Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis en annons om en som söker fodervärd, men när jag läste annonsen lät det mer som någon form av medryttare då hästen skulle stå kvar i det stallet och två träningar ingick.
 
"Hon kan testa sin ryttare vid ridning så vi har valt att undvika provridningar för hästens skull."

Där dök det upp en mening som fick mig att dra öronen åt mig, om jag nu hade letat häst hade jag velat åtminstone provrida för att känna om det kan vara något för mig, även om hästen visas riden är det inte säkert det funkar för t ex. mig. Känns lite som att köpa grisen i säcken. Antar att det finns folk som köper hästar så, tänker på alla historier man hört om folk som köpt hästar utomlands efter att bara sett videos på dom osv.
 
"Hon kan testa sin ryttare vid ridning så vi har valt att undvika provridningar för hästens skull."

Där dök det upp en mening som fick mig att dra öronen åt mig, om jag nu hade letat häst hade jag velat åtminstone provrida för att känna om det kan vara något för mig, även om hästen visas riden är det inte säkert det funkar för t ex. mig. Känns lite som att köpa grisen i säcken. Antar att det finns folk som köper hästar så, tänker på alla historier man hört om folk som köpt hästar utomlands efter att bara sett videos på dom osv.
Känns som det är extra viktigt att provrida en häst som testar för att se om man reder ut det?
 
"Hon kan testa sin ryttare vid ridning så vi har valt att undvika provridningar för hästens skull."

Där dök det upp en mening som fick mig att dra öronen åt mig, om jag nu hade letat häst hade jag velat åtminstone provrida för att känna om det kan vara något för mig, även om hästen visas riden är det inte säkert det funkar för t ex. mig. Känns lite som att köpa grisen i säcken. Antar att det finns folk som köper hästar så, tänker på alla historier man hört om folk som köpt hästar utomlands efter att bara sett videos på dom osv.
Är priset rätt (bra bit under marknadsvärde) så blir den säkert såld. Finns ju folk som kan tänka sig projekt. Räcker ju att det finns en köpare av alla läsare.
 
Är priset rätt (bra bit under marknadsvärde) så blir den säkert såld. Finns ju folk som kan tänka sig projekt. Räcker ju att det finns en köpare av alla läsare.
Priset på den jag såg låg rätt nära 100k, vet inte om det var långt under marknadsvärdet förstås, det där har jag noll koll på speciellt nu när priserna stigit rejält.
 
Priset på den jag såg låg rätt nära 100k, vet inte om det var långt under marknadsvärdet förstås, det där har jag noll koll på speciellt nu när priserna stigit rejält.
Ibland finns det en del prutmån också. Projekthästar blir ju en chansning men finns absolut folk som är villiga att testa.
 
Varför gör då inte personen det själv.
(jag skulle dock gärna en eller ett par dåliga balar.... till trädgården)
Jag har dåliga balar du kan få om du bor i närheten, Södra Dalarna.

Bonden jag köpte av tyckte jag skulle sälja dem vidare när jag ville reklamera hela leveransen pga mögelangrepp på varenda bal jag öppnat.

Jag skulle aldrig kunna försöka pracka på någon dåligt hö, så i år blir det täckodling av högsta grad här hemma.
 
"Hon kan testa sin ryttare vid ridning så vi har valt att undvika provridningar för hästens skull."

Där dök det upp en mening som fick mig att dra öronen åt mig, om jag nu hade letat häst hade jag velat åtminstone provrida för att känna om det kan vara något för mig, även om hästen visas riden är det inte säkert det funkar för t ex. mig. Känns lite som att köpa grisen i säcken. Antar att det finns folk som köper hästar så, tänker på alla historier man hört om folk som köpt hästar utomlands efter att bara sett videos på dom osv.
Sett den och reagerade precis likadant
 
Jag har dåliga balar du kan få om du bor i närheten, Södra Dalarna.

Bonden jag köpte av tyckte jag skulle sälja dem vidare när jag ville reklamera hela leveransen pga mögelangrepp på varenda bal jag öppnat.

Jag skulle aldrig kunna försöka pracka på någon dåligt hö, så i år blir det täckodling av högsta grad här hemma.
Vad snällt, bor dock för långt bort. Gissar att jag lätt skulle kunna få tag i balar om jag la lite tid på det men det har hamnat långt ner på prioriteringslistan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 080
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp