Bukefalos 28 år!

Anpassa sig till varmt land?

Smurfoff

Trådstartare
Ska ut och resa igen.. och ska ta med min dvärgpinscher tik. Men har hundar lätt för att anpassa sig till värme? Då ja kommer åka i juni så kommer det vara runt 35-40 grader.. Vet ej var jag ska än men det blir ett varmt land. Hon har alla papper osv.

Finns det några risker med att hunden bor i ett varmt land, att hon kan dö av värmeslag osv? Vad är det man ska tänka på?

Tänkte hon kommer få vara inomhus när det är som varmast och ta ut henne på morgon och kväll, och om hon är ute på dagen får jag skölja henne med vatten osv.

Skulle det funka tror ni?
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Jag vet en hund som kom hit till sodra USA fran Tyskland och dog av varmeslag och en som blev sjuk men frisknade till aven om den alltid var kansligare an andra sedan. Bor man i ett varmare klimat har man tunnare blod och kyler ner kroppen battre ... var forsiktig med hunden, blot ner den pa magen om det ar riktigt varmt och se till att du har vatten till den. Har har vi flaktar som blaser pa hundarna nar vi ar ute och tranar i varmen.
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Har nyligen kommit hem från Aghanistan (militären) där fanns ett par sökhundar och dom hade typ kyltäcken på sig när det var som varmast.
Det verkade pigga och glada :) som varmast 40-50 grader:cautious: :wtf:
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Har ar en bild fran en tavling dar ACn inte fungerade sa bra och det var 35+ grader ute. Miss Mandy har ett "tacke" av konstgjord samskskin som man har till biltvatt. Man bloter och vrider ut det och det haller hunden kallare sa lange det ar fuktigt. Det funkar faktiskt jatte bra och om man har ett pa i buren och flakt som blaser pa ar det stor skillnad.

MissM_zpse56e454a.jpg
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Inomhus finns det ac och jag kommer främst rasta henne morgon och kvällar. Och någon gång på dagen men under uppsyn! Och alltid ha tillgång till vatten.
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Väldigt OT, men hur kommer det sig att du ska flytta, men du vet inte vart du ska?
 
Sv: Anpassa sig till varmt land?

Jag jobbar som hästguide. Så jag söker jobb lite överallt i världen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Zacci
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 085
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 750
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 813
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp