Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en fantastisk häst på annons. Den lärde sig byten på två dagar och töjer sig gärna till en person. Utbildad MSVB dressyr, men endast tävlad LB och gått Pay and Ride LA på 67%. Har haft lösa benbitar som blivit bortopererade och ”inte haft några problem med den värker innan eller efter operationen”.

Det här med att korrläsa är en bra grej :angel: dessutom skrivs det inte ut och utan o. Annonsen är en mindre uppsats med långa meningar som saknar struktur för att man ska kunna hänga med på ett naturligt sätt.
 
"Måste tyvärr sälja min älskade sadel pga nyköp av helt splitterny sadel."

Jag förstår att detta skär i själen! :cry:
(ungefär en gång i månaden lägger samma människa ut annons på någon ny sadel, som är helt fantastisk och bäst i världen och som säljs med gråten i halsen och tårar i ögonen :laugh:)
Har åxå sett dom annonserna, om det är dom jag tänker på. Visst säljer hon även märkesschabrak? Hon måste ha pengar som hon inte vet vart hon göra av
 
Har åxå sett dom annonserna, om det är dom jag tänker på. Visst säljer hon även märkesschabrak? Hon måste ha pengar som hon inte vet vart hon göra av

Ja, väldigt frekvent. Specialutgåvor som säljs för x99:- Använda typ två gånger och "såååå fina och fantastiska" :D Undrar varje gång det läggs ut varor varför hon inte behåller dem om de nu är så fina? :confused:
 
" XXX ska säljas. Går inte igenom besiktning m böjprov. Fullt igång och rids varierat 4-5dagar/vecka utav YY utan att visa hälta.
En glad, snäll och trygg häst som fungerar att ridas i olika miljöer, både med och utan sällskap. Startat hos oss p&j 60cm, p&r LC"

Stackars häst
 
Ja, väldigt frekvent. Specialutgåvor som säljs för x99:- Använda typ två gånger och "såååå fina och fantastiska" :D Undrar varje gång det läggs ut varor varför hon inte bara behåller dem om hon gillar dem så mycket :laugh::confused:
Ja det är åxå nått jag har funderat över. Köper och använder ett par gånger och säljer sen.
 
"Måste tyvärr sälja min älskade sadel pga nyköp av helt splitterny sadel."

Jag förstår att detta skär i själen! :cry:
(ungefär en gång i månaden lägger samma människa ut annons på någon ny sadel, som är helt fantastisk och bäst i världen och som säljs med gråten i halsen och tårar i ögonen :laugh:)

För man kan ju inte ha två sadlar?
 
"Måste tyvärr sälja min älskade sadel pga nyköp av helt splitterny sadel."

Jag förstår att detta skär i själen! :cry:
(ungefär en gång i månaden lägger samma människa ut annons på någon ny sadel, som är helt fantastisk och bäst i världen och som säljs med gråten i halsen och tårar i ögonen :laugh:)
Det verkar vara något tvång att byta sadlar, undra hur många per år som går åt 🤔 inga billiga grejer heller. Jag gör alltid förlustaffärer på sadlar men hon kanske har bättre flyt än mig 😅
 
Jag har hittat en ny guldgruva - nämligen sökesannonser!
Uteboxar
Söket efter 3-4 uteboxar

Det är hela annonsen. Inget pris, inga mått och ingen information om vad för häst som ska stå där :confused:

Söker efter billiga begagnade Vintertäcken
Söker ENDAST efter köp genom avhämtningsmöjlighet inom xxx.

Söker efter begagnade billiga Vintertäcken I storlek 145 o 155. Med ca 100-150gr fyllning. Ska ha kryssgjordar o ev benremmar.

Ska vara så vattentäta som möjligt o gärna med andasfunktion.

Ska vara så hela, rena o fräscha som möjligt - utan ingrodd mögel lr kiss, dock helt ok med lite pälsstrån, spåndamm, hödamm, lättare lera/jordfläckar, lagningar som är hela o håller tätt.

Märken o färger oviktigt men gärna Rosa, Cerise, Lila, Svart ,Marinblå men alla färger funkar bra.

Ska vara hyfsat Rengjorda - behöver EJ vara maskintvättade.

Pris fr 50-150kr beroende på skicket.

Eh ja. Uppfattar det som att annonsören vill köpa ett vintertäcke för max 150kr. Varför ens skriva ut färger man vill ha när det inte spelar någon roll? :confused:
 
Tillägg till ovanstående gällande täckesannonsen. Samma annonsör söker även billiga regntäcken och fleecetäcken med samma kriterier gällande pris, skick och färg. Annonsören söker även VG1 godkända hjälmar och ridstövlar för dressyr som man max kan betala 300kr för :eek: ridstövlarna ska vara i äkta läder och ska överensstämma med väldigt specifika mått. Märke är däremot oviktigt men stöveln ska ha dragkedja.

Wow. Jag känner mig helt mållös. Begagnade stövlar, sure, de lär funka ändå. Men för det priset?? :confused: Gällande ridhjälmen är jag mer kritisk. För typ två hundralappar till får man en ny hjälm och som man vet aldrig har varit i marken.
 
En familj som säljer ponnyn pga ryttaren inte sköter sina läxor.

Jag blir illa berörd. Måhända att denna familj provat allt, men att lämna ut sin uppfostringsmetod publikt känns integritetskränkande.

Hur känner sig dottern, och en ev köpare?

Hur tänker sig föräldern att detta skall sluta? Motivation till skolarbete, kommer den öka nu?

Känns som en desperat och sorglig situation utan vinnare.

:cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 086
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp