Anställningsintervju klädtips önskas

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag ska på en anställningsintervju och jag har såklart kollat runt på företagets hemsida. Det är väldigt mycket kavajer och väldigt formell klädsel överhuvudtaget. Jag undrar om nån har lite tips på något som är uppklätt och formellt för kvinnor men ändå inte är kavaj. Jag trivs verkligen inte i kavaj så det är otänkbart för mig, tror inte på att gå på intervju och kännas sig obekväm med klädseln. Jag är ganska dålig på detta med kläder själv och har svårt att tänka vad som skulle passa. Så hoppas på Bukes hjälp!:idea:
 
Blus/top och en kofta/oversize skjorta över?
Jeans till. Eller de byxor du föredrar

Tack för tips jag det är tänkbart absolut!:) Jeans är nog inte tänkbart men jag har ett par snyggare byxor som nog ska fungera.

En blus och finare byxor/kjol? Eller nåt i den här stilen?
https://www.booztlet.com/se/sv/in-wear/alanoiw-wrap-blouse_21215130
I beige.

Dem var riktigt fin faktiskt, kanske får beställa hem och prova några olika i liknande stil för att se hur modellerna. Tack för bra tips Har ett par snyggare byxor som nog ska fungera. :)
 
Jag är också rätt obekväm i kavaj, man vänjer sig men jag har haft jobbet jag haft andra typer av arbetskläder väldigt länge så med stramare kavajer känner jag mig fortfarande för formell 😅

Däremot har jag märkt att den här typen av blazers som är gjorda för att inte knäppas och med kortare ärmar känns bättre. Fortfarande dressat men känns lite mindre formellt eftersom känslan som bärare är lite mer ”lätt kofta”.

Annars någon blus i lite lyxigare material. Har lite olika från Filippa K som jag gillar.
 
Blus, kostymbyxor (som smalnar mot vaden "Cigarette trousers) plus ett par laga svarta skor (ej i tyg) ar min standardkladsel nar jag ska pa formella kontorsbesok, och detta pa stora internationella bolag.

Jag tycker det ar hyfsat latt att kla sig professionellt, bekvamt och lagom avslappnad som kvinna - sjalv skulle jag kanna mig alldeles for overkladd med hoga klackar, kostymjacka och typ pennkjol, men jag tycker min "uniform" funkar bra
 
Tack för tips jag det är tänkbart absolut!:) Jeans är nog inte tänkbart men jag har ett par snyggare byxor som nog ska fungera.



Dem var riktigt fin faktiskt, kanske får beställa hem och prova några olika i liknande stil för att se hur modellerna. Tack för bra tips Har ett par snyggare byxor som nog ska fungera. :)

Blusar, klänningar, kjol eller finare byxor brukar räcka långt på kavajställen.
Gärna neutrala färger tills du känt in nivån. En snygg scarf eller skärp kan få bryta om det blir för "tråkig" färg.
Vänta även med att använda skor med öppen tå tills du vet mer om klädkoden.
Lycka till på intervjun!
 
Jag ska på en anställningsintervju och jag har såklart kollat runt på företagets hemsida. Det är väldigt mycket kavajer och väldigt formell klädsel överhuvudtaget. Jag undrar om nån har lite tips på något som är uppklätt och formellt för kvinnor men ändå inte är kavaj. Jag trivs verkligen inte i kavaj så det är otänkbart för mig, tror inte på att gå på intervju och kännas sig obekväm med klädseln. Jag är ganska dålig på detta med kläder själv och har svårt att tänka vad som skulle passa. Så hoppas på Bukes hjälp!:idea:
Jag röstar för klänning :) ! Tycker det är ett plagg som kan vara både uppklätt, formellt men ändå bekvämt....
 
:bow::bow::bow:Tack jättetack för bra tips @Verdandi , @Steffe @Angel ! Nu har jag lite fler referensramar att utgå ifrån. Tror jag kommer att ha ett par byxor som är neutrala i färgen och är rätt formella som jag ändå trivs bra i när jag har dem. Men super att få tips om vilka överdelar som kan passa för där kände jag mig verkligen helt lost. Scarf gillar jag och har flera i olika färger som är lite finare så det är absolut tänkbart också. :) Ska undvika sko med öppen tå på intervjun då.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nån gång i våras råkade jag ramla in på en tråd här på forumen och läste om kläder. Jag har för mig att det var någon som undrade vad...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag skulle önska en objektiv analys av min livssituation och tips, kanske har någon känt likadant? Jag gnäller aldrig, ogillar när...
Svar
9
· Visningar
1 615
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Skriver med ett anonymt nick. För ett par månader sen började en ny person på jobbet (relativt stort kontor). En trevlig och vänligt...
2 3
Svar
50
· Visningar
11 368
Senast: MJLee
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 561
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp