Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärligt talat det finns inget typiskt buke, är så trött på att höra det där så fort någon får lite mothugg i ett inlägg.
Handlar inte om mothugg, blir trött på att vissa skapar sin egen verklighet när de inte har någon aning. Folk skapar sin egna verklighet av något de inte inte har någon insyn i what so ever... Förutom några meningar på ett internetforum eller en annons.
Visst har man rätt att gissa, men att tro att man sitter på verkligheten efter man har läst några rader, är för mig väldigt tokigt....
 
Fast det kan vara noga övervägt även i akuta situationer. Har sett flera seminstationer som meddelar att de har doser över till hingsten xx, (vars hållbarhet är endast några dagar) och stoägarna fightas i trådarna om doserna :D

Tycker du? Jag har inte sett annonsen men jag tolkade det som personen söker akut hingst för naturlig betäckning, typ vilken som bara den går att få nu.
 
Handlar inte om mothugg, blir trött på att vissa skapar sin egen verklighet när de inte har någon aning. Folk skapar sin egna verklighet av något de inte inte har någon insyn i what so ever... Förutom några meningar på ett internetforum eller en annons.
Visst har man rätt att gissa, men att tro att man sitter på verkligheten efter man har läst några rader, är för mig väldigt tokigt....
Men säg inte att det är typiskt buke då? Som att alla här inne skulle vara robotar..
 
Alltså jag har urakut fått byta hingst. Stoet I högbrunst, strax innan helg. Bestäm ny hingst NU för vi måste beställa nyss om du ska hinna få några simmare innan hon går ur brunst.

Betäckningen var väl planerad, hingsten noga utvald och i sista sekund blev jag tvungen att byta.

Jag slängde mig över Google, ringde en kunnig vän och försökte snabbt ställa om utan att sänka kraven.

Men därifrån till att annonsera efter hingst med bra fertilitet akut, det känns långt. Enda uttalade krav bra fertilitet känns som desperat försök få stoet dräktigt oavsett.
 
Ärligt talat det finns inget typiskt buke, är så trött på att höra det där så fort någon får lite mothugg i ett inlägg.
Tyvärr gör det det, även om inte alla vill se det, sen hur det utspelar sig är olika i olika sammanhang. Typsikt buke behöver inte nödvändigtsvis handla om mothugg, en typisk buke grej kan t ex. vara hur ofta och fort vissa trådar spårar ur som exempel.
 
Tycker du? Jag har inte sett annonsen men jag tolkade det som personen söker akut hingst för naturlig betäckning, typ vilken som bara den går att få nu.
Precis, DIN tolkning! Mycket möjligt att stoägaren har en helt annan tanke, men det verkar svårt för vissa att fatta..
 
Alltså jag har urakut fått byta hingst. Stoet I högbrunst, strax innan helg. Bestäm ny hingst NU för vi måste beställa nyss om du ska hinna få några simmare innan hon går ur brunst.

Betäckningen var väl planerad, hingsten noga utvald och i sista sekund blev jag tvungen att byta.

Jag slängde mig över Google, ringde en kunnig vän och försökte snabbt ställa om utan att sänka kraven.

Men därifrån till att annonsera efter hingst med bra fertilitet akut, det känns långt. Enda uttalade krav bra fertilitet känns som desperat försök få stoet dräktigt oavsett.
Ja, det verkar som det, but still, endast spekulationer..
 
Absolut. Precis som alla andra spekulationer, tolkningar och gissningar I tråden. Varför går du så hårt åt just den här?
För att spekulationerna blir sanning för så pass många, och jag börjar tröttna på det. Jag kanske ska sluta med Buke.
 
För att spekulationerna blir sanning för så pass många, och jag börjar tröttna på det. Jag kanske ska sluta med Buke.

Hur menar du då?
Tråden handlar om annonser som man på ett eller annat sätt reagerar på. Här är en tolkning att stoägaren är oseriös och det raljeras om oseriösa stoägare. Hur har det blivit en sanning? Hur har det ens blivit ett påstående att den aktuella stoägaren är si eller så? Jag kan inte riktigt se det du ser tror jag?
 
Jag såg en annons häromdan där det var ett krav att man skulle provrida mååånga gånger. Jag förstår att det kan va bra att provrida flera gånger, men på just den här annonsen lät det som vi inte snackade några gånger utan mååååånga.
För mig var det tur jag inte har råd att köpa häst, hästen i övrigt lät som den kunde passa mig, men skulle aldrig ha råd att åka på de provridningar i och med att det var en bit bort.
Är detta något vanligt fenomen numera?

Den hästen jag ägde provred jag två gånger, en dressyr och en hoppning samt lite uteritt på det.
 
Precis, DIN tolkning! Mycket möjligt att stoägaren har en helt annan tanke, men det verkar svårt för vissa att fatta..

Men ge dig, det här är en roligt chatt-tråd med oneliners. Inte en seriös diskussion på Avel. Och jag är rätt säker på att om någon skrek på Avel efter tips på första bästa hingst med bra simmare och skit i allt annat skulle hen bli strimlad.
 
En person vill köpa täcken I en viss storlek till unghäst. Behöver inte vara i superskick. Inga drömpriser.

Jag frågar vilken tjocklek och vilken prisklass hen tänkt sig?

Får till svar att det står inga drömpriser, tolka själv.

Sånt tycker jag är ursvårt. För om jag tar 1/3 av nypriset för ett nästan nytt täcke är det ju ett bra pris. Men prislappen skiljer sig VÄLDIGT mycket åt beroende på om det är ett HW Rambo eller ett täcke från Börjes liksom...
 
Hur menar du då?
Tråden handlar om annonser som man på ett eller annat sätt reagerar på. Här är en tolkning att stoägaren är oseriös och det raljeras om oseriösa stoägare. Hur har det blivit en sanning? Hur har det ens blivit ett påstående att den aktuella stoägaren är si eller så? Jag kan inte riktigt se det du ser tror jag?
Jag kan tolka texter fel, ingår i min dyslexi. Men faktum kvarstår, att alldeles för många här på Buke, inte du, tror att deras teorier är sanningsenliga efter några skriva rader, folk saknar självinsikt och jag klarar inte det, så efter snart 20år lägger jag ner Buke. 👋
 
Jag kan tolka texter fel, ingår i min dyslexi. Men faktum kvarstår, att alldeles för många här på Buke, inte du, tror att deras teorier är sanningsenliga efter några skriva rader, folk saknar självinsikt och jag klarar inte det, så efter snart 20år lägger jag ner Buke. 👋

Vill man diskutera det vidare så skapa en ny tråd. I denna roar vi oss med tokiga annonser.

/mod.
 
Jag jobbar i det stallet. Du hade absolut fått veta om vävningen innan, inte en chans att det hade döljts något sådant på det stället. Alla som ringt om den har fått reda på det redan vid första telefonsamtalet och det nämndes redan i annonsen att den behövde en trygg miljö.

Sen behövde ägaren bli av med den (det kostar en del att ha hästen på försäljningsstall), därför sänktes priset rejält i ett försök att få den såld snabbt.

Det som är sorgligt i denna historien är att jag, 2 dagar efter att ägaren tog hem den efter besiktning som hade en (liten) anmärkning, marknadsför hästen själv igen på sociala medier. Utan att ge den tid att läka ut det som inte var bra på besiktningen :(
Så den blev inte såld av försäljningsstallet? Så fin häst i mina ögon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp