Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag ser det diskuterar ni två olika saker och som Görel skriver så är det inga garantier att hästen är ua nu bara för den var det tidigare medan du menar det är ett bra ”bevis” för att den har varit ua?

För mig betyder det inte heller direkt ngt då det kan ha hänt så mkt mellan den tiden men jag vet folk som köpt hästar runt den prisklassen med endast plåtar från när hästen var 3...😳
 
Komplett set röntgen från 2019 inkl nacke o rygg, utan anmärkning, finns tillgänglig.

För mig är detta ett oerhört märkligt försäljningsargument, där man använder så gamla plåtar som argument för att hästen är ua. Om man bortser från priset skulle detta kunna få mig att välja bort hästen eftersom jag inte vet om säljaren försöker invagga spekulanter i trygghet om hästens hälsa alternativt inte inser hur lite de plåtarna betyder flera år senare.

Och jag skulle se det som suveränt bra. Då har man plåtar att jmf med och man vet att det inte finns lösa benbitar, ks och annat utan ev som kan finnas är trauma eller förslitning.
 
Väldigt givande annons.. 🤪
 

Bifogade filer

  • ED4EF980-B0C4-4A6F-A2AB-7642D651F873.jpeg
    ED4EF980-B0C4-4A6F-A2AB-7642D651F873.jpeg
    50,8 KB · Visningar: 271
Fast det där med att stava sadelmärken rätt är ju uppenbart också ett problem. Hur svårt kan det vara att stava likadant som det står på sadeln, liksom?
De flesta annonssidor har nån sökfunktion och vet man att det är ett specifikt märke man söker, så är det ju lätt att sortera ut dem. Förutsatt, som sagt, att märkena är rättstavade... 🙄
 
”Xxx klarar inte av provridningar så bra då hon lätt blir nervös. Det är mycket viktigt för henne att hon får lära känna"sin" människa först och det är tyvärr svårt att lösa i samband med provridningar! Jag rider henne utan problem, men då har jag förstås lärt känna henne först och jobbat henne en del från marken. Jag känner att jag inte kan utsätta henne för fler provridningar nu och vill därför kolla om det finns någon som kan vara intresserad av att köpa henne ändå.”

Det är dessutom sista chansen att köpa hästen, annars åker den tillbaka till sin ägare utomlands :up:
 
Bild på ett vanligt halstäcke som säljs på en svensk sajt där kraven på att annonsen är på begriplig svenska och beskriver produkten på ett korrekt sätt....

"Halssvett är fodrad med termiskt material utformat för att minska hårda eller feta halsar genom att hålla värmen in. Denna nacksvett kan bäras inomhus eller utomhus med en ögla som kan fästas med en ögla. Det här plagget kan användas inomhus eller utomhus, säkrat till huvudhylsa och matta. Inga ytterligare svettprodukter krävs för användning."
 
"
är ni ute på annons igen. Han såldes men vi fick tillbaka honom då han diagnostiserades med Kronisk Fång.
Vi köpte honom för ca 1 år sedan till vår verksamhet men han trivs inte med ryttarbyten. Vi blev då informerade om att han haft fång men vi har själva inte upplevt detta hos oss.
Han gillar att tuffa fram i skogen och busa med kompisarna i hagen.
Vill du ha en sällskapsponny eller en kompis att rida i skogen på är detta ponnyn för dig."

40 000 vill dom ha för en ponny med kronisk fång.
Perfekt 👌
 
"
är ni ute på annons igen. Han såldes men vi fick tillbaka honom då han diagnostiserades med Kronisk Fång.
Vi köpte honom för ca 1 år sedan till vår verksamhet men han trivs inte med ryttarbyten. Vi blev då informerade om att han haft fång men vi har själva inte upplevt detta hos oss.
Han gillar att tuffa fram i skogen och busa med kompisarna i hagen.
Vill du ha en sällskapsponny eller en kompis att rida i skogen på är detta ponnyn för dig."

40 000 vill dom ha för en ponny med kronisk fång.
Perfekt 👌
Har sett flera annonser med hästar som haft fång, upplever att priserna höjts på dessa hästar senaste året.
Ofta är det ett mycket högre pris än jag själv skulle betala för en kroniskt sjuk häst som behöver ett anpassad skötsel för resten av livet.

Jag har funderat över om de får dem sålda?
Vilka köper dessa hästar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp