Milosari

Trådstartare
Ena hunden skäller så grannen hotar att anmäla till hyresvärden. Det är inget ihållande skall utan bara när det går förbi folk. Men situationen är ohållbar och jag måste ha tag på ett halsband. Var hittar jag det billigaste?
 
Kan detta vara något att träna kanske?

Jag har ingen möjlighet att träna något alls nu. Så jag vill bara ha tips på var jag köper billiga halsband.

(Grannen anser att det är ”oacceptabelt” att de skäller så lite som 10-15 sekunder, vilket var fallet i morse. Det ÄR inte synd om hundarna, men de måste hålla tyst och det är akut)
 
Kollat Tradera? Tycker jag ofta hör om folk som köpt och testat. Jag tror få använder dem år ut och år in så det borde finnas endel till salu.
 
Jag känner en som har en ouppfostrad och skällig jrt som med framgång använt antiskallhalsband med citronmelisspray.
Jag har också goda erfarenheter av citronellaspray men vill veta var jag kan köpa det billigt. Haft väldigt mycket oflyt ekonomiskt i vår.
 
Du borde kunna hitta ett halsband på beg.marknaden så kan du själv göra sjävla sprayen. Köp Cintronella på essens i Hälsokosten. Viktigt att det är gräset citronella, inte frukten citrus. Sen är det bara att blanda med vatten och nån droppe olja för att binda.
 
Ena hunden skäller så grannen hotar att anmäla till hyresvärden. Det är inget ihållande skall utan bara när det går förbi folk. Men situationen är ohållbar och jag måste ha tag på ett halsband. Var hittar jag det billigaste?

Zooplus eller bitiba hade dom billigaste när jag letade (inte till mig själv/mina hundar).
 
Så, nu är det dags igen. Samma hund, men nu är det JAG som har fått nog. Och nu behöver det inte vara billigt.

Hunden fick citronellahalsband, var ganska obekymrad men skällde i alla fall inte lika länge. Och så luktade det ju gott hemma. Han har avverkat 2 st, varit utan i ett år snart men sedan alla besök under julen så skäller han så fort någon går förbi och pratar samtidigt. Han skäller också i bilen, både om vi får sällskap (jag hämtar upp någon), när jag stänger luckan och allra mest om jag skulle lämna honom i bilen. Jag blir snart tokig!

Behöver tips på effektiva halsband som inte går sönder för minsta lilla.
 
Så, nu är det dags igen. Samma hund, men nu är det JAG som har fått nog. Och nu behöver det inte vara billigt.

Hunden fick citronellahalsband, var ganska obekymrad men skällde i alla fall inte lika länge. Och så luktade det ju gott hemma. Han har avverkat 2 st, varit utan i ett år snart men sedan alla besök under julen så skäller han så fort någon går förbi och pratar samtidigt. Han skäller också i bilen, både om vi får sällskap (jag hämtar upp någon), när jag stänger luckan och allra mest om jag skulle lämna honom i bilen. Jag blir snart tokig!

Behöver tips på effektiva halsband som inte går sönder för minsta lilla.
Jag har det här: länk , tycker det fungerar bra men har ingen aning om hur hållbart det är men såg att det finns bitmärken på den och den verkar ju ha överlevt det iaf!
 
Vet en som använder halsband med vibration, på en väldigt skällig spets. Kanske kan vara värt att titta efter?
 
Petsafe gamla modell är det bästa jag testat. De med vibration och/eller ljud har varit värdelösa. Den nya modellen är inte heller särskilt bra enligt mig, men kanske funkar för dig? Den verkar bara gå på ljud, så hundarna måste skälla ganska högt för att det ska utlösas. Min har lärt sig gå runt o smågnissla för då utlöser det inte.. Den gamla modellen utlöses av vibrationer i halsen men nackdelen är att den kan utlösas tex när hunden dricker vatten då också.
Den nya modellen hittar du om du googlar. Den gamla får du nog titta efter begagnat.. Har sett flera som sökt den begagnat.
 
Petsafe gamla modell är det bästa jag testat. De med vibration och/eller ljud har varit värdelösa. Den nya modellen är inte heller särskilt bra enligt mig, men kanske funkar för dig? Den verkar bara gå på ljud, så hundarna måste skälla ganska högt för att det ska utlösas. Min har lärt sig gå runt o smågnissla för då utlöser det inte.. Den gamla modellen utlöses av vibrationer i halsen men nackdelen är att den kan utlösas tex när hunden dricker vatten då också.
Den nya modellen hittar du om du googlar. Den gamla får du nog titta efter begagnat.. Har sett flera som sökt den begagnat.
Skulle aldrig våga använda ett som löser ut på ljud. Tänk om nån annan hund skäller då :/
 
Verkar ju vara en djungel det här. Hade kunnat tänka mig en kombo av spray och vibration, men inte ljud eftersom jag har en hund till. Han skäller inte alls särskilt mycket, men knackar det på dörren så säger han till. Så det får inte vara ljudutlöst heller.

Har haft petsafe och dynavet aboistop och de är kaputt nu av okänd anledning. Har även lämnat tillbaka en petsafe som bara höll någon månad. Så finns det någon sort som är mer hållbar betalar jag gladeligen för det
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 668
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp