Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg ett bautasläp till salu nu, och jag blir ändå ganska glad att folk börjar reagera på lastvikterna och undra vad man ska köra däri egentligen..
330 kilo...

Någon kommenterade att man ofta kör annat än häst i släpen, men 300 kilo kommer man ju upp i plättlätt i prylar också
Det här tyckte jag var bra gjort faktiskt,
Nu är släpet till salu av firman men nu ingår valfri vikt i priset. (Samma pris som förut)
 
Lade ut ett täcke på FB igår och blev påmind om varför jag hatar att sälja saker. Folk är så jäkla jobba, och tröga.
Sjukt många meddelanden, väldigt mycket sådana ”standardsvar” från marketplace och sen svarar de aldrig igen, väldigt mycket frågor om saker som står i annonsen, folk som ska pruta när priset redan är lågt och annonsen är helt ny och folk som skriver att de vill köpa men sen inte svarar igen eller inte betalar. Suck.
Hatar verkligen att sälja saker när folk är såhär krångliga.
 
Lade ut ett täcke på FB igår och blev påmind om varför jag hatar att sälja saker. Folk är så jäkla jobba, och tröga.
Sjukt många meddelanden, väldigt mycket sådana ”standardsvar” från marketplace och sen svarar de aldrig igen, väldigt mycket frågor om saker som står i annonsen, folk som ska pruta när priset redan är lågt och annonsen är helt ny och folk som skriver att de vill köpa men sen inte svarar igen eller inte betalar. Suck.
Hatar verkligen att sälja saker när folk är såhär krångliga.
Därför jag bara säljer på tradera. 90% mindre krångel.
 
Hittade en sadelannons som jag undrar om säljaren får såld.

Svart sadel
Har inga ”mätningar”
Kom med bud, jag har rätten att neka
Syns iallafall att den är köpt på xxx

På bilden syns en sadel som varit med om sju svåra år och hänger på en sadelhängare :confused:
 
Frakt? Du ska väl ha den hemkörd för att få ha den på prov i tre månader och sedan få den upphämtad om den inte passar alternativt pruta 50% pga defekter som du informerades om vid leveransen 😂
Ja det vore ju det bästa :D tänker att säljaren kanske är besvärlig och inte vill. Då kan han/hon betala frakten istället :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 085
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp