Annonsera ut häst, hur formulera sig?

Försökte fota lite bilder idag, förstås började det ösregna så vår plan att fota ute fungerade inte. Alltid knepigt att fota i ridhus, men fick ett par bilder som går att visa upp åtminstone. Får försöka fota fler och filma nån dag nästa vecka.
En film som visar gångarterna är superviktigt enligt mitt tycke. Personligen så skrollar jag förbi annonser som inte har film, så där har du troligtvis många poäng att hämta:up:
 
Det känns kanske som att du fokuserar för lite på det positiva, och mer på vilka alla småproblem han har? Det är naturligtvis viktigt, men småsaker har alla hästar - du måste ju våga vara stolt över honom också och låta det synas i texten :)

Bilder och filmer är kul, men till skillnad från vad många skrivit tycker jag texten är ABSOLUT viktigast. Min häst såg jag inte varken bild eller film på, det vara bara text och telefonsamtal.
 
Det känns kanske som att du fokuserar för lite på det positiva, och mer på vilka alla småproblem han har? Det är naturligtvis viktigt, men småsaker har alla hästar - du måste ju våga vara stolt över honom också och låta det synas i texten :)

Bilder och filmer är kul, men till skillnad från vad många skrivit tycker jag texten är ABSOLUT viktigast. Min häst såg jag inte varken bild eller film på, det vara bara text och telefonsamtal.

Kan också ha att göra med att den som jag köpte av inte var ärlig med vad hon sålde, nämnde inget om hans stressbeteende och liknande. Vilket jag sen i efterhand fått veta att funnits med sedan tidigare, inget han börjat med hos mej. Vill vara ärlig så att den som köper vet vad de får så att säga :) men jo, han har många bra sidor också, det är klart!
 
Tja kanske går emot de flesta här, jag gillade din första text, hellre lite för mycket än för lite - för mig gör inget om man blir personlig såvida det inte är inlindat i massa gullgull - de annonserna faller bort för min del. Hellre att man kan sålla annonserna innan man behöver svara och be om lite mer utförlig info.

Det enda jag saknar är ungefär vilken nivå han är i dressyren, går han stadigt i form? kan han tex gå ett program LC, LB? eller vilka rörelser tränar ni på? ungefär hur högt har han hoppat? har han varit frisk/skadefri så länge du haft honom? är han försäkrad? är alla papper iordning?
 
Nu är pållen ute på annons. Har dragit mej lite för det, men det är väl bara att få det gjort. Ska försöka få filmat något när han rids imorgon. Få se om nån svarar.. Men har ett par sidor till som annonsen ska ut på, ska bara få annonsen översatt till finska först.
 
Nu är pållen ute på annons. Har dragit mej lite för det, men det är väl bara att få det gjort. Ska försöka få filmat något när han rids imorgon. Få se om nån svarar.. Men har ett par sidor till som annonsen ska ut på, ska bara få annonsen översatt till finska först.

Lycka till! :) Du får uppdatera med hur det går
 
Lycka till! :) Du får uppdatera med hur det går

Javisst! Skulle filma både i förrgår och igår. I förrgår strejkade kameran och igår var hästen inte med på noterna. Sur och okoncentrerad häst är inget man vill visa upp precis.

Ska se om jag får ut annonsen på fler ställen sen idag. Har inte fått nåt vettigt svar ännu. Nån förfrågan om långtidsfoder (nej tack) och en fråga av en nyfiken bekant som bara ville veta varför jag säljer.
 
Nu har jag slängt ut annonsen på alla sidor jag kan komma på plus några grupper på facebook. Fick hjälp av en god vän som är tvåspråkig att översätta annonsen till finska, så nu är det bara att vänta.. Är mest bara rädd att ingen ska svara. :(
 
Nu har jag slängt ut annonsen på alla sidor jag kan komma på plus några grupper på facebook. Fick hjälp av en god vän som är tvåspråkig att översätta annonsen till finska, så nu är det bara att vänta.. Är mest bara rädd att ingen ska svara. :(
Kan inte du Pma mig länk till annonsen? :-)
 
Nu har jag slängt ut annonsen på alla sidor jag kan komma på plus några grupper på facebook. Fick hjälp av en god vän som är tvåspråkig att översätta annonsen till finska, så nu är det bara att vänta.. Är mest bara rädd att ingen ska svara. :(
Varför skulle ingen svara?
 
Varför skulle ingen svara?
Inte vet jag, men när man inte har en häst som vem som helst kan rida så väljer det ju ut rätt friskt bland köparna. Har fått svar av ett par stycken men bara folk som frågat om de får ta hästen på foder (som inte är aktuellt).
 
den typen av svar får de flesta :) samt de som mailar att de "vill ha fler bilder" det hör till :). Hur blev annonstexten?
 
den typen av svar får de flesta :) samt de som mailar att de "vill ha fler bilder" det hör till :). Hur blev annonstexten?
Typ så här, kommer antagligen att lägga ut den igen senare i lite omarbetad form när vi fått nån vettig film fixad.

Halvblodsvalack f. 2009, ca 165 cm hög, importerad från Estland. Okänd stam, registrerad. Grundutbildad i dressyr, lite hoppad. Mest dressyrriden hos mej pga eget intresse. Snäll och social häst, men behöver rutinerad och lugn ryttare då han är känslig och lätt blir stressad. Går bra att rida ut både ensam och i grupp.

Behöver i nuläget lugnande vid skoning, men går säkert att träna bort med lugn och duktig hovslagare. Fungerar annars bra vid skötsel, lite osäker vid lastning men går in bara han får lite tid på sig.

Fler bilder och film kan skickas vid intresse. Ta kontakt via mejl då jag har skiftesjobb och inte alltid har möjlighet att svara i telefon.
 
Bra annons tycker jag. Det med skoningen avskräckar nog många tyvärr men du måste ju vara ärlig.

Får han i munnen eller måste veterinär komma ut varje gång?
 
Bra annons tycker jag. Det med skoningen avskräckar nog många tyvärr men du måste ju vara ärlig.

Får han i munnen eller måste veterinär komma ut varje gång?

Vi ger domosedan via munnen och det har funkat bra. Har en riktigt bra hovslagare och vi tror att det så småningom kan gå att prova sko utan.
 
Då tycker jag du ska klargöra att det räcker med oralt i annonsen. Är ju enorm skillnad på båda kostnad och besvär jmf med att ta ut vet.

Tack, det tänkte jag inte ens på :) det ska jag göra.

Har fått ett par förfrågningar om foder, inte aktuellt men personer som annars verkar vettiga så man får hoppas att nån av dem vill komma och kolla.. Sen fick jag ett mejl från personen som förmedlade hästen till mej i våras. Hon erbjöd sig att ta honom till försäljning eller byta mot ett halvblodssto. Verkligen nej tack, den människan säger vad som helst så jag vill inte att hon ska ha något med mitt hästsäljande att göra.
 
Har kommit ett par svar till, en som ville se bilder och en som letade dressyrhäst. Människan som fick bilder har jag inte hört något mer av. Hon som letade dressyrhäst ville veta mer hur han reagerar när han blir stressad. Förklarade att hästen fortfarande är ett projekt och under utbildning, att han kanske inte psykiskt fixar mer seriös dressyrträning ännu. Men förklarade också att han funkat bra med nuvarande ryttare och så länge ryttaren är lugn och rutinerad går det bra. Har inte fått svar av henne heller, men det är bara 1 1/2 timme sedan jag svarade på hennes mejl. Vill vara helt ärlig så inte nån kommer åkande långt ifrån för att kolla en häst som kanske inte passar till det de tänkt.

Bra att det tycks finnas intresse åtminstone!
 
Jag tycker att det var en bra och ärlig annonstext. Jag tror inte att den som köper honom kommer att känna sig lurad eller få obehagliga överraskningar. Hoppas att han hittar sin människa! Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 874
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 755
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 217
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 848
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp