Antislickspray som funkar..

Jag hade i börjat kleta en massa saker på en hund med tics, det kommer troligen inte hjälpa.
Den utför ju troligen beteendet för att lugna sig själv. Försök erbjuda den alternativ och använd hellre munkorg (en bra!) och ta hjälp av en beteendevetare.

Sen tycker jag det är väldigt vanskligt att be om råd utan att ge så här pass mycket information redan i trådstarten. Man utgår ju från att han tuggar på möbler och råd som då ges kan vara helt uppåt väggarna.
 
Jag hade i börjat kleta en massa saker på en hund med tics, det kommer troligen inte hjälpa.
Den utför ju troligen beteendet för att lugna sig själv. Försök erbjuda den alternativ och använd hellre munkorg (en bra!) och ta hjälp av en beteendevetare.

Sen tycker jag det är väldigt vanskligt att be om råd utan att ge så här pass mycket information redan i trådstarten. Man utgår ju från att han tuggar på möbler och råd som då ges kan vara helt uppåt väggarna.
Allt det du skriver är gjort, detta är lixom sista grejen att testa. Får jag förslag som inte passar, tex tabasco, så ställer jag följdfrågor….
Jag är inte dum i huvudet :rolleyes:
 
Allt det du skriver är gjort, detta är lixom sista grejen att testa. Får jag förslag som inte passar, tex tabasco, så ställer jag följdfrågor….
Jag är inte dum i huvudet :rolleyes:
Men om du har en munkorg så lär du inte behöva kleta på en massa saker på hunden och vill du ha bra råd så berättar man läget.
 
Men om du har en munkorg så lär du inte behöva kleta på en massa saker på hunden och vill du ha bra råd så berättar man läget.
Jag eftersökte råd om antislickspray, inget annat. Jag har ingen skyldighet att redovisa något.

Min tanke är att han inte måste ha munkorgen hela tiden, ev bara på natten om jag kan hitta någon bra som fungerar. Observera ordet bra.
 
Tagga ner.
Folk vill veta förutsättningarna för att kunna ge råd. Ingen ber dig redovisa något. Bara begripa vad de ger råd om
Ingenstans står det: Hjälp mig, min hund slickar på sig.
Sådan hjälp söker jag inte på ett anonymt internetforum 🤷‍♀️
 
Ingenstans står det: Hjälp mig, min hund slickar på sig.
Sådan hjälp söker jag inte på ett anonymt internetforum 🤷‍♀️
Men hjälp... Det står att din hund slickar och du behöver hjälp med det
I mitt huvud är det skillnad på råden till en hund som maniskt slickar på folk på möbler, på sig själv. Tror inte jag är ensam om det?

Buke är fullt av kompetenta personer, vana hundmänniskor, veterinärer, djurskötare.
Vanlig netikett är att inte vara otrevlig när folk vill hjälpa.

Så läs med lite mer eftertanke?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Grazing
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
1
· Visningar
375
Senast: Hedwig
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 684
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
810
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp