Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade upp tävlingsresultaten på den och trots att den är så snygg har den endast några lc-lb på knapa 50-55% och ett par utg. Så jag misstänker att den är rejält istadig på banan och kanske stannar, slår eller reser sig. Blev jättenyfiken på den

Om det är samma annons jag tänker på så stod det ju att den har humör med stora bokstäver... Tänker den kanske har ont och inte bara humör...Har den dessutom shivering så känns det inte som om det bara är humör.
 
Om det är samma annons jag tänker på så stod det ju att den har humör med stora bokstäver... Tänker den kanske har ont och inte bara humör...Har den dessutom shivering så känns det inte som om det bara är humör.
Ja, min tanke var att de inte har lust att kolla upp den utan hoppas på att någon annan ska ta över problemet.
 
Det är lite som "skriv vad ni söker"...
(berätta VAD du har till salu, så kanske någon villhöver det när hen får se det...)

Ja men eller hur. De måste bli så extremt drygt med alla som svarar bara för att få vesäntlig information. Och allting finns ju i määäängdupplaga med olika storlekar, det jocklekar och märken. Nä jag kan inte förstå.
 
Förstår inte alla hästägare som så tvungen måste berätta allt om varför förra medryttaren inte funkade... Kan förstå att man kanske vill poängtera att hästen är svår, men att medryttaren inte hade tid eller inte skötte sig ordentligt ser jag ingen anledning att skriva något om.
Kanske pga om de nyligen hade sökesannons ute och dom är rädda för att folk ska tro det är ägaren som är problemet till att det inte funkade?
 
Hittade nyss på FB

Imorgon kommer det säljas hästböcker från Pollux i Veberöd Skåne. 10 kr st
En massa andra prylar oxå.
Välkommen att fynda
Skicka pm för adress

Finns det en endaste som blir lockad? Pollux-böcker är väl något som finns begagnat i överflöd? Känns som att om man försöker locka med en sådan dussinvara så är resten helt ointressant.
 
Någon som söker fodervärd till sto med föl vid sidan pga att tröttnat. Kan eventuellt användas för avel men stoet har ej gröna papper. Framgår ingen stam. Undrar om det blir något napp?
 
En häst som är född 2008 och ”bara” tävlad 1 m men ”kan gå långt med rätt ryttare”.
Blir lite full i skratt av denna meningen. Hade hästen varit BRA så hade den varit såld och visad intresse på när den tävlades. Kan även leasas ut för att ta föl på den men det är varken bild/film, stam eller pris i annonsen och det står ett par gr att hästen är så go när den får förtroende för en 🤷‍♀️
 
"GULPAMNAD AMAZON UNGE
Går att tvinga. Seltränade Tama Vid leverans: Vetrinär Besiktigade Uppfödar bevis Dna test Matpaket Transport bur O givetvis skötsel anvisningar. Eftersom jag vill ha ett varaktigt hem så var vänlig o ring. Så jag vet vem ni är o ni vem jag är. Inget prut priser gäller. Ej cites fågel."

Så många frågor... vad är det man ska tvinga fågeln till?
 
"GULPAMNAD AMAZON UNGE
Går att tvinga. Seltränade Tama Vid leverans: Vetrinär Besiktigade Uppfödar bevis Dna test Matpaket Transport bur O givetvis skötsel anvisningar. Eftersom jag vill ha ett varaktigt hem så var vänlig o ring. Så jag vet vem ni är o ni vem jag är. Inget prut priser gäller. Ej cites fågel."

Så många frågor... vad är det man ska tvinga fågeln till?
Att flytta?
 
Jag såg en annons där en vill skänka bort en häst:

"Han bortskänkes till ett hem med stora gräshagar. Han trivs bäst i lösdrift. Max 1 1/2 från ort X. Född 2003. Ca 165cm hög. Atros i frambenen så endast lättare skogsturer. Körd som unghäst.
Lastbil krävs för transportera honom men det verkar ej spekulanter fatta. Nej du får inte köra 1 st Brunte med B-körkort. Ja BE-kort får man köra honom men du har nog inget släp eller häst kvar när du kommer fram."

Jag har ändrat ortsnamnet till ort X och hästens namn.

Vilken annons... inte utan att man känner sig lite utskälld bara man läste den.

Bortskänkes :(
 
Jag såg en annons där en vill skänka bort en häst:

"Han bortskänkes till ett hem med stora gräshagar. Han trivs bäst i lösdrift. Max 1 1/2 från ort X. Född 2003. Ca 165cm hög. Atros i frambenen så endast lättare skogsturer. Körd som unghäst.
Lastbil krävs för transportera honom men det verkar ej spekulanter fatta. Nej du får inte köra 1 st Brunte med B-körkort. Ja BE-kort får man köra honom men du har nog inget släp eller häst kvar när du kommer fram."

Jag har ändrat ortsnamnet till ort X och hästens namn.

Vilken annons... inte utan att man känner sig lite utskälld bara man läste den.

Bortskänkes :(
Man hade verkligen kunnat uttrycka sig annorlunda! Om nu inte intressenter förstår får man väl köra dit hästen själv? O_o
 
Jag såg en annons där en vill skänka bort en häst:

"Han bortskänkes till ett hem med stora gräshagar. Han trivs bäst i lösdrift. Max 1 1/2 från ort X. Född 2003. Ca 165cm hög. Atros i frambenen så endast lättare skogsturer. Körd som unghäst.
Lastbil krävs för transportera honom men det verkar ej spekulanter fatta. Nej du får inte köra 1 st Brunte med B-körkort. Ja BE-kort får man köra honom men du har nog inget släp eller häst kvar när du kommer fram."

Jag har ändrat ortsnamnet till ort X och hästens namn.

Vilken annons... inte utan att man känner sig lite utskälld bara man läste den.

Bortskänkes :(
Oj. Ja den annonsören vill man ju gärna ta kontakt med...
 
Jag såg en annons där en vill skänka bort en häst:

"Han bortskänkes till ett hem med stora gräshagar. Han trivs bäst i lösdrift. Max 1 1/2 från ort X. Född 2003. Ca 165cm hög. Atros i frambenen så endast lättare skogsturer. Körd som unghäst.
Lastbil krävs för transportera honom men det verkar ej spekulanter fatta. Nej du får inte köra 1 st Brunte med B-körkort. Ja BE-kort får man köra honom men du har nog inget släp eller häst kvar när du kommer fram."

Jag har ändrat ortsnamnet till ort X och hästens namn.

Vilken annons... inte utan att man känner sig lite utskälld bara man läste den.

Bortskänkes :(
Och sedan "halt till och från". Stackars häst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 083
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Orolig

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp