Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
* In- och utsläpp alla dagar i veckan, utom om det är riktigt dåligt väder, då får hästarna stå inne. Hästarna kommer ut runt 06:00 och tas in på kvällen beroende på väderlek, men generellt aldrig tidigare än 18:00. Vi föredrar så mycket utevistelse som möjligt.

Hittade en intressant annons på boxplats. Just det med dåligt väder gör mej fundersam - för det är olik beroende på vem man frågar och är det verkligen nått de behövde skriva till? :confused:

Riktigt dåligt väder för mej är storm, orkan och rejäla åskskurar men de brukar få komma ut några timmar ändå.
 
* In- och utsläpp alla dagar i veckan, utom om det är riktigt dåligt väder, då får hästarna stå inne. Hästarna kommer ut runt 06:00 och tas in på kvällen beroende på väderlek, men generellt aldrig tidigare än 18:00. Vi föredrar så mycket utevistelse som möjligt.

Hittade en intressant annons på boxplats. Just det med dåligt väder gör mej fundersam - för det är olik beroende på vem man frågar och är det verkligen nått de behövde skriva till? :confused:

Riktigt dåligt väder för mej är storm, orkan och rejäla åskskurar men de brukar få komma ut några timmar ändå.

Jag tycker det är jättebra de skrivit det. För då vet man att hästen antagligen kommer komma in tidigare än jag önskar om det är dåligt väder enligt dem. Dvs har jag en häst som "måste" ha minst si utevistelse och skulle må dåligt av att stå inne en dag eller komma in tidigt pga snöoväder så ska jag inte stå där. Har jag en häst som tål det och själv är okej med det kan jag stå där.

Stallet jag stod i sist justerade efter väder. Jag hade haft ute full tid alla dagar i samma väder som bedömdes för dåligt. Min häst däremot var en boxråtta som gärna gick in tidigare om det kom äckligt regn i ansiktet på henne och som inte brydde sig om att stå inne längre. Så vi stod där och trivdes super. Men med en annan häst hade jag inte ens funderat på att flytta dit.
 
Jag tycker det är jättebra de skrivit det. För då vet man att hästen antagligen kommer komma in tidigare än jag önskar om det är dåligt väder enligt dem. Dvs har jag en häst som "måste" ha minst si utevistelse och skulle må dåligt av att stå inne en dag eller komma in tidigt pga snöoväder så ska jag inte stå där. Har jag en häst som tål det och själv är okej med det kan jag stå där.

Stallet jag stod i sist justerade efter väder. Jag hade haft ute full tid alla dagar i samma väder som bedömdes för dåligt. Min häst däremot var en boxråtta som gärna gick in tidigare om det kom äckligt regn i ansiktet på henne och som inte brydde sig om att stå inne längre. Så vi stod där och trivdes super. Men med en annan häst hade jag inte ens funderat på att flytta dit.

sagt så är det olika vad man tycker är riktigt dåligt väder. Det var mer det jag tänkte på:)
 
sagt så är det olika vad man tycker är riktigt dåligt väder. Det var mer det jag tänkte på:)

Absolut att det skiljer sig och är omöjligt veta vad de menar. Men bättre de skriver så så att man kan fråga. Än att de inte skriver något och man sen inser det när man redan flyttat dit, och blir besviken/irriterad.
 
Jag har lite svårt för de annonser där man annonserar ut ett stoföl, men skriver fölsto.

Ett fölsto och ett stoföl är inte samma sak. Men det är ju bara ett skrivsak, så ingen skada skedd naturligtvis.
Tycker ändå det ser så konstigt ut med ett årsföl som beskrivs som fölsto.
 
Hittade en annons idag som hade två bilder, men.... bilderna är exakt likadana. Har annonsören klickat fel när den skulle ladda upp den andra bilden och fått med första bilden igen?

Såg även en annan annons som fick mig att blir ett frågetecken:

"Sista chansen till en läromästare
Innan han ställs av till hösten och slumpas bort som endast sällskaps häst då han kommer att vara ur kondition "

" inte helt i kondis men försöker göra allt du ber han om rids i dagens läge på långa tyglar i alla gångarter "

Förutom att det inte var några punkter i texten så får jag inte riktigt ihop att inte vara i kondition skulle vara lika med att bara va sällskapshäst för en 18 år gammal häst. Kondition går ju att bygga upp eller döljer det sig mer bakom mån tro? 🤔
 
Hitta en annan annons där de hade suttit på hästen och skrittat hemma på gården, med andra ord inte inriden, 6 år. Det var den här meningen som fick mig att reagera:

"Skulle passa bra som ridhäst eftersom hon är så stor. "

Jag visste inte att det var storleken som var det viktiga när det kom till ridhästar men.. 😅
 
Hitta en annan annons där de hade suttit på hästen och skrittat hemma på gården, med andra ord inte inriden, 6 år. Det var den här meningen som fick mig att reagera:

"Skulle passa bra som ridhäst eftersom hon är så stor. "

Jag visste inte att det var storleken som var det viktiga när det kom till ridhästar men.. 😅
Hittade nog annonsen, håller med om att det är lite märkligt. Och priset tycker jag var lite orimilgt för den typen av häst med så liten utbildning. Men det har kanske med Corona att göra?
 
Hittade en annons idag som hade två bilder, men.... bilderna är exakt likadana. Har annonsören klickat fel när den skulle ladda upp den andra bilden och fått med första bilden igen?

Såg även en annan annons som fick mig att blir ett frågetecken:

"Sista chansen till en läromästare
Innan han ställs av till hösten och slumpas bort som endast sällskaps häst då han kommer att vara ur kondition "

" inte helt i kondis men försöker göra allt du ber han om rids i dagens läge på långa tyglar i alla gångarter "

Förutom att det inte var några punkter i texten så får jag inte riktigt ihop att inte vara i kondition skulle vara lika med att bara va sällskapshäst för en 18 år gammal häst. Kondition går ju att bygga upp eller döljer det sig mer bakom mån tro? 🤔
Svårare att bygga än underhålla på en äldre häst, därför ska man inte låta dem falla ur om man kan undvika det.
 
Hitta en annan annons där de hade suttit på hästen och skrittat hemma på gården, med andra ord inte inriden, 6 år. Det var den här meningen som fick mig att reagera:

"Skulle passa bra som ridhäst eftersom hon är så stor. "

Jag visste inte att det var storleken som var det viktiga när det kom till ridhästar men.. 😅

Sorry alla med hästar i mindre strl 😂
 
Ett par stövlar säljes för 700kr. Välanvända och lite trasiga vid sulan men inget som stör funktionen.
Ser ut som om att någon tuggat på dom...
 

Bifogade filer

  • 1E39830D-36E3-4748-8E82-2BC6A400E841.png
    1E39830D-36E3-4748-8E82-2BC6A400E841.png
    211,1 KB · Visningar: 216
Hittade en annons på en väldigt snäll häst, den är snäll på alla sätt även vid vräkning och att durcha. Krävde dock en ryttinerad ryttare.

det skulle jag vilja vara, ryttinerad, då måste man ju vara ryttare på en helt annan nivå tänker jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 090
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp