Ännu en sadeltråd

Fast utifrån alla svaren och funderingarna du fått svarar du ju lite att du typ inte har något problem så därför undrade jag 😅

Fast alltså, jag skrev lite onödigt mkt i trådstarten så jag omformulerade sedan och frågade då om sadlar sjunker vid ridning.
Sedan sammanfattade jag min tolkning av svaren (där många men inte alla svarat att ja det gör dem). Delade åsikter finns det alltid.
Jag har aldrig menat att jag och hästen har ett problem med sadeln!
Som sagt, ursäkta snurrig trådstart som tydligen förvirrade. Less is more antar jag 😉
Tack för mig 😊
 
Fast alltså, jag skrev lite onödigt mkt i trådstarten så jag omformulerade sedan och frågade då om sadlar sjunker vid ridning.
Sedan sammanfattade jag min tolkning av svaren (där många men inte alla svarat att ja det gör dem). Delade åsikter finns det alltid.
Jag har aldrig menat att jag och hästen har ett problem med sadeln!
Som sagt, ursäkta snurrig trådstart som tydligen förvirrade. Less is more antar jag 😉
Tack för mig 😊

Du behöver inte ursäkta dig över huvud taget !

Det är norm att postar man på sociala media får man svar högt och lågt . En del svar har man nytta av, andra inte. osv. Det är även givet att man får frågor /svar man inte förstår varför /blir förvånad över osv.

Jag tycker som sagt du fått många bra tips och reflektioner i din tråd .
Lycka till 😄
 
Fast har vi ens ett problem är ju egentligen frågan? Jag sitter bra, den ligger bra när man sadlar osv men sjunker någon cm vid ridning. Padden har jag fortsatt använda även efter omstoppningen av ren vana typ. 😊
3 fingrar vid sadling, 2 när man sitter i sadeln är helt ok. Viktigt att kolla under hela ridpasset att manken inte någonsin tar i framvalvet.
Utöver detta får man söka ledtrådar kring sadelns passform - förändringar i läge, glider, rullar, tippar, ojämna svettmärken, tryckpunkter, rufsat hår, stolsits, sur häst, bakutsparkar/bock efter hinder, stel och ovillig att runda sig, dålig galopp, pinnig gång, kort steg...etc.
om osäker, konsultera en sadelmakare, alltid billigaste tipset.
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 564
Senast: caballus
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 233
Hästvård Min häst får ibland små bulor på ryggraden efter ridning. Inte alltid. Bara ibland. Precis nedanför manken. Dom ömmar inte och...
Svar
11
· Visningar
1 467
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp