Annonsera mera VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sägs om ett föl född i år som gärna säljs till ridskola? Den är ju snart klar för att gå i verksamhet, eller?
Om det är ic fölet så missuppfattade du nog annonsen lite.
Ridskolor idag har ganska svårt att köpa häst och som jag fattade annonsen så är säljaren bara tydlig om att h*n inte har problem att sälja ”till ridskola med bra värderingar”. Nu är fölet mest troligen för ungt ändå för att ngn ridskola skulle vilja köpa men vi har tex en ridskola i närheten som gärna köper åringar (ponnys) samt föder upp själva till sin verksamhet.

Tillägg, jag kan inget om irish cob men det står även att fölet är premierat med 38p samt har stamboksförda föräldrar som är pssm fria.
35 000:- är väl inget orimligt pris kan jag tycka.
 
Om det är ic fölet så missuppfattade du nog annonsen lite.
Ridskolor idag har ganska svårt att köpa häst och som jag fattade annonsen så är säljaren bara tydlig om att h*n inte har problem att sälja ”till ridskola med bra värderingar”. Nu är fölet mest troligen för ungt ändå för att ngn ridskola skulle vilja köpa men vi har tex en ridskola i närheten som gärna köper åringar (ponnys) samt föder upp själva till sin verksamhet.

Tillägg, jag kan inget om irish cob men det står även att fölet är premierat med 38p samt har stamboksförda föräldrar som är pssm fria.
35 000:- är väl inget orimligt pris kan jag tycka.
Nej, jag hade ingen invändning emot priset! Däremot står det ridskola redan i rubriken. Jag tyckte det var konstigt att rikta sig till ridskolor, ingen i min närhet köper föl eller föder upp.
 
Nej, jag hade ingen invändning emot priset! Däremot står det ridskola redan i rubriken. Jag tyckte det var konstigt att rikta sig till ridskolor, ingen i min närhet köper föl eller föder upp.
En ridskola i närområdet har några hästar som de fött upp själva från sina egna ridskoleston, och som även nu verkar ha ett litet gäng hästar i 0-3 års åldern. Angående föl/unghästar är det något som diskuterats lite skämtsamt (definitivt inte särskilt seriöst) på den närmaste ridskolan nu det senaste året, om det inte skulle vara bättre att köpa unghästar/föl och träna upp dem eftersom det är svårt att få tag på bra hästar att köpa. Om det hade funnits en lösdrift, bättre förutsättningar etc. - vem vet? Då kanske det faktiskt skulle vara intressant att räkna på det mer seriöst?
 
Såg ett bautasläp till salu nu, och jag blir ändå ganska glad att folk börjar reagera på lastvikterna och undra vad man ska köra däri egentligen..
330 kilo...

Någon kommenterade att man ofta kör annat än häst i släpen, men 300 kilo kommer man ju upp i plättlätt i prylar också
Här en ännu värre... Boggisläp... Ja, hästtransport.
1635894306418.png

Då kan man vara medveten om att den här ponnyn, 101 cm och betesfet, vägdes på våg till 285 kg samma vecka som fotot togs. Jag undrar VAD man ska köra i det släpet om man inte ens kan lasta en medelstor shetlandsponny lagligt i det??
cassis.jpg
 
Nej, jag hade ingen invändning emot priset! Däremot står det ridskola redan i rubriken. Jag tyckte det var konstigt att rikta sig till ridskolor, ingen i min närhet köper föl eller föder upp.
Jag tror inte det är så vanligt, men det förekommer nog på ridskolor där de har rätt kompetens och förutsättningar. En ridskola i min närhet köper in unghästar och rider in dem, samtidigt som de parallellt slussar ut äldre hästar. Det är ett skifte som så klart pågår i några år. De hästarna som de själva rider in till verksamheten, blir ofta bättre än de som köps "färdiga".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 255
Senast: ako
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 080
Senast: Sirap
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp