Antidepressiva + andra läkemedel

Tassa

Trådstartare
Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle skriva, men jag har börjat med antidepressiv medicin.
Jag vet att det är många här på forumet som äter antidepressiv medicin, och jag undrar om ni upplever att ni reagerar annorlunda på annan medicin i samband med att ni börjat med antidepp?

Anledningen till att jag frågar är att jag har börjat ta min allergimedicin nu, men jag tycker att jag är jättetrött. Blir osäker på om det är allergin eller medicinen som gör det, men jag tycker inte att den hjälper som den har gjort tidigare och jag funderar på om det är pga kombinationen av antideppmedicinen och allergimedicinen. Läkaren sa att det ska gå bra att ta allergimedicin som vanligt, men jag undrar ändå om kroppen kanske reagerar annorlunda?

I helgen tog jag en fjärdedels cider och jag blev påverkad nästan direkt och tyckte inte att effekten gick ur förens lång tid senare. Kände mig även bakis dagen efter fast jag knappt drack någon mängd alkohol alls. Så därför undrar jag om ni reagerar annorlunda på andra substanser och läkemedel när ni tar antidepressiv medicin?

Jag har inte ätit sådan medicin förut och nu har jag bara ätit den i en månad, så jag är nyfiken på hur ni andra upplever det!
 
Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle skriva, men jag har börjat med antidepressiv medicin.
Jag vet att det är många här på forumet som äter antidepressiv medicin, och jag undrar om ni upplever att ni reagerar annorlunda på annan medicin i samband med att ni börjat med antidepp?

Anledningen till att jag frågar är att jag har börjat ta min allergimedicin nu, men jag tycker att jag är jättetrött. Blir osäker på om det är allergin eller medicinen som gör det, men jag tycker inte att den hjälper som den har gjort tidigare och jag funderar på om det är pga kombinationen av antideppmedicinen och allergimedicinen. Läkaren sa att det ska gå bra att ta allergimedicin som vanligt, men jag undrar ändå om kroppen kanske reagerar annorlunda?

I helgen tog jag en fjärdedels cider och jag blev påverkad nästan direkt och tyckte inte att effekten gick ur förens lång tid senare. Kände mig även bakis dagen efter fast jag knappt drack någon mängd alkohol alls. Så därför undrar jag om ni reagerar annorlunda på andra substanser och läkemedel när ni tar antidepressiv medicin?

Jag har inte ätit sådan medicin förut och nu har jag bara ätit den i en månad, så jag är nyfiken på hur ni andra upplever det!
Det blir kanske enklare att svara på frågan om du säger vilken antidepressiv medicin du står på, samt vilken allergimedicin det rör sig om?
 
Alkohol brukar i allmänhet inte rekommenderas att intas med liknande mediciner. Men med det sagt så har jag ändå druckit cider m.m med svag alkoholhalt, dock så tog det ett tag efter att jag börjat med min medicin innan jag tordes dricka lite sånt :D
 
Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle skriva, men jag har börjat med antidepressiv medicin.
Jag vet att det är många här på forumet som äter antidepressiv medicin, och jag undrar om ni upplever att ni reagerar annorlunda på annan medicin i samband med att ni börjat med antidepp?

Anledningen till att jag frågar är att jag har börjat ta min allergimedicin nu, men jag tycker att jag är jättetrött. Blir osäker på om det är allergin eller medicinen som gör det, men jag tycker inte att den hjälper som den har gjort tidigare och jag funderar på om det är pga kombinationen av antideppmedicinen och allergimedicinen. Läkaren sa att det ska gå bra att ta allergimedicin som vanligt, men jag undrar ändå om kroppen kanske reagerar annorlunda?

I helgen tog jag en fjärdedels cider och jag blev påverkad nästan direkt och tyckte inte att effekten gick ur förens lång tid senare. Kände mig även bakis dagen efter fast jag knappt drack någon mängd alkohol alls. Så därför undrar jag om ni reagerar annorlunda på andra substanser och läkemedel när ni tar antidepressiv medicin?

Jag har inte ätit sådan medicin förut och nu har jag bara ätit den i en månad, så jag är nyfiken på hur ni andra upplever det!
Jag står på låga doser Saroten pga huvudvärk och har precis börjat ta min allergimedicin Desloratadin sedan några dagar tillbaka. Inte märkt något.
 
Jag äter Brintellix sedan en månad. Och den allergimedicin jag tar när jag känner som mest allergi är allegra.
Vid lägre halter tar jag loratadin, men ska nog testa den igen och se om det funkar.

Alkoholen vet jag egentligen att det inte rekommenderas, därför tog jag bara väldigt lite (men blev ändå lite förvånad över reaktionen), men alkoholen är inget problem egentligen då jag ändå knappt aldrig dricker det, så jag behöver inte göra det nu heller, särskilt inte om jag tål mindre än vanligt.
 
Brintillex har inga kontraindikationer med allergimedicin. Allegra ska inte heller orsaka trötthet. Tycker du att det är en påtaglig skillnad mot innan tycker jag du ska kontakta läkare för uppföljning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
26 816
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Hej! Visste inte riktigt vilken rubrik jag skulle skriva. Men jag har varit väldigt stressad under en lång tid. Nu har jag efter...
2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp