Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför säljer man hästar som ev är dräktiga. Ser flera annonser om det. "Går med hingst, ev dräktig". "Betäckt i somras". Osv.
Känns för vanligt förekommande för att alla dessa ska ha fått ändrade förutsättningar att ha häst och därför säljer.
Det här har jag också sett och undrat över, är det menat som något som ska vara lockande att man eventuellt får ett föl på köpet? Jag fattar inte...
 
Screenshot_20211012-220322_Samsung Internet.jpg

Ja för det känns ju för det första väldigt aktuellt med hingstannons i oktober...
Och även om jag inte är emot korsningsavel vill jag nog veta liiite mer eller iaf se en bild på hingsten?
 
Varför säljer man hästar som ev är dräktiga. Ser flera annonser om det. "Går med hingst, ev dräktig". "Betäckt i somras". Osv.
Känns för vanligt förekommande för att alla dessa ska ha fått ändrade förutsättningar att ha häst och därför säljer.
Synes det er useriøst, skal man bedekke et sto så må det minste man kan gjøre å beholde det til føllet er avvent, ellers får man la være.
 
Visa bifogad fil 78061
Ja för det känns ju för det första väldigt aktuellt med hingstannons i oktober...
Och även om jag inte är emot korsningsavel vill jag nog veta liiite mer eller iaf se en bild på hingsten?
Skäck och kulorna kvar, vad mer behövs?

Och sen ha så dålig koll att det är helt fel tid på året. Vill man göra profit på sin skäckiga korsningshingst så ska man väl i alla fall pricka in betäckningssäsongen...
 
"Måste tyvärr sälja min älskade sadel pga nyköp av helt splitterny sadel."

Jag förstår att detta skär i själen! :cry:
(ungefär en gång i månaden lägger samma människa ut annons på någon ny sadel, som är helt fantastisk och bäst i världen och som säljs med gråten i halsen och tårar i ögonen :laugh:)

Har åxå sett dom annonserna, om det är dom jag tänker på. Visst säljer hon även märkesschabrak? Hon måste ha pengar som hon inte vet vart hon göra av

Ja, väldigt frekvent. Specialutgåvor som säljs för x99:- Använda typ två gånger och "såååå fina och fantastiska" :D Undrar varje gång det läggs ut varor varför hon inte behåller dem om de nu är så fina? :confused:

Ja det är åxå nått jag har funderat över. Köper och använder ett par gånger och säljer sen.

Det verkar vara något tvång att byta sadlar, undra hur många per år som går åt 🤔 inga billiga grejer heller. Jag gör alltid förlustaffärer på sadlar men hon kanske har bättre flyt än mig 😅
Oh, några fler som har reagerat. Jag brukar fråga folk jag känner om dom ser det Det har pågått i flera år och jag är så facinerad.
Jag antar att det är lite av en hobby att köpa och sälja konstant men det är inget som jag personligen kan förstå mig på. Därav otroligt facinerad.
 
Oh, några fler som har reagerat. Jag brukar fråga folk jag känner om dom ser det Det har pågått i flera år och jag är så facinerad.
Jag antar att det är lite av en hobby att köpa och sälja konstant men det är inget som jag personligen kan förstå mig på. Därav otroligt facinerad.
Låter som en som var ”verksam” här omkring för några år sedan. Mycket hen la ut till försäljning var stöldgods, eller så var det stölder som finansierade alla inköp av utrustning. Tex köpt ny utrustning för typ två månader sedan och så var allt ute på annons pga byte till brun utrustning osv… Även hästar som inte fanns eller inte var hens såldes. Jag hoppas inte detta är samma person!
 
Den här annonsen

"
Hej! Jag söker nu fodervärd åt 4 åringen jag hyr och utbildar, tiden räcker inte till men jag vill gärna se att han hamnar i goda händer där jag fortfarande kan ha uppsikt. Detta är ett helfodervärdsavtal på obestämd tid och tanken är att du ska ha honom på heltid sen när allting fungerar som det ska, vi delar på kostnader tills att du har honom själv. Mer om kostnad i PM😄

H är en 4 årig connemara valack på 145cm som är världens snällaste, går göra i princip allt med honom, såsom gå inne i staden, rida i trappor, gå jämte stora lastbilar, ja allt du kan tänka dig. I ridningen på bana/ridhus (kommer mer om stallet sen) är han dock världens segaste ponny, vilket har gjort att på dessa 1.5 år som han blivit riden har vi inte lyckats med galoppen.. utan det är något som kommer med tiden när han mognar och blir starkare. Även i skritt/trav går det oftast väldigt långsamt😅 Sporrar/spö funkar inte på denna pollen, han bryr sig inte det minsta om det, så därför söker jag någon som vet hur man positivt förstärker honom, och som vill lära känna honom från marken. Som vill spendera tiden det faktiskt tar att fysiskt och mentalt utbilda en unghäst. H kan bli osäker och het på uteritt och behöver ALLTID ha med sig sällskap. Helst av vuxen häst.

Om dig jag söker:
Jag söker dig som har tidigare erfarenhet av unghästar, vad det innebär och alla risker. Du ska kunna med stabilitet kunna tömköra och träna inför inkörning med hästen, självklart ska du vara stabil och orädd i ridningen så du på bästa möjliga sätt kan stötta H. . Du bör vara intresserad av western/horsemanship då det är där mitt intresse och utbildningen hittills lutat sig mot. Men det är inget krav att allt ska handla om det!
Att du är lugn och stabil och aldrig höjer din hand mot en häst är super duper viktigt då H är väldigt känslig med mycket personlighet. Han följer dig överallt om du vinner hans förtroende❤️"

Jag tycker att det mesta med den annonsen känns fel.
Hyrd häst som ska ut på foder.
4 åring som är "världens segaste".
Betala för att få utbilda en häst som en tredje person äger..
Går att göra allt utom att galoppera och rida ut själv osv osv.
 
Låter som en som var ”verksam” här omkring för några år sedan. Mycket hen la ut till försäljning var stöldgods, eller så var det stölder som finansierade alla inköp av utrustning. Tex köpt ny utrustning för typ två månader sedan och så var allt ute på annons pga byte till brun utrustning osv… Även hästar som inte fanns eller inte var hens såldes. Jag hoppas inte detta är samma person!
Den här människan säljer inte hästar vad jag har sett, bara utrustning. Väldigt ofta sadlar.
Väldigt ofta märkes set i olika färger.
 
Låter som en som var ”verksam” här omkring för några år sedan. Mycket hen la ut till försäljning var stöldgods, eller så var det stölder som finansierade alla inköp av utrustning. Tex köpt ny utrustning för typ två månader sedan och så var allt ute på annons pga byte till brun utrustning osv… Även hästar som inte fanns eller inte var hens såldes. Jag hoppas inte detta är samma person!
Det kan vara samma person jag tänker på, eller eventuellt hennes kompis. Hon köpte grejer på faktura, betalade inte och sålde privat. Tror hon fortfarande är verksam dock. Den första har väl flyttat söderut efter att ha suttit i fängelse för bedrägeri?
 
Den här annonsen

"
Hej! Jag söker nu fodervärd åt 4 åringen jag hyr och utbildar, tiden räcker inte till men jag vill gärna se att han hamnar i goda händer där jag fortfarande kan ha uppsikt. Detta är ett helfodervärdsavtal på obestämd tid och tanken är att du ska ha honom på heltid sen när allting fungerar som det ska, vi delar på kostnader tills att du har honom själv. Mer om kostnad i PM😄

H är en 4 årig connemara valack på 145cm som är världens snällaste, går göra i princip allt med honom, såsom gå inne i staden, rida i trappor, gå jämte stora lastbilar, ja allt du kan tänka dig. I ridningen på bana/ridhus (kommer mer om stallet sen) är han dock världens segaste ponny, vilket har gjort att på dessa 1.5 år som han blivit riden har vi inte lyckats med galoppen.. utan det är något som kommer med tiden när han mognar och blir starkare. Även i skritt/trav går det oftast väldigt långsamt😅 Sporrar/spö funkar inte på denna pollen, han bryr sig inte det minsta om det, så därför söker jag någon som vet hur man positivt förstärker honom, och som vill lära känna honom från marken. Som vill spendera tiden det faktiskt tar att fysiskt och mentalt utbilda en unghäst. H kan bli osäker och het på uteritt och behöver ALLTID ha med sig sällskap. Helst av vuxen häst.

Om dig jag söker:
Jag söker dig som har tidigare erfarenhet av unghästar, vad det innebär och alla risker. Du ska kunna med stabilitet kunna tömköra och träna inför inkörning med hästen, självklart ska du vara stabil och orädd i ridningen så du på bästa möjliga sätt kan stötta H. . Du bör vara intresserad av western/horsemanship då det är där mitt intresse och utbildningen hittills lutat sig mot. Men det är inget krav att allt ska handla om det!
Att du är lugn och stabil och aldrig höjer din hand mot en häst är super duper viktigt då H är väldigt känslig med mycket personlighet. Han följer dig överallt om du vinner hans förtroende❤️"


Jag tycker att det mesta med den annonsen känns fel.
Hyrd häst som ska ut på foder.
4 åring som är "världens segaste".
Betala för att få utbilda en häst som en tredje person äger..
Går att göra allt utom att galoppera och rida ut själv osv osv.
Tycker det låter som att ett barn har skrivit annonsen?
 
Den här annonsen

"
Hej! Jag söker nu fodervärd åt 4 åringen jag hyr och utbildar, tiden räcker inte till men jag vill gärna se att han hamnar i goda händer där jag fortfarande kan ha uppsikt. Detta är ett helfodervärdsavtal på obestämd tid och tanken är att du ska ha honom på heltid sen när allting fungerar som det ska, vi delar på kostnader tills att du har honom själv. Mer om kostnad i PM😄

H är en 4 årig connemara valack på 145cm som är världens snällaste, går göra i princip allt med honom, såsom gå inne i staden, rida i trappor, gå jämte stora lastbilar, ja allt du kan tänka dig. I ridningen på bana/ridhus (kommer mer om stallet sen) är han dock världens segaste ponny, vilket har gjort att på dessa 1.5 år som han blivit riden har vi inte lyckats med galoppen.. utan det är något som kommer med tiden när han mognar och blir starkare. Även i skritt/trav går det oftast väldigt långsamt😅 Sporrar/spö funkar inte på denna pollen, han bryr sig inte det minsta om det, så därför söker jag någon som vet hur man positivt förstärker honom, och som vill lära känna honom från marken. Som vill spendera tiden det faktiskt tar att fysiskt och mentalt utbilda en unghäst. H kan bli osäker och het på uteritt och behöver ALLTID ha med sig sällskap. Helst av vuxen häst.

Om dig jag söker:
Jag söker dig som har tidigare erfarenhet av unghästar, vad det innebär och alla risker. Du ska kunna med stabilitet kunna tömköra och träna inför inkörning med hästen, självklart ska du vara stabil och orädd i ridningen så du på bästa möjliga sätt kan stötta H. . Du bör vara intresserad av western/horsemanship då det är där mitt intresse och utbildningen hittills lutat sig mot. Men det är inget krav att allt ska handla om det!
Att du är lugn och stabil och aldrig höjer din hand mot en häst är super duper viktigt då H är väldigt känslig med mycket personlighet. Han följer dig överallt om du vinner hans förtroende❤️"


Jag tycker att det mesta med den annonsen känns fel.
Hyrd häst som ska ut på foder.
4 åring som är "världens segaste".
Betala för att få utbilda en häst som en tredje person äger..
Går att göra allt utom att galoppera och rida ut själv osv osv.
Låter mycket märkligt!
 
Det kan vara samma person jag tänker på, eller eventuellt hennes kompis. Hon köpte grejer på faktura, betalade inte och sålde privat. Tror hon fortfarande är verksam dock. Den första har väl flyttat söderut efter att ha suttit i fängelse för bedrägeri?
Ja det är vad jag också har hört. Personen har stora problem vad gäller ärlighet på alla plan… Har haft med personen att göra ett par gånger och det var som ett stort skämt.
 
Den här människan säljer inte hästar vad jag har sett, bara utrustning. Väldigt ofta sadlar.
Väldigt ofta märkes set i olika färger.
Kan vara samma som var verksam här uppe förut. I så fall är det garanterat stöldgods. Men det kan så klart vara någon helt annan oxå som bara har ett stort shoppingberoende 😅
 
Oh, några fler som har reagerat. Jag brukar fråga folk jag känner om dom ser det Det har pågått i flera år och jag är så facinerad.
Jag antar att det är lite av en hobby att köpa och sälja konstant men det är inget som jag personligen kan förstå mig på. Därav otroligt facinerad.
Det är en hobby för henne att köpa och sälja. Hon är dessutom rätt smart och köper PS limited editionset och säljer apdyrt utomlands. Visst går det att reagera på att hon säljer mycket, men det är en seriös säljare som sköter sig. Så tycker väl inte att hon förtjänar att bli uthängd så här.
 
Det är en hobby för henne att köpa och sälja. Hon är dessutom rätt smart och köper PS limited editionset och säljer apdyrt utomlands. Visst går det att reagera på att hon säljer mycket, men det är en seriös säljare som sköter sig. Så tycker väl inte att hon förtjänar att bli uthängd så här.
Fast är det konstigt att man reagerar när någon säljer sadlar pga byte av färg eller annat, oftare än andra byter strumpor?
Jag har inte heller sagt att hon är oärlig, jag är bara otroligt facinerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 255
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 080
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp