anti plack - något att ha?

Millicent

Trådstartare
Fick se i en tråd på fb att någon rekommenderade "anti plack" från svenska djurapoteket och blev lite nyfiken. Är det någon som testat? Jag har en chihuahua som ju inte direkt är kända för att ha bra munhälsa så tänkte om det skulle kunna vara ett komplement till tandborstningen, eller något annat välbeprövat som fungerar?
 
Det är många år sedan jag läste om det nu men då sas det vara en bluff.
Jag blev här rekommenderad att använda stomodine lp som komplement till tandborstning. Det ska vara bevisat effektivt. Det är en gel man stryker på tandköttet.
 
Fick se i en tråd på fb att någon rekommenderade "anti plack" från svenska djurapoteket och blev lite nyfiken. Är det någon som testat? Jag har en chihuahua som ju inte direkt är kända för att ha bra munhälsa så tänkte om det skulle kunna vara ett komplement till tandborstningen, eller något annat välbeprövat som fungerar?
Vår hund är stört omöjlig att borsta på, hon kan absolut inte vänja sig vid känslan av borsten. Vi blöter en bomullstuss med hexarinse och gnuggar försiktigt vid tandköttsranden istället någon gång i veckan. Det har gett märkbara förbättringar.
 
Det är många år sedan jag läste om det nu men då sas det vara en bluff.
Jag blev här rekommenderad att använda stomodine lp som komplement till tandborstning. Det ska vara bevisat effektivt. Det är en gel man stryker på tandköttet.
Kanske ska tillägga att stomodine lp är gott enligt de hundar jag har använt det på. Båda har helst velat slicka i sig hela flaskan :angel: Det kan därför också vara en bra grej att börja med på hundar som inte har borstat tänderna förut för att vänja dem vid att man grejar i munnen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 407
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: Trassel12
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 515
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp