Annonsör vill kommunicera via SMS

Jag förstår att säljaren inte vill använda Hästnets meddelandefunktion för den funkar skitdåligt. Jag har en häst på annons nu och det har hänt flera gånger att meddelanden har försvunnit. Jag har tryckt på skicka och det ser ut som att meddelande har gått iväg, men sedan har det visat sig att intressenterna inte har fått mitt svar. Jag skrev ett meddelande på min dator och sen när jag kollade i appen på telefonen så fanns inte det meddelandet där och spekulanten hade inte fått det, men när jag tittade i datorn så såg jag fortfarande meddelandet där och det stod som skickat.
Hände mig också nyligen. Skickade ett meddelande tre gånger men det försvann varenda gång. Irriterande.
 
Det är många oseriösa som skriver på vissa annonser.
Som säljare är det inte alltif jättekul att svara på samma saker när man märker att de ändå inte kommer köpas nån häst eller hen ens kommer dyka upp.

Sms bad jag om för att kunna kolla upp att folk är den de är vid eventuell provridning och se att de är seriösa.
Medelande funktionen på hästbet är även kass så tyckte jag de lät intressant vad jag dem smsa/ringa.
 
Oj, jag som fått höra från hästnet att det är bara jag som har strul med meddelandefunktionen där... Jag har numera lärt mig att alltid skriva i annonser att jag vill kontaktas via mail, men det är jobbigt när jag vill kontakta nån och det bara finns meddelandefunktionen att välja på.
 
Tack för alla svar. Som en del påpekat var det att hon inte svarade på min fråga om varför kontakten skulle ske via sms som gjorde mig fundersam. Hon skrev bara (via meddelandetjänsten) att hon ville ha sms-kontakt. Eftersom det var en intressekoll visste jag inte om det var en seriös annons eller inte. Ja, det går att blocka ett mobilnummer, men det hindrar inte att personen kan sprida det till andra. Alltså om man nu har bedrägeri eller liknande i bakhuvudet. Hur som helst så följde jag era råd och skickade sms och fick svar att jag skulle berätta ännu mer om mig själv, vilket jag gjorde, men har inte fått något mer svar sen dess trots påminnelse. Det är två veckor sen nu, så nu har jag en annan häst på gång istället, väntar bara på besiktning :)
Jag förstår att säljaren inte vill använda Hästnets meddelandefunktion för den funkar skitdåligt. Jag har en häst på annons nu och det har hänt flera gånger att meddelanden har försvunnit. Jag har tryckt på skicka och det ser ut som att meddelande har gått iväg, men sedan har det visat sig att intressenterna inte har fått mitt svar. Jag skrev ett meddelande på min dator och sen när jag kollade i appen på telefonen så fanns inte det meddelandet där och spekulanten hade inte fått det, men när jag tittade i datorn så såg jag fortfarande meddelandet där och det stod som skickat.
Jag har själv haft exakt samma problem, får kolla och dubbelkolla om det verkligen går iväg.

Jag hade en annons ute för ett tag sedan och fick så många svar att någon som "krånglade" på minsta sätt tyvärr fick vänta (och ofta glömdes bort). Jag hade varken tid eller energi att svara på 200+ meddelanden, hur otrevlig jag än kände mig.

Personligen hade jag inte tvekat att lämna ut telefonnummer, tycker inte det känns det allra minsta fuffens alls, så jag hade bara messat numret, eller om det kändes oklart på annat sätt, struntat i hästen.
Jag förstår det. En bra grej kan vara att uppdatera annonsen och säga att man fått massa meddelanden och inte hinner svara på alla, så slipper man undra som seriös köpare.

Lite OT, men kanske kan vara bra att veta för er som annonserar på Hästnet. Efter att ha läst och skrivit i denna tråd så kontaktade jag Hästnet och reklamerade min annons p g a ovanstående problem, och jag fick tillbaka pengarna.
Tack för det, uppdatera gärna här om du får svar.
 
Du oroar dig nog i onödan men jag tycker det är rätt oseriöst att det ska ske via sms.
Okej att första kontakten är via sms men sen vill jag det ska vara via telefon än att hålla på att smsa 25 000 gr fram och tillbaka. Det har jag varken tid eller intresse för. Förstår ändå inte alla dessa intressekoll annonser. Antingen är väl hästen till salu eller inte. Skulle aldrig själv svara på en sån annons då jag tycker det tyder på en strulig säljare.
Det finns faktiskt många hörelskadade seriösa annonsörer därute, som inte kan kommunicera personligen via telefon, utan därför använder sig av SMS.

I det här fallet, låter det lite som att det inte är så.

Men alla som kommunicerar via SMS, gör inte det för att vara oseriösa, utan det kan finnas en annan historia bakom. Det kan vara någon med talsvårigheter, såsom stamning och annat också.
 

Liknande trådar

Ridning Hej, Jag var tvungen att fundera lite över rubriksättningen. Jag skulle kunna skriva mycket men jag ska försöka fatta mig kort. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 176
Senast: nickan1
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 859
Senast: cirkus
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 737
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp