Annonsera Mera VIII

Jag förundras över vilken tilltro många har till vad som är bra tävlingsmeriter. Har två bekantas bekanta som har hästarna ute nu, den ena en ponny som man hävdar går stabilt upp till och med LA. Ponnyn har gjort en start i LA med 16 fel, några fler LBer, ingen felfri och några LCer, typ ett par felfria, i övrigt rivningar eller ute.

Stor häst, 16 år, går OCKSÅ stabila 90-95 ska upp en klass alldeles snart, tittar man på TDB har den gjort ingenting tidigare, de senaste två åren tre felfria 90 och två starter i 95, båda ute. Det kallar alltså ryttaren stabilt? 200 för den. Som hittat.

Tredje ponnyn en ganska fin ponny, runt 15, har hoppat msv med förr-förra ryttaren och ÄÄÄÄLSKAR att hoppa. När man går in på TDB har de två senaste ryttarna under de fyra senaste åren ridit LE och LD och varit ute 90 procent av gångerna. Jag har sett ponnyn då den finns i regionen, det ser ut att vara allt annat än att han älskar att hoppa kan jag säga.

Själv tycker jag att för att säga att en häst har stabila rundor i något ska den väl vara hyfsat felfri eller om det är riktigt höga klasser i alla fall alltid komma runt på något enstaka nedslag... Varför ljuger folk om något som de flesta köpare skulle kolla upp och är lätt att kolla på TDB? Ingen av dessa hästar indikerar att det är på träning hästarna går stabilt eller älskar att hoppa, utan det är hänvisat just till tävlingssammanhang. Jag förstår inte? Det är ju inte svårt att kolla upp att säljarna faktiskt ljuger om deras prestationer?

Instämmer i detta. Jag som letar häst nu blir så irriterad när jag kollar upp resultaten (om det ens går, beroende på hur tydlig annonsen är med namn, ålder, härstamning).

Just nu irriterar jag mig på att det ligger en fjordhäst ute till salu där den beskrivs som en superfin representant för rasen och så har den fått klass 2 på premiering, med 7 på rastyp. :crazy:

Instämmer i detta. Jag som letar häst nu blir så irriterad när jag kollar upp resultaten (om det ens går, beroende på hur tydlig annonsen är med namn, ålder, härstamning).

Just nu irriterar jag mig på att det ligger en fjordhäst ute till salu där den beskrivs som en superfin representant för rasen och så har den fått klass 2 på premiering, med 7 på rastyp. :crazy:
Ja de värsta är att jag tror dessa tjejer som säljer hästarna verkligen tror på det själva bara för att de startat 95 och LA att de kan skriva så, men de gör ju bort sig lite... Hästarna är kvar dock så ingen köpare har sett igenom det än. Häst nummer tre köptes dock trots att den aldrig hoppat igenom en klass med förra ryttaren av nuvarande ryttare för 150. Hade jag aldrig lagt på en ponny som inte har fräscha resultat som stannat ut sig i tio LEklasser...

Jag förundras över vilken tilltro många har till vad som är bra tävlingsmeriter. Har två bekantas bekanta som har hästarna ute nu, den ena en ponny som man hävdar går stabilt upp till och med LA. Ponnyn har gjort en start i LA med 16 fel, några fler LBer, ingen felfri och några LCer, typ ett par felfria, i övrigt rivningar eller ute.

Stor häst, 16 år, går OCKSÅ stabila 90-95 ska upp en klass alldeles snart, tittar man på TDB har den gjort ingenting tidigare, de senaste två åren tre felfria 90 och två starter i 95, båda ute. Det kallar alltså ryttaren stabilt? 200 för den. Som hittat.

Tredje ponnyn en ganska fin ponny, runt 15, har hoppat msv med förr-förra ryttaren och ÄÄÄÄLSKAR att hoppa. När man går in på TDB har de två senaste ryttarna under de fyra senaste åren ridit LE och LD och varit ute 90 procent av gångerna. Jag har sett ponnyn då den finns i regionen, det ser ut att vara allt annat än att han älskar att hoppa kan jag säga.

Själv tycker jag att för att säga att en häst har stabila rundor i något ska den väl vara hyfsat felfri eller om det är riktigt höga klasser i alla fall alltid komma runt på något enstaka nedslag... Varför ljuger folk om något som de flesta köpare skulle kolla upp och är lätt att kolla på TDB? Ingen av dessa hästar indikerar att det är på träning hästarna går stabilt eller älskar att hoppa, utan det är hänvisat just till tävlingssammanhang. Jag förstår inte? Det är ju inte svårt att kolla upp att säljarna faktiskt ljuger om deras prestationer?
Jag är då trött på alla dessa lögner i annonser. Jag har en häst till försäljning just nu och kommer du och tittar på den så är det exakt den häst du läst om. Givetvis med lite tillägg man kan ju beskriva hästen i detalj i en kort text.
Tror jag förlorar intressenter på det men hur kan man vilja ljuga om något så viktigt?

Funderar på vad min häst fick för betyg på typ och om man måste skämmas 🙈 :rofl:
Inte till salu dock.

Beror iofs på vad de menar. Utan att veta vilken det är då kan det ju vara tävlingsmässigt. Alltså resultat.
Däremot är det ju inte så att det är det rent fjordhästmässigt.

Jag är då trött på alla dessa lögner i annonser. Jag har en häst till försäljning just nu och kommer du och tittar på den så är det exakt den häst du läst om. Givetvis med lite tillägg man kan ju beskriva hästen i detalj i en kort text.
Tror jag förlorar intressenter på det men hur kan man vilja ljuga om något så viktigt?
Jag håller helt med! Jag var, när ponnyn skulle säljas, ärlig nästan på gränsen till nivån att skrämma bort folk, men spekulanten som köpte tyckte det var så skönt!
Hon berättade att de rest fyra timmar till en ponny som verkade perfekt, men väl på plats beskrevs en del grejer som var rätt avgörande...

Så trist!

Jag har alltid känslan att jag vill bara så uppriktig jag kan utan att göra för mycket personliga värderingar.

Jag vill inte att köparen skall bli besviken/ känna sig lurad. Det resulterar bara i elände och jag önskar mig en god relation.

Tragiskt.

Vad väntar sig säljaren att hästen får för liv, där förväntan och hästens intresse inte är samstämmig?

Blir ju bara ledsamt för alla inblandade.

Jag håller helt med! Jag var, när ponnyn skulle säljas, ärlig nästan på gränsen till nivån att skrämma bort folk, men spekulanten som köpte tyckte det var så skönt!
Hon berättade att de rest fyra timmar till en ponny som verkade perfekt, men väl på plats beskrevs en del grejer som var rätt avgörande...

Så trist!

Jag har alltid känslan att jag vill bara så uppriktig jag kan utan att göra för mycket personliga värderingar.

Jag vill inte att köparen skall bli besviken/ känna sig lurad. Det resulterar bara i elände och jag önskar mig en god relation.
Åkte rätt långt för att kika på ett halvblod, hobbyhäst till träning och tävling sådär på lagom nivå.
När jag kom dit och vi träffade hästen så sa ägaren kort och gott ”den går inte att rida mellan hand och skänkel”
🤣😅

Fick precis upp reklam för den någon sorts action camera som man fäster på tröjan via ett magnetfäste på ett halsband. Riktat mot ryttare.

Videon avslutades med "And the best part? It cost less then 3 saddles"

😂😂 Tror inte en hästperson gjorde den annonsen. 🙈

Kanske inte så typiskt för denna tråden, men tycker att det borde passa. Såg en kallblodstravarponny ute på annons, roligt med en så fin kallblodstravare. Påminner en del om min förra irländare med. Känner inte till ponnyn/ägaren alls, tyckte bara den var fin :)

Kanske inte så typiskt för denna tråden, men tycker att det borde passa. Såg en kallblodstravarponny ute på annons, roligt med en så fin kallblodstravare. Påminner en del om min förra irländare med. Känner inte till ponnyn/ägaren alls, tyckte bara den var fin :)

Den för över 100+?

Ja, och det såg inte orimligt ut. En fin, ung tävlingsponny med bra resultat (har inte kollat upp den själv utan går på annonsen).
Var och en sätter sitt pris men du får nog kolla resultaten en gång till, den har gjort en bra LB i övrigt inte varit felfri mer än någon enstaka LD. Det är väl det som är problemet med travare överlag, de hoppar gärna men har svårt att parera sig om de kommer det minsta fel och då blir det rivning. Den hade nog fått visa lite mer för att jag skulle betala över 100 för den. Men visst. Vi fick 75 för vår så finns säkert någon som köper.

Jättefin fyraåring som enligt annonsen är sparsamt tiden då den rör sig stort. På filmen är hästen jättefin men rids med sporrar som påverkar i typ varje steg :(
Måste man verkligen rida så unga hästar med sporrar?

Om man misslyckas med att få unghästen tycka det är kul och lätt kan en sabba frammåtbjudningen....
Därför jag rider in själv 🫢

Tja, vad ska man säga?
IMG_2269.webp

När ambassadörer ska visa upp en ny produkt, som i en annons, ridbyxor i detta fall, och inte vet hur man uttalar märket utan stakar sej och ändrar uttal eller tom 'eller hur man säger'.

Förlåt men det är så oseriöst!
Publicera inte sånt, gör om klippet, och lär för guds skull ambassadörerna hur ert företag uttalas!? 🙈

😎

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 028
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej, Gissar att jag inte är den första som misströstar och tycker den ekonomiska biten med hästar är jobbig ibland. Så skriver lite här...
Svar
15
· Visningar
2 591
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 564
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 812
Senast: nyttnick
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Uppdateringstråd 31
  • Cushings syndrom hund

Katt, Andra Djur