Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just en annons på en häst. Det står i beskrivningen att rasen är kallblodstravare och på bilden ser det onekligen ut att vara en kallblodstravare. Men i själva annonstexten står det ”...drömmer du om en Frieser häst är det här ridhästen för dig!”

Nog för att hästen är helsvart men jag tror nog att de som verkligen drömmer om en Frieser nog köper en Frieser och inte en kallblodstravare 😏
 
Åring till salu. I annonsen står bl.a "Denna häst passar dig som vill utvecklas med en unghäst. Du som är intresserad av unghästar och skulle vilja satsa på tex unghäst VM?"

Trevlig häst på filmen men kände mest att oj, unghäst VM var ju väldigt specifikt och ett ganska stort mål - inte något som bredden av varken folk eller hästar satsar mot/räcker till.
 
Förvisso inte hästrelaterat, men.... Den här skivspelaren annonseras med följande text:
"Rensat lite i farsans gamla garage och hittade då en skivspelare av märket Miele. Själva armen verkar saknas, men kanske finns som reservdel. Reglage för justerbart varvtal mellan 1 och 12."
1621591188553.png


inte utan att man undrar om det är på skämt eller på riktigt....
 
Screenshot_20210610-231508~2.png
Alltså. Jag behöver en nosgrimma, men den här bilden gör mig mer intresserad av skägget än nånting annat! Är det lösskägg eller på riktigt? Följer det med nosgrimman? Är det separat så man kan använda skägget utan grimman? Vad räknas det som, 47 dagars stubb? Häststackarn ser ju ut som Skäggiga damen! :eek: :confused:
 
Roade mig med att titta på hyresannonser om små stugor och drömde mig bort :love: Men så hittade jag denna annons och .... är det bara jag eller låter det som att de tror att de kommit på en smart idé att slippa betala en inneboende anställd och istället hyra ut stugan till en stackare som får betala och "ställa upp" på allt möjligt? :cautious::cautious::cautious:
För alltså ... för 6000 kr per månad så söker de dig som "söker samarbetspartner inom trav. [...] Det finns alltid mycket jobb runt hästarna och för att ge dom träningsmöjligheter. Vi behöver ha fler händer på gården som kan hjälpas åt. Det finns också möjlighet att odla lite för den intresserade.
Vi söker dig som kör häst gärna hovslagarkunnig, Du ska sätta hästen i centrum och jobba för hästens bästa. Du kan ha ett par egna hästar med dig hit.
"
Tänk er det telefonsamtalet...
"Ja."
"6000 kr."
"Nej du missförstår."
"Du ska betala 6000 kr per månad för denna möjlighet :up:"

Plus tydligen ställa upp gratis som hovslahare. Briljant, varför har ingen tänkt på detta förut??

Tillägg: jag blev t.o.m lite tveksam själv så jag ville kontrollera att de verkligen menar att man ska betala hyran; "Hyran gäller stugan inklusive el, internet, sophämtning mm."
Så ehm. Ja.
Överreagerar jag?
 
Senast ändrad:
Roade mig med att titta på hyresannonser om små stugor och drömde mig bort :love: Men så hittade jag denna annons och .... är det bara jag eller låter det som att de tror att de kommit på en smart idé att slippa betala en inneboende anställd och istället hyra ut stugan till en stackare som får betala och "ställa upp" på allt möjligt? :cautious::cautious::cautious:
För alltså ... för 6000 kr per månad så söker de dig som "söker samarbetspartner inom trav. [...] Det finns alltid mycket jobb runt hästarna och för att ge dom träningsmöjligheter. Vi behöver ha fler händer på gården som kan hjälpas åt. Det finns också möjlighet att odla lite för den intresserade.
Vi söker dig som kör häst gärna hovslagarkunnig, Du ska sätta hästen i centrum och jobba för hästens bästa. Du kan ha ett par egna hästar med dig hit.
"
Tänk er det telefonsamtalet...
"Ja."
"6000 kr."
"Nej du missförstår."
"Du ska betala 6000 kr per månad för denna möjlighet :up:"

Plus tydligen ställa upp gratis som hovslahare. Briljant, varför har ingen tänkt på detta förut??

Tillägg: jag blev t.o.m lite tveksam själv så jag ville kontrollera att de verkligen menar att man ska betala hyran; "Hyran gäller stugan inklusive el, internet, sophämtning mm."
Så ehm. Ja.
Överreagerar jag?
Rolig liten dialog!
6000?
Ja, det kostar att bo överallt!
Men det andra då, ingår det i hyran?
Ja, 6000 är en x/del av hyran, det andra jobbar du av.

Eller?

Dog du?

Vad händer?



MEN - skämt åtsido. Vi har nyligen läst om elittyttaren som sitter häktad.

Tänk så många som dessutom utnyttjar unga människor ekonomiskt genom liknande upplägg.
 
Rolig liten dialog!
6000?
Ja, det kostar att bo överallt!
Men det andra då, ingår det i hyran?
Ja, 6000 är en x/del av hyran, det andra jobbar du av.

Eller?

Dog du?

Vad händer?



MEN - skämt åtsido. Vi har nyligen läst om elittyttaren som sitter häktad.

Tänk så många som dessutom utnyttjar unga människor ekonomiskt genom liknande upplägg.
De har åtminstone fått bo gratis hos dessa ryttare! :cautious:
 
Jag såg den här annonsen och kände väl bara 🙄
En snubbe som försöker vara skojig enligt samma mall som alla andra.

"Gråhårs Generator Säljes
Tjena,
-Säljer en riktig pengaslukare som jag är less på
Ska var helt ärlig
Jag köpte denna häst enbart för att imponera på en riktigt vacker tjej, eftersom att jag visste att hon hade haft hästar och gillade hästar. Tänkte att det skulle vara coolt att berätta att man hade en travhäst. Det visade sig dock att hon endast gillade "Rid"-hästar. Finns tydligen någon outtalad strid emellan trav och ridhästar? Så reaktionen när jag berättade det blev typ: "Okej, kul...
I dagsläget har hon slagit sig samman med en Kanadensare, så det blev inget där tyvärr

Därefter tänkte jag att det kan vara ett bra tillskott som diversifiering i portföljen, men jag har inte tålamodet och förstår mig inte på branschen tillräckligt. Så vill bli av med d

Hästen behöver enligt experter och tränare bli kastrerad, av diverse anledningar. Själv har jag tappat intresset helt efter den brutalt dåliga utvecklingen. Det finns dock en enorm potential, han har travet är extremt start-snabb - men tappar det när den närmar sig må
Hältan som han blev struken i sista loppet för var mest en säkerhetsåtgärd, böjprov har gjorts och allt är bra med den nu
Gick jobb idag och såg riktigt fin ut

Ge mig ett bud - det kan bli din livs affär om du är lite snab
Vill du leasa den så är jag även öppen för förslag där."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 087
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp