Äntligen, nu blir det BOKBINGO!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ceta

Trådstartare
Som vi teasat om i boktråden så har några av oss varit med på olika bokbingon på facebook och insta. Nu är det äntligen dags för bukes egna :D

Reglerna är enkla. Vi håller på till 31 december. Alla bestämmer själva om de siktar på många kryss, flest "bingo" eller full bricka. Du kryssar i din bricka när du läst ut en bok som du tycker passar in i någon ruta. Berätta vad du läst, och hur du tycker den passar in. Långsökta motiveringar går jättebra!

Bokbingo.PNG


Så kom igen, nu kör vi! Hoppas många vill vara med :) (Och det går jättebra att hoppa in längs vägen!)
 
Kul! Jag är helt och hållet med!

Dumma frågor: hur får man kryssa i brickan? Är det lodrätt, vågrätt eller snett igenom? Rapporterar vi här efter varje bok?
 
Kul! Jag är helt och hållet med!

Dumma frågor: hur får man kryssa i brickan? Är det lodrätt, vågrätt eller snett igenom? Rapporterar vi här efter varje bok?
På tidigare bingos så har en fått kryssa hur som helst - alltså där böckerna passar bäst in så ingen bestämd ordning :)

Och rapporteringen har kommit antingen efter varje bok eller lite mer i klump beroende på vad aom passar en själv. Verkar dock jobbigt att rapportera hela brickan på en och samma gång :D
 
Vilken kul idé!
Jag behöver läsa mer, och kanske lite mer varierat...

Några tips på böcker skrivna 1918?
 
Jag vill också vara med! Låter superkul! Jag kanske dock inte klarar pressen och backar ur halvvägs men ska försöka!
 
Jag skulle önska att det pågår till 31 December istället så en hinner läsa lite unde julen med tanke på antalet rutor :)

Och superkul med eget bingo! Jättebra jobbat @Ceta !

Tänkte mest ifall vi ville ha ett julboksbingo också, men vi kan absolut förlänga till året ut :) Du får gärna ändra i trådstarten!
Kan man göra flera kryss på samma bok?
Nej, som @Killaloe skrev är det ett kryss per bok :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
442
· Visningar
10 768
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
392
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 548
Senast: startpompe
·
Fritid Jag har gjort ett bokbingo. Jag tänker att vi kör från idag den 5 mars till 5 juni så kan vi göra ett nytt för sommaren sen. Nu är det...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
6 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp