan
Jag med, samma situation förutom att jag inte hade köpt ett annat sto :D
 
Någon annonserar ut sina gamla slitna jodphurs och skriver att de är slitna i hälen. På bilden är ett par skor som är så slitna och smutsiga att de borde vara färdiga för kassering.
OM man nu är i desperat behov av pengar och försöker sälja det man kan så förstår jag inte varför man inte anstränger sig för att göra varan så attraktiv som möjligt.
 
Någon annonserar ut sina gamla slitna jodphurs och skriver att de är slitna i hälen. På bilden är ett par skor som är så slitna och smutsiga att de borde vara färdiga för kassering.
OM man nu är i desperat behov av pengar och försöker sälja det man kan så förstår jag inte varför man inte anstränger sig för att göra varan så attraktiv som möjligt.
Såg precis samma annons nyss, och konstaterade att de såg värre ut än mina till och med!
 
Såg en annons för ett tag sedan på en riktig drömhäst på ett försäljningsstall, kommer inte ihåg priset, men tänkte att den hästen hade jag åkt och tittat på om jag letade häst (har ett tag kvar tills det blir aktuellt) trots att priset låg en bit över vad jag kan tänka mig. Sedan försvann den. Men för ett litet tag sedan dök den upp igen, nu för 150000 (jag är nästan säker på att det var 125000 från början). Samma text, samma bilder, samma video. Och nu har priset sänkts till 85000 helt plötsligt, så jag kunde ju inte låta bli att öppna annonsen och se varför. Och nu står det att priset är sänkt pga vävning. Så, hade jag varit spekulant för några dagar sedan hade jag fått betala 150000 kr och inte fått veta något om vävningen då??

Jag jobbar i det stallet. Du hade absolut fått veta om vävningen innan, inte en chans att det hade döljts något sådant på det stället. Alla som ringt om den har fått reda på det redan vid första telefonsamtalet och det nämndes redan i annonsen att den behövde en trygg miljö.

Sen behövde ägaren bli av med den (det kostar en del att ha hästen på försäljningsstall), därför sänktes priset rejält i ett försök att få den såld snabbt.

Det som är sorgligt i denna historien är att jag, 2 dagar efter att ägaren tog hem den efter besiktning som hade en (liten) anmärkning, marknadsför hästen själv igen på sociala medier. Utan att ge den tid att läka ut det som inte var bra på besiktningen :(
 
Jag jobbar i det stallet. Du hade absolut fått veta om vävningen innan, inte en chans att det hade döljts något sådant på det stället. Alla som ringt om den har fått reda på det redan vid första telefonsamtalet och det nämndes redan i annonsen att den behövde en trygg miljö.

Sen behövde ägaren bli av med den (det kostar en del att ha hästen på försäljningsstall), därför sänktes priset rejält i ett försök att få den såld snabbt.

Det som är sorgligt i denna historien är att jag, 2 dagar efter att ägaren tog hem den efter besiktning som hade en (liten) anmärkning, marknadsför hästen själv igen på sociala medier. Utan att ge den tid att läka ut det som inte var bra på besiktningen :(
Fast kan det inte vara samma där att det får man reda på?
 
Någon annonserar ut sina gamla slitna jodphurs och skriver att de är slitna i hälen. På bilden är ett par skor som är så slitna och smutsiga att de borde vara färdiga för kassering.
OM man nu är i desperat behov av pengar och försöker sälja det man kan så förstår jag inte varför man inte anstränger sig för att göra varan så attraktiv som möjligt.
Priset var ju nästan samma som ett par nya av billigare modell dessutom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp