Antiskällhalsband

hofi

Trådstartare
Såg i en annons att det fanns antiskällhalsband. Är det någon som har erfarenhet av ett sådant?
Mia
 
Vi fick hem en omplaceringshund som hade ett sånt, med citron spray i eller vad man ska säga. Det funkade inte alls på henne. Hon började bara skälla mer när hon hade det på sej... *suck*
Men det skadar ju inte å testa. På en del hundar fungerar det ju på, tyvärr inte på min...
 
Jag har provat det på min tik som är en riktig ögontjänare när man är ute på promenad. Så länge hon är nära mig så lyder hon fint, men är hon mer än 10-15 meter bort så sticker hon iväg så snart hon fått upp spår på något djur (harar, rådjur etc). Jag testade då med antiskäll-halsband för att överraska henne. Det fungerade jättebra de första gångerna, men när hon fick syn på ett rådjur riktigt nära så stack hon ändå, med ett moln av citronspray runt huvudet... :p
 
Jag tror det funkade bra på min kompishundar som skällde när de blev lämnade ensamma.
/Wera
 
Då är ju frågan, varför han skällde när han blev lämnad? Han kanske såg det som ett stort obehag bara att bli lämnad, plus det fick han citron spray i näsan varje gång han visade sin oro? Jag tror mer på att lära hunden vad som är rätt och fel utan en massa "hjälp/stjälp medel"
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Vi har 4 st stutar, alla blir två år i sommar/ höst. En av dessa driver oss till vansinne... Så fort vi kommer ut på gården så råmar...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
32 33 34
Svar
667
· Visningar
46 529
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 608
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp