Annorlunda löp!

Fibusen

Trådstartare
Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över henne April -16, hon började löpa strax efter, och har sen följt det, April/maj och November/december.

Samma vissa denna gång, vulvan svullnade upp, men det blev aldrig i närheten lika blodigt som det brukade! Nu har jag varit ledig mycket och då är vi visserligen utomhus från morgon-kväll, men "löpfilten" i hennes säng brukar ju bli alldeles fläckig efter nätterna, nu har det varit rejält mycket mindre på den.

Förra lördagen blödde det som mest, och då som vanligt i princip, dvs att det droppade nån droppe här och var, men det var i princip bara I två dygn, vanligtvis brukar hon gå och droppa iaf 1,5-2 veckor. Inga mängder, men man har ju fått gå och torka lite droppar här och var.

Hela förra veckan och denna har hon varit väldigt villig, backat upp rumpan till mammas hund och lyft på "knorren", det var som värst ca onsdag-tisdag. Har varit i princip blodfritt nu i ett dygn, men hade blivit nån ljust ljust rosa fläck under natten , men nu när hon ligger och sover och har gjort ett tag ser jag att hon har en alldeles vit droppe ur vulvan. Jag blir livrädd och tänker om det kan vara påväg att bli nån livmoderinflamation av det hela?! :crazy::cry:

Väckte upp henne och hon har ingen temp, är helt "vanlig" och har inte druckit mer än vanligt. Igår tiggde hon mat som sjutton, vilket hon brukar göra efter löpet. Inget är annorlunda mot vad det brukar, och ingen konstig lukt, men jag är jättenojjig då jag aldrig sett en sån där kritvit flytning på henne!

Vad tror ni? Någon som varit med om helt vita flytningar på hund? Bör jag vara extra orolig när hon blött mindre vid detta löp? Det är min första tik och mitt sjätte löp någonsin.

Har hört rykten att tikar som fått valpar löper mindre risk för livmoderinflamation, men stämmer verkligen det?
 
Löp kan variera. I bland kan en tik tom få ett sk tyst löp och en del av dem märks inte av alls.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 335
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 389
Senast: Kratus
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
9 748
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
2 252
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp