Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte säga samma, det är inte samma person som säljer hästar och har sig utan hon med schabraken använder det hon får för PS-schabraken till att köpa nya set. Det där med de ständiga bytena av sadlar är ett eget kapitel men det är inget fuffens alls med schabraken! De är småbesatta av PS utomlands (av nån himla anledning…) och kan betala flera tusen för ett set. Hade jag känt mig driftigare hade jag nog gjort samma, har inte ekonomi att köpa nya schabrak så fort det kommer fina kollektioner från typ ES, Eskadron etc. men hade gärna kunnat! Hon kan det eftersom hon säljer dem vidare efter ett par gånger.
 
Varför säljer man hästar som ev är dräktiga. Ser flera annonser om det. "Går med hingst, ev dräktig". "Betäckt i somras". Osv.
Känns för vanligt förekommande för att alla dessa ska ha fått ändrade förutsättningar att ha häst och därför säljer.
Tycker också det är konstigt?
När jag letade häst hittade jag två ston jag var intresserad av om de inte var dräktiga..
 
Spontant känns det som att de som säljer betäckt har en häst som inte håller för ändamålet och hoppas den kan "vila" bort problemen... och när "garantin gått ut" så märker den nya ägaren problemen, och kan/vill inte klaga för denne är fäst vid hästen....
 
En travare som vill bli galopphäst!
 

Bifogade filer

  • D6930CAF-C3D7-454B-B03F-5CCB3122D1EA.jpeg
    D6930CAF-C3D7-454B-B03F-5CCB3122D1EA.jpeg
    90,1 KB · Visningar: 45
Oh, några fler som har reagerat. Jag brukar fråga folk jag känner om dom ser det Det har pågått i flera år och jag är så facinerad.
Jag antar att det är lite av en hobby att köpa och sälja konstant men det är inget som jag personligen kan förstå mig på. Därav otroligt facinerad.

Låter som en som var ”verksam” här omkring för några år sedan. Mycket hen la ut till försäljning var stöldgods, eller så var det stölder som finansierade alla inköp av utrustning. Tex köpt ny utrustning för typ två månader sedan och så var allt ute på annons pga byte till brun utrustning osv… Även hästar som inte fanns eller inte var hens såldes. Jag hoppas inte detta är samma person!

Den här människan säljer inte hästar vad jag har sett, bara utrustning. Väldigt ofta sadlar.
Väldigt ofta märkes set i olika färger.

Det kan vara samma person jag tänker på, eller eventuellt hennes kompis. Hon köpte grejer på faktura, betalade inte och sålde privat. Tror hon fortfarande är verksam dock. Den första har väl flyttat söderut efter att ha suttit i fängelse för bedrägeri?

Det är en hobby för henne att köpa och sälja. Hon är dessutom rätt smart och köper PS limited editionset och säljer apdyrt utomlands. Visst går det att reagera på att hon säljer mycket, men det är en seriös säljare som sköter sig. Så tycker väl inte att hon förtjänar att bli uthängd så här.

Fast är det konstigt att man reagerar när någon säljer sadlar pga byte av färg eller annat, oftare än andra byter strumpor?
Jag har inte heller sagt att hon är oärlig, jag är bara otroligt facinerad.

Tänkte säga samma, det är inte samma person som säljer hästar och har sig utan hon med schabraken använder det hon får för PS-schabraken till att köpa nya set. Det där med de ständiga bytena av sadlar är ett eget kapitel men det är inget fuffens alls med schabraken! De är småbesatta av PS utomlands (av nån himla anledning…) och kan betala flera tusen för ett set. Hade jag känt mig driftigare hade jag nog gjort samma, har inte ekonomi att köpa nya schabrak så fort det kommer fina kollektioner från typ ES, Eskadron etc. men hade gärna kunnat! Hon kan det eftersom hon säljer dem vidare efter ett par gånger.


Jag är mest klurig över hur man har råd
😂
PS schabraken är inte alls lika eftertraktade längre så den marknaden är nästan inte värd att greja med. Det är några få gamla färger som man kan sälja för kanske 300-450 €.
Men jag kan väl erkänna att jag tjänat ihop en bra slant på det jag sålt till USA, AUD, Tyskland, Holland och Canada. Ett tag var det heeeelt galet. Att köpa nya för att sälja går inte, då ska dom komma igen med nån väldigt limetid edition då, ibland har dom ju gjort så. få se med deras adventskalender sen. Den brukar folk gilla o säljer slut snabbt.

men jag är helt säker på att inte det är några problem att handla här. Man kan ju köpa nästan nya grejer(men ofta avklippta lindor tyvärr) till lite bättre pris. Hur man har råd att köpa/sälja sadlar däremot får förbli osagt
🙈
önskar jag kunde göra lika efter behag
😋
 
annons typ: "Har du inte klippt än? Boka in, jag klipper hästar i område X!"
ett svar: Jag klipper aldrig mina hästar.

Men SLUUUUUTA! 🤣😅😩 varför skriver man ens på något som inte är aktuellt? bläddra bara vidare.
Är ju som att svara "Jag bor i lägenhet" på en annons som erbjuder gräsklippning.
Visst blir man störd. Eller dom som efterfrågar vilket täcke dom bör ha på den klippta hästen och får svar där det står att " mina hästar går minsann utan täcke för jag klipper inte. Det är bättre och mer naturligt" :banghead:. Det var ju inte det som efterfrågades
 
Visst blir man störd. Eller dom som efterfrågar vilket täcke dom bör ha på den klippta hästen och får svar där det står att " mina hästar går minsann utan täcke för jag klipper inte. Det är bättre och mer naturligt" :banghead:. Det var ju inte det som efterfrågades

Sjukt irriterande, verkligen. Vet att det inte bara är hästvärlden som dras med "Holier than you" attityden, men ibland känns den extremt vanligt förekommande och ses i verkligen allt som har med hästar att göra 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 087
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp