Antagningsbesked HT 2015

Mascot

Trådstartare
Det kan väl inte bara vara jag som sökt utbildning till hösten? Vad har ni sökt? :)

Jag har sökt en utbildning via Yrkeshögskolan. Är behörig och har därför blivit kallad på prov i svenska och engelska nästa vecka :nailbiting:
 
Jag har sökt fristående kurser:
1: Vård och omsorgsadministration 1
2. IT i offentlig förvaltning

Båda är sökta sent, och har ingen förhoppning att komma in. Men i vårt livsschema passar nästa år bättre, får se om man kan begära anstånd om man får läkarintyg, om man kommer in vill säga :)

Vad har du sökt @Mascot? Fick läsa namnet flera gånger, exakt så stavade jag min förra hunds namn :D
 
Till hösten har jag sökt:
Hundens beteendebiologi 7,5 Hp
Företagsekonomi 15 Hp
Röntgensjuksköterska, men planerar inte att hoppa på den till hösten om jag kommer in utan kommer isådanafall söka om till våren!

Är studerande nu men vill ta ett litet uppehåll och satsa på att höja mitt högskoleprov och komma på vad jag egentligen vill bli när jag blir "stor", så hoppas jätte mycket på att får läsa hundens beteendebiologi bara för att det är något som intresserar mig och är kul! Höjs inte intaget jätte mycket bör jag komma in på andra urvalet iallafall :nailbiting:
 
Jag har sökt ett antal lärarutbildningar (åk 7-9) med ingång historia och så har jag, utifall att jag ångrar mig, också sökt kandidatkurser i etnologi och historia.

Känner mig säker på att komma in, om inget märkligt händer just inför den här terminen med lärarutbildningarna.
 
Till hösten har jag sökt:
Hundens beteendebiologi 7,5 Hp
Företagsekonomi 15 Hp
Röntgensjuksköterska, men planerar inte att hoppa på den till hösten om jag kommer in utan kommer isådanafall söka om till våren!

Är studerande nu men vill ta ett litet uppehåll och satsa på att höja mitt högskoleprov och komma på vad jag egentligen vill bli när jag blir "stor", så hoppas jätte mycket på att får läsa hundens beteendebiologi bara för att det är något som intresserar mig och är kul! Höjs inte intaget jätte mycket bör jag komma in på andra urvalet iallafall :nailbiting:

Åh vad spännande Hundens beteende-biologi låter! Vad krävs det för behörighet för att få söka den? :angel:
 
@LittleJohn Men åh, i så fall blir det lite intressant på riktigt. Trodde att det åtminstone krävdes nv-inriktade ämnen från gymnasiet.

Mvh Aldrig intresserad av kurser/program som kan leda till vettiga yrken. :D
 
Jag har sökt inom mitt program.

1. Laktationsbiologi, 10 hp
2. Projektledning och kommunikation för agronomer, 20 hp
3. Genetically modified organisms, 10 hp

Tredjehandsvalet är jag egentligen inte så sugen på att läsa, men det ska inte vara några problem att komma in på förstahandsvalet.
 
Jag har sökt

1. Djursjukskötarprogrammet
2. Hundens Beteendebiologi 1

Jag kommer dock antagligen inte komma in på mitt 1:a hands val i år utan få söka om nästa år men det är ändå spännande att se var man hamnar på reservlistan :)
 
Jag har sökt till Yrkeslärarprogrammet.

Tror nog att jag kommer in, min största fundering är om jag blir validerad i de ämnena jag vill.
 
Inne på en kandidatexamen inom konst på universitetet, men tänkte till hösten även läsa två kurser i filosofi och etik som jag hoppas jag kommer in på.

Nu väntar jag på antagningsbesked för sommarkurser, en där en utformar kursen själv med ett eget konstprojekt och en i miljöpolitik.

Finns så mycket roligt att plugga, lika bra att passa på när en redan är student. :)
 
Jag har sökt inom mitt program.
Barn, unga och familj i socialt arbete och Socialt arbete inom somatisk och psykiatrisk vård, 15hp vardera. När de är avklarade har jag min socionomexamen fixad :nailbiting::eek: (fattar inte hur tiden kunde gå så snabbt!)
Utöver det har jag sökt en metodkurs på 7,5hp som krävs för att jag ska få fortsätta mot en master.
 
Jag har sökt:
1.Sociologi 30 hp
2. Genusvetenskap 30 hp
3. Pedagogik 30 hp
4. Hundens beteendebiologi 7,5 hp:D

Hoppas på beteendebiologin, fast de känns som jag lagt den för långt ner!
 
Läser kandidatprogrammet i kulturvård (föremålsantikvarieprogrammet) så mitt förstahandsval är liksom det vi "ska" läsa:

1. Föremålens material och tekniker. 30hp

Resterande har jag sökt utöver programmet för att jag tror att de kommer vara relevanta/låter roliga och läses parallellt med ovan nämnda på distans:

2. Kulturegendomsrätt. 7.5hp
3. Design för det goda livet. 7.5hp
4. Livets mening G1N. 15hp
5. Design och konsthantverk. 7.5hp
6. Den samtida stadens liv och form. 7.5hp
 
Jag söker till sista terminen på min utbildning, de andra ska göra sina examensarbeten till hösten, men det har jag fått tillgodoräkna mig från tidigare utbildning så jag hoppas få klättra upp och bli färdig en termin tidigare. Läser till läkare.

Om det inte finns plats till hösten får jag vänta och läsa sista terminen tillsammans med min klass till nästa vår.

För att inte bli helt sysslolös till hösten (jag får väl jobba också iofs) så har jag sökt en distansutbildning i kreativt skrivande. Mitt högskoleprov har dock gått ut så jag söker enbart på mina betyg och de är väl inte de bästa i världen. Var väldigt skoltrött sista året på gymnasiet och då sabbade jag många kurser. Högskoleprovet blev min räddning till högre studier.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 495
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp