Annorlunda färger på prisrosetter?

Vad tycker du om annorlunda prisrosetter på tävling?

  • Ja, fler roliga färger på rosetterna

    Röster: 24 37,5%
  • Nej, det ska vara de traditionella färgerna

    Röster: 40 62,5%
  • Har ingen åsikt

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    64
  • Omröstning stängd .

cewe

Trådstartare
Från och med TR1 2019 försvann ju de obligatoriska placeringsfärgerna på prisrosetterna.
Vi tog oss an den utmaningen till vår Halloween-dressyr med stor entusiasm :D
Nu funderar vi på om vi ska göra något liknande till hopptävlingen i vår

Men uppskattas det av de tävlande? Eller är det bara vi som tycker det är skitfräckt med lite udda färger på rosetterna?


Halloweenrosetter.JPG
 
Kul! Men det ska synas att det är förstapris ändå. Jag tänker att man kör klassiskt till 90%, men speciella tävlingar så spårar man ur lite!
Ja, därför vi skrev det på bandet på rosetterna
De stora är ett kombo-pris som delas ut till den som är bäst i två klasser
 
På särskilda tävlingar är det ju jättekul!

Tänker halloween, påsk, jul, sommarcup, rosabandet, eller bara nåt särskilt just den tävlingsdagen. Kan ju vara att fira klubben på nåt sätt eller bara för att.


Men jag är ganska traditionell, på en 'vanlig' tävling vill jag ha vanliga färger 😜 (alltså en tävling som inte annonserar ut att det är nåt särskilt)
 
På "gemene tävling" får det gärna vara traditionellt men visst kan det vara kul med special-/temarosetter till särskilda tävlingar!

Men om något tycker jag det är viktigare att rosetterna har lite storlek, oavsett färg. Inte bara en enkel tunn kokard och korta band - såååå tråkigt med en liten klenis. Helvita rosetter på p&j:s är också tråkigt :p
 
Jag håller på med islandshästar, och vi har ju aldrig varit bundna av TR (har ett eget "TR" som heter FIPO, men där regleras inte prisrosetter, på Island har de inte ens rosetter), men vi har ändå alltid haft de traditionella färgerna på officiella tävlingar. Däremot andra tävlingar som är lite mer av events med uppvisningar etc har det ofta varit egna rosetter och det tycker jag är jättetrevligt och kul! Ibland har det också varit egna färger på de rosetter som egentligen ska vara vita, eller från placering 4 och neråt. Gillar det!
 
På "gemene tävling" får det gärna vara traditionellt men visst kan det vara kul med special-/temarosetter till särskilda tävlingar!

Men om något tycker jag det är viktigare att rosetterna har lite storlek, oavsett färg. Inte bara en enkel tunn kokard och korta band - såååå tråkigt med en liten klenis. Helvita rosetter på p&j:s är också tråkigt :p

Håller helt med om storleken!! Så mycket trevligare med lite större rosetter med längre band!!
 
På en vanlig tävling vill jag ha de traditionella färgerna. sen ser jag gärna att rosetterna kanske är lite större med längre band mm

På andra events är det jätteroligt eller andra tematävlingar är det bara skoj med annorlunda rosetter :D
 
Jag har erfarenheter från andra länder där de inte har placeringsfärger, utan klubbfärger, och jag gillar det! Jättesnyggt med ett gäng rosetter i olika färger och vissa är grymma!!! Det är ju bara att skriva på baksidan vilken placering, om det är viktigt 😃
 
Traditionella färger på "vanliga" tävlingar, men gärna upp en storlek eller två. 6e placeringen och neråt som tidigare var vit kan man absolut ha klubbfärgerna istället, såvida klubbfärgen inte är blågul. :p

Gå all in på tex meeting-pris och rosetter vid clear round eller P&J. Då kan man verkligen leka med fantasin och färgerna! Till exempel är det ju väldigt snyggt med klubbfärgerna för P&J.
 
Traditionella färger på "vanliga" tävlingar, men gärna upp en storlek eller två. 6e placeringen och neråt som tidigare var vit kan man absolut ha klubbfärgerna istället, såvida klubbfärgen inte är blågul. :p

Gå all in på tex meeting-pris och rosetter vid clear round eller P&J. Då kan man verkligen leka med fantasin och färgerna! Till exempel är det ju väldigt snyggt med klubbfärgerna för P&J.
Nu har vi extremt mycket vita rosetter i lager, det får bli till nästa gång.
Fick nu en idé om att lägga in lite silver kokarder i den vita, det skulle kunna bli snyggt
 
Jag föredrar traditionella färger på vanliga tävlingar, men på lite ”roligare” tävlingar med teman och liknande kan det absolut vara kul med andra färger. Inte varit ovanligt med sånt på inofficiella islandshästtävlingar istället för de vita rosetterna. Jag har t.ex en stor svart och silver-rosett från en sån tävling, bra mycket roligare än en vit!
 
Från och med TR1 2019 försvann ju de obligatoriska placeringsfärgerna på prisrosetterna.
Vi tog oss an den utmaningen till vår Halloween-dressyr med stor entusiasm :D
Nu funderar vi på om vi ska göra något liknande till hopptävlingen i vår

Men uppskattas det av de tävlande? Eller är det bara vi som tycker det är skitfräckt med lite udda färger på rosetterna?


Visa bifogad fil 45298
Jag tycker att på tävlingar från lokal och upp kanske det är roligast med traditionella färger, mest för att när man ser på sina rosetter på väggen så ser man sina placeringar. Men det förhindrar ju inte att man ger dom en tvist, tex ett guldigt band i den gul-blåa, ett silvrigt i den blåa, ett bronsfärgat i den gula. Blir extra snyggt men srr ändå traditionellt ut.
På klubbtävlinfae och tematävlingar tycker jag det är kul med lite annorlunda färger. På pnj och clear round är vita rosetter jättetråkigt!
 
Jag tycker att på tävlingar från lokal och upp kanske det är roligast med traditionella färger, mest för att när man ser på sina rosetter på väggen så ser man sina placeringar. Men det förhindrar ju inte att man ger dom en tvist, tex ett guldigt band i den gul-blåa, ett silvrigt i den blåa, ett bronsfärgat i den gula. Blir extra snyggt men srr ändå traditionellt ut.
På klubbtävlinfae och tematävlingar tycker jag det är kul med lite annorlunda färger. På pnj och clear round är vita rosetter jättetråkigt!
Det det tyckte jag lät fortfarande traditionellt och väldigt väldigt snyggt!
Guld, silver och brons i banden till no1,2 och 3!

Gillar också att se sina placeringar på färgen.Men så vill jag det enhetligt. Ditt förslag var ju väldigt spännande!!
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 098
Senast: Nevermind
·
Ridning Hej! Jag har en häst som jag rider några ggr i veckan, jag tränar både dressyr, hoppning och rider ut, resten av tiden går hon på...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Melrose
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 471
Senast: zolan
·
Hästvård Visste inte riktigt var jag skulle placera tråden, flytta den gärna om den ligger fel.. Men som många(?) av er har koll på så sitter...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 629
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp