Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sett flera annonser med hästar som haft fång, upplever att priserna höjts på dessa hästar senaste året.
Ofta är det ett mycket högre pris än jag själv skulle betala för en kroniskt sjuk häst som behöver ett anpassad skötsel för resten av livet.

Jag har funderat över om de får dem sålda?
Vilka köper dessa hästar?
Det är för mig jättekonstigt. Jag känner väl också att kronisk fång och kompis att rida på i skogen inte riktigt hör ihop.
 
B159837A-C444-45EE-99A6-10D423A2E26A.jpeg

obetydligt använd sadel till nordsvensk 3000kr
 
Är inte det där ett helt vanligt stigläder som man bara inte dragit upp? Det är ju dubbelt hela vägen

Kanske.

Jag har sett (och haft) stigläder som ska knäppas nere vid stigbygeln, som varit dubbla hela vägen. Dvs de har sett ut ungefär som ett vanligt stigläder men med en annan typ av spännen (dubbelsölja) än på vanliga stigläder ( där enkelsölja är vanligast). Stiglädren som följde med min portugisiska sadel (som hade ringar istället för krampor för stiglädren), bland annat. Det var det jag tänkte på. De jag hade hade dock bättre, djupare, spännen (så att remmen låg slätare i spännet, mindre bulle).

(Sen finns det ju ett gäng varianter som är enkla, också.)
 
Senast ändrad:
Visa bifogad fil 65343
Så många frågor.... Har hon en naken karl i släpet? Jag tänker att benen borde vara däremellan? Eller ligger han ner? Isf är det ngt annat 😳🙈🤣
Jag ser inget konstigt med det, skriver väldigt ofta man själv i meningar, när jag menar antingen mig själv i tredje person eller om jag menar någon. Så jag tolkar texten i bilden att de undrar om någon vet va den gummimattan heter och vart man kan få tag i den.
 
Jag ser inget konstigt med det, skriver väldigt ofta man själv i meningar, när jag menar antingen mig själv i tredje person eller om jag menar någon. Så jag tolkar texten i bilden att de undrar om någon vet va den gummimattan heter och vart man kan få tag i den.
Annonsören har skrivit lem istället för läm (lem = kroppsdel/extremitet, ofta i syftning på mannens könsorgan)
 
Jag ser inget konstigt med det, skriver väldigt ofta man själv i meningar, när jag menar antingen mig själv i tredje person eller om jag menar någon. Så jag tolkar texten i bilden att de undrar om någon vet va den gummimattan heter och vart man kan få tag i den.
Nu var det ju stavningen av ”lem” jag syftade på 😉 ”lem” och ”läm” är ju två olika saker
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp